Telenet - verhuizing

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Sarah
Starter
Starter

De fantastische klantendienst van Telenet:

Wij gaan verhuizen en proberen momenteel om ons telenet-abonnement voor digitale televisie mee te verhuizen..

Voorgeschiedenis: een jaar geleden zijn we gestart met kot-tv (analoog), te regelen via de K.U.Leuven. Toen bleek dat je via kot-tv niet digitaal kon kijken, zijn we na een maand overgestapt naar een gewoon abonnement bij Telenet zelf. Dit is allemaal vlot gegaan, dus ik had er redelijk vertrouwen in dat de verhuis geen probleem zou zijn..

De website van telenet heeft een zeer fijn online formuliertje, waarin je de verhuis kan aanvragen. Dat mooi ingevuld en enkele werkdagen later kreeg ik een telefoontje van Telenet. Om één of andere duistere reden (ik ben geen techneut) was het niet mogelijk om ons daar aan te sluiten (geen dekking of geen modem), maar zouden we wel onze digicorder daar kunnen aansluiten. Digitaal kijken en opnemen zou gaan, maar films huren niet. Ok, kan ik mee leven.. Om dit te regelen moesten we wel via de K.U.Leuven gaan, dat konden ze bij Telenet niet.

Vreemd, dacht ik, maar goed, dan doen we dat.. Ook weer flink een online formuliertje ingevuld, krijg ik een dag later antwoord van de KUL dat wij niet meer vallen onder kot-tv, en dat we een verhuis bij telenet zelf moeten aanvragen. Zucht. Dat kastje en die muur, u weet wel. Een nieuw formuliertje bij Telenet online invullen leek mij redelijk nutteloos, dus waren we aangewezen op de telefonische klantendienst, het fameuze 015/666666-nummer.

Na minstens 75 minuten van dwaze wachtmuziekjes hebben wij nog steeds geen mens aan de lijn gekregen. Nochtans bellen we overdag, niet tijdens de drukke periodes.. Nog even en we gaan op zoek naar een andere provider..

Dank voor uw aandacht,

Sarah
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sarah schreef:Om één of andere duistere reden (ik ben geen techneut) was het niet mogelijk om ons daar aan te sluiten (geen dekking of geen modem), maar zouden we wel onze digicorder daar kunnen aansluiten. Digitaal kijken en opnemen zou gaan, maar films huren niet
Dit zou er kunnen op wijzen dat je op je nieuwe locatie wel Telenet hebt, maar de woningen aangesloten zijn via een "rijgnet".

Een "rijgnet" is een systeem waarbij de coax kabel van het ene appartement naar het andere gaat, en in ieder appartement doorverbonden is. Er loopt dus één coax kabel waarop alle appartementen aangesloten zijn, en er is maar één Telenet aansluiting voor de hele blok.
Gewoonlijk stamt dit nog van de tijd dat appartementen één centrale TV antenne hadden, boven op het dak. De centrale antenne vervangen door de Telenet aansluiting, was toen waarschijnlijk de goedkoopst haalbare oplossing om over te schakelen naar de "TV distributie"

Nadeel van een rijgnet is dat je wel TV kan kijken (zelfs digitaal), maar je kan er géén individuele modem aansluiten: dus géén interactieve TV (rode knop, films bestellen), géén internet, géén telefoon.

Voordeel is dat er in alle appartementen een Telenet aansluiting is (zelfs als je geen aansluiting op jouw naam hebt besteld), gezien de kabel er "passeert" ... dus ideaal voor zwartkijkers :).

Totdaar het "technische" aspect van jouw verhuis.
Voor het "administratieve" aspect wens ik je het allerbeste :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sarah
Starter
Starter

Alvast bedankt voor de input.
Het gebouw is nog maar 5 jaar oud, maar mogelijks is dat inderdaad de reden.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik kom die coaxverdelers nog veel tegen in men liftkamers. Er zijn er zelfs nog die dienst doen (max 10%). Bij appartementen die nog geen 10 jaar zijn vind ik de aansluitingen gemakkelijk terug in de schacht van de gang. In zo van die zwarte vierkante bakjes :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”