Probleem update PS3

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Allereerst : ben volkomen leek op het gebied van dit toestel. Het is mijn zoontje die het gebruikt.
Maar sinds enkele dagen als hij een update wil doen, dan lukt dat nooit. code 80710723.
Wat gezocht en modem en toestel gereset.
Contact opgenomen met provider (Scarlet VDSL)
Gaat allen via chat, dus even deze weergeven :
Scarlet: goedemiddag, waarmee kan ik u helpen?
Had jullie daarnet nog gecontacteerd met PS3 verbinding probleem. Van kanaal 1 naar 6 en 12 veranderd, maar lost niets op. Vind op internet : 80710723 - Possible Port Error - Try opening ports , TCP port: 80, 443, 5223 and UDP port: 3478, 3479, 3658.or add Ps3 to DMZ staan deze poorten open in de moden, en hoe kan ik dat zien ? Alvast bedankt
Scarlet: volgende poorten staan standaard geblokkeerd:
Scarlet: TCP 23 Incoming telnet TCP 25 Incoming & outgoing Used for private mail servers TCP 80 Incoming http TCP 135 UDP 135 Incoming This port has been blocked because of security threats due to rapid virus propagation TCP 137 UDP 137 TCP 138 UDP 138 TCP 139 UDP 139 Incoming Netbios ports Used for folder and file sharing, and abused by a big number of viruses TCP 443 Incoming https TCP 445 UDP 445 Incoming This port is used by Deloder.A virus. Some ports above 1024 are also blocked dynamically, depending of abuses and viruses spreading over the internet.
Scarlet: en dit is op netwerkniveau, kunnen we niets aan veranderen
hoe kan ik dan een verbinding maken met mijn PS3 ?
verbinding = OK, maar updates werken niet
Scarlet: daar kan ik helaas geen verdere ondersteuning opgeven aangezien het hier over een extern apparaat gaat
maar Sony verwijst naar provider : dat bent u toch ?
Scarlet: inderdaad, maar de poorten die u vraagt open te zetten kunnen niet opengezet worden
dus is Scarlet niet compatibel met een PS3 ? Dat kan toch niet ???
zijn er nog klanten met dit probleem ?
Scarlet: ik heb nog al klanten hiermee gehad en die konden het wel (geen idee wat zij deden) maar de poorten die u vraagt open te zetten is niet mogelijk

Kan er iemand mij met raad en daad bijstaan ?
Alvast bedankt.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

ouch, binnenkort komen ze hier Scarlet one installeren, hopelijk werkt het hier wel of is er ondertussen hier een oplossing gepost.
Heb je al iets anders geprobeerd waar je een internet-verbinding voor nodig hebt? (een online game, de PS store waar je online games kunt bestellen, de ingebouwde internetbrowser, de messaging, ...)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dat is nu net het rare : het werkt effe, en dan stopt het.
Daarnet nog een poging, download tot 44% en dan gedaan.
En zo lang die update niet geinstalleerd is kan hij niet online
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je zou de PS3 in DMZ moeten plaatsen om te beginnen (dan zou je zeker geen problemen mogen hebben met poorten).
Ik heb zelf geen bbox2, dus raad en daad is nogal lastig :wink:

Bedankt voor je hele nuttige info van hun geblokkeerde poorten > zal dat eens in een tekstbestandje bewaren :wink:

Edit1: neem de PS3 eens mee naar familie met een andere provider, dan ga je snel weten of het aan scarlet ligt :wink:

Edit2:
Blijkbaar zijn 80 en 443 geblokkeerd, dit is idem zoals bij BC, maar daar ken je ze wel openzetten via e-services... spijtige zaak dat het bij Scarlet dan niet gaat :bang:
Je PS3 zal de uitgaande wel nodig hebben veronderstel ik, dus ook hier weer geen probleem dat de inkomende geblokkeerd zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Gebeld naar SONY PS-helpdesk (011 nummer).
Binnen de minuut iemand aan de lijn.
Oplossing HEEEEL eenvoudig : zet PS3 dichter bij de router.
De WIFI ontvangst van de Scarlet box is voldoende voor een laptops, maar niet voor een PS3.
probleem opgelost, zoontje blij
Daimao
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:02

Moest ge nog eens problemen hebben, die update kunde altijd van de sony site downloaden en dan installeren via een usb stick
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

ScarletOne is hier uiteindelijk geinstalleerd. Geen probleem met PS3 om verbinding te maken. Afstand een meter of 8.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dietervanb schreef:Possible Port Error - Try opening ports , TCP port: 80, 443, 5223 and UDP port: 3478, 3479, 3658.or add Ps3 to DMZ staan deze poorten open in de moden, en hoe kan ik dat zien ?


Volgens mij heeft men het dan over UITgaande poorten... en die staan bij iedere provider open (in tegenstelling tot inkomende).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

honda4life schreef:Je zou de PS3 in DMZ moeten plaatsen om te beginnen (dan zou je zeker geen problemen mogen hebben met poorten).
Ik heb zelf geen bbox2, dus raad en daad is nogal lastig :wink:

Bedankt voor je hele nuttige info van hun geblokkeerde poorten > zal dat eens in een tekstbestandje bewaren :wink:

Edit1: neem de PS3 eens mee naar familie met een andere provider, dan ga je snel weten of het aan scarlet ligt :wink:

Edit2:
Blijkbaar zijn 80 en 443 geblokkeerd, dit is idem zoals bij BC, maar daar ken je ze wel openzetten via e-services... spijtige zaak dat het bij Scarlet dan niet gaat :bang:
Je PS3 zal de uitgaande wel nodig hebben veronderstel ik, dus ook hier weer geen probleem dat de inkomende geblokkeerd zijn.

Die poorten staan bij Scarlet wel open. 80 gebruik ik zelf. Enige geblokte poort die ik al tegengekomen ben is 25 bij Scarlet.
Verder, hier geen probs gehad met de update, maar ik connect met de kabel. De wifi ontvangst valt wat tegen op de PS3, bij Sony wisten ze dat blijkbaar al

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Games”