Geen draadloos internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Een vriend van mij heeft zijn bbox2 aangesloten op een router vanwaar er 4 netwerkkabels vertrekken naar verschillende plaatsen in huis. Verder steekt in de bbox2 nog een kabel voor Belgacom TV.

Internet via de kabel werkt perfect, alleen heeft hij geen draadloos internet. Nochtans staat alles juist ingesteld (draadloos netwerk staat aan via 192.168.1.1), maar met geen enkele laptop kan het draadloos signaal van de bbox2 gevonden worden.

Heeft iemand een idee aan wat het zou kunnen liggen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als z'n draadloos inderdaad aanstaat en hij heeft geen signaal zal er iets zijn met de bbox2 veronderstel ik
hij mag er natuurlijk niet te ver van zitten met z'n laptop(s) want supersterk is het draadloze signaal van de bbox2 niet
je moet altijd wel eens een harde reset proberen want dat kan het probleem oplossen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tommeke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:25
Locatie: de klinge

mss iets heel stom ....

Maar heb je ook al gekeken of het ssid wordt gebroadcast.
Dit kan je namelijk ook apart uitzetten op de bbox

grtz Tommeke
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Kielse,

Als u de modem reset staan alle opties voor draadloos (SSID, beveiliging,...) op standaard en zou er geen enkel probleem mogen zijn om te verbinden. Als u echter met meerdere pc's geen draadloze verbinding kan maken (na reboot/reset) dan vrees ik dat er eerder een probleem is op de modem zelf. In dat geval zal u even naar de technische helpdesk moeten bellen om daar een storingsnummer te vragen zodat u de modem kan omruilen.

Technische helpdesk Belgacom: gratis nummer: 0800.22.700 - bereikbaar van 7u tot 22u.

MVG,

Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”