Dommel naar Voo

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
SnOwBunZz
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik hoop dat iemand hier wat ervaring heeft met deze Waalse kabelmaatschappij.

Ik woon in Voeren, dus het is voor mij ofwel minstens 5 jaar tegen een mooi 3.3/512 (ongelimiteerd) stabiel profiel surfen of overstappen naar Voo. De keuze lijkt mij snel gemaakt. De burgemeester en de helft van het gemeentehuis heeft dit bevestigd, vooral omdat zij zelf al vragende partij zijn. Zielige situatie, maar Capitalism Ho! >_>

Mijn vraag is, dat mijn vader geen televisie wilt nemen door slechte ervaringen van de Waalse kabelmaatschappijen (bv. Sporza weg laten vallen midden tijdens een belangrijke uitzending) en hierdoor geen trio packs wilt nemen.

Duo pack is vrijwel nutteloos, aangezien ik een 5/1 profiel krijg met 15gb limiet. Overstappen op dit is de kostprijs allesbehalve waard, aangezien mijn Steam account al meer dan 80gb aan legale games bevat.

Dus er blijft 1 optie over, apart internet en telefonie, wat ongeveer een 5-tal euro meer per maand betekent dan de trio pack. Uiteraard 3euro extra voor ongelimiteerd internet ipv 50gb.
Volgens de IT-beheerder van de middelbare school in Voeren haalt hij daar ongeveer 22 tot 24mbit binnen op de 30mbit profiel, dus was ik van plan om de 20mbit profiel te pakken en later als de kabels verbeterd zijn over te schakelen naar een hoger profiel.

Dus... wat komt het beste uit bij Voo?
Wij zijn van plan om de modem aan te kopen en niet te huren.

Dan is er nog de kwestie van 'Telenet en Voo zijn aan het onderhandelen voor de kabelrechten in Voeren over te dragen'. Heeft iemand enigzins een idee van hoe ver dat staat of wanneer ongeveer de rechten overgedragen word?

SnOwBunZz
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als je een internetverbinding met een onbeperkt volume wil, lijken de opties zeer beperkt:

- Internet Illimité: 34 euro/maand
- Internet A La Folie: 50 euro/maand

Ofwel neem je daar dan Voo-telefonie bij voor 8 euro/maand of 16 euro/maand

Ofwel kies je voor telefonie via internet:

- éénmalige nummeroverdracht: vb. 18 euro bij weepee telecom
- per telefoontoestel een ATA om analoge lijn om te zetten naar VoIP: vb 32 euro voor HandyTone 286
- geen abonnementskosten
- lage gesprekskosten: http://weepeetelecom.eu/tarieven/
SnOwBunZz
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ze hadden mij gezegd dat je onbeperkt kon aanvragen voor 3 euro per maand.

Weepee lijkt me interessant. Ik zit momenteel op homeconnect dat VoIP telefonie heeft, dus ik denk/hoop dat mijn telefoon niet al te moeilijk gaat doen.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”