"Je beschikt over je volledige surfsnelheid"

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DePhille
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Ik heb een FN60 abonnement. Ik had al een paar dagen (5 ofzo) een lagere snelheid als ik een speedtest deed (10/15 mbit), ongeacht het moment van de dag (ook om 2u snachts haalde ik dezelfde resultaten als op een zondag). Tijdens deze speedtest waren er enkele pieken te zien in het download grafiekje. De upload en ping waren wel normaal. Ik stond die aanrekeningspedriode in het geel (ongeveer op 40% van het metertje, 150GByte gedownload). Onderaan stond "Je beschikt momenteel over je volledige surfsnelheid" en "Je verbruik is typerend met wat overeenkomt voor je internetabonnement..." etc, je kent het wel :). (Ik heb jammer genoeg geen screenshot genomen toen)

Ik vermoedde dus dat er iets mis was met de verbinding, dus heb ik de modem opnieuw opgestart, hubs gecontroleerd, etc etc (zelfs Wireshark...). Na niets gevonden te hebben heb ik dit gewoon laten rusten (uit luiheid :P) en een twitter bericht naar telenet gestuurd (gisteren). Enkele minuten geleden viel mijn internet plots uit voor enkele seconden. Ik dus meteen terug een speedtest, en ik zat terug aan 59mbit down... Nu zie ik ook dat mijn aanrekeningsperiode gereset is. In het twitterbericht stond geen klantnummer ofzo.

Moet ik nu concluderen dat Telenet mijn verbinding al begint toe te knijpen van zodra ik bv. in de gele periode zit? Of was dit gewoon toeval?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

Moet ik nu concluderen dat Telenet mijn verbinding al begint toe te knijpen van zodra ik bv. in de gele periode zit? Of was dit gewoon toeval?

toeval
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”