Wantoestanden bij Scarlet telecom + Belgacom TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
spatz
Starter
Starter
Bedankt: 5 keer

Als trouwe klant van Scarlet One sinds vorig millennium, vroeg ik begin 2010 de bijkomende optie Belgacom TV aan. Na een jaar van valse beloftes, tegenstrijdige leugens, klantenbedrog en misleidende reclame in persoonlijk gerichte mails, alle media en zelfs met misleidende bedrieglijke TV spots, inschakeling van de ombudsdienst, ontelbare mails en telefoons, werd begin dit jaar deze optie eindelijk geïnstalleerd. Het feit dat de zenders er dagelijks meerdere malen uitvallen, neem ik als gemakkelijke trouwe klant er dan maar bij.
Van bij de aanvang van deze optie, heb ik echter nog geen enkel correct factuur gekregen. Ondanks dat ik slechts één decoder heb, worden er mij telkens twee aangerekend. Van bij het begin heb ik Scarlet hiervan meermaals telefonisch rechtstreeks op de hoogte gebracht en ook schriftelijk via de ombudsdienst. De Scarlet facturatiediensten, hebben deze fout telkens toegegeven, en leugenachtig beloofd dit onmiddellijk recht te zetten. Hoewel zij er dus zeer goed op de hoogte van waren, bleven zij deze praktijken van valse facturen, doelbewust verder zetten. Dit is dus geen vergissing, maar frauduleuze financiële praktijken. Na meerdere telefoons met ellenlang beluisteren van eentonige muziek en eveneens mails aan de ombudsdienst, werd achteraf enkele keren het vorige teveel gerekende bedrag terugbetaald, maar tegelijkertijd weer dubbel aangerekend. Bij de laatste factuur gebeurde zelfs geen terugbetaling meer en werd de decoder weeral onverstoord dubbel aangerekend.
Vorige maand werd ik het beu om met deze frauduleuze computercriminaliteit, mijn bankrekening via een doorlopende opdracht laten te bestelen en heb ik deze opgezegd. Echter heb ik het niet betwiste deel betaald en ben zinnens dit voorlopig zo verder te zetten. Op mijn overzicht van mijn facturatie vind ik deze echter terug als onbetaald. Moet ik hieruit besluiten dat Scarlet niet alleen diefstal wil plegen door dubbele aanrekeningen, maar ook nog eens de betaalde bedragen wil verduisteren ?
Indien Scarlet daarenboven naast deze diefstallen en klantenbedrog hun financiële criminaliteit zou willen uitbreiden door het aanrekenen van boetes voor herinneringsmails aan hun doelbewust bedrogen klanten, weiger ik mij ook nog eens met deze criminele praktijk te laten bestelen. Een eventueel aangesteld incasso bureau of deurwaarde, zou door hieraan mee te werken zich alleen maar medeplichtig hieraan maken. Een onterecht afsluiten van een door Scarlet zelf moedwillig bedrogen trouwe klant die alleen maar correcte facturatie vraagt, zou deze chantage deze laakbare praktijken alleen maar verergeren.
Ik ben genoodzaakt om deze aangetekende brief te schrijven omdat Scarlet zich duidelijk niet stoort aan andere communicatie, waarbij alleen met steeds elkaar tegenstrijdige leugens valse beloftes gemaakt worden en de klant verder ongestoord bedrogen wordt. In het verleden ondervond ik meermaals dat Scarlet ook aan klantenbedrog doet, door mails niet te beantwoorden, ondanks dat er op de website staat dat dit binnen de 7 dagen geantwoord wordt. Meermaals verklaarde het personeel aan de telefoon in het verleden zelfs onverstoord arrogant dat zij mails hoegenaamd nooit beantwoorden en dat zij hiertoe de opdracht kregen van hun baas. Zijn tijd verliezen door ontelbare malen deze leugens aan de telefoon te aanhoren, helpt dus ook niet. De ombudsdienst geeft meestal aan Scarlet telkens 6 weken tijd om het volgende leugenachtig antwoord te formuleren. Andere diensten, zoals deze van Minister Van Quickenborne verklaren zich onbekwaam of onbevoegd en verwijzen naar de ombudsdienst.
Met deze stel ik Scarlet dus in gebreke voor:
Bedrieglijke reclame.
Moedwillig beliegen en bedriegen van klanten.
Moedwillige valse frauduleuze facturatie.
Dit zijn geen alleenstaande feiten. De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft vorig jaar 25.836 schriftelijke klachten ontvangen. Dat is een stijging met 7,8 procent in vergelijking met 2009 (23.964 klachten) en meteen ook een nieuw record. Dat blijkt uit het laatste jaarverslag van de ombudsdienst. Maar niet alle operatoren kregen evenveel klachten te verwerken. Er was vooral een zeer sterke toename van het aantal klachten tegen Scarlet (+113 procent). In het geval van Scarlet is het overduidelijk dat het niet om ongewilde sporadische vergissingen gaat, maar om een systematisch welbewuste strategie van frauduleuze praktijken, die eveneens als computercriminaliteit kan benoemd worden. Eigenlijk zou van dergelijke firma het handelsregister ingetrokken moeten worden. Daar ombudsdienst, Minister en andere diensten, cel computercriminaliteit, kwaliteitsnorm controle organismen, enz., buiten het opmaken van statistieken (eigenlijk reeds de taak van het instituut voor statistiek), doorverwijzen, 6 weken uitstel verlenen om een nieuw tegenstrijdig, leugenachtig antwoord te laten formuleren, enz. , zichzelf als onbekwaam of onbevoegd verklaren of naar elkaar doorverwijzen om deze wantoestanden op te lossen, draagt natuurlijk niet bij tot de geloofwaardigheid van deze diensten en deze Kafkaiaanse toestanden verhogen alleen maar de kloof met de burger en de consument.
Daarom ben ik genoodzaakt Scarlet met deze aangetekende brief in gebreke te stellen. Hierbij hoop ik als trouwe klant sinds vorige eeuw, dat dit ooit in der mine opgelost geraakt en dat het niet bij holle valse beloftes blijft. Ik vraag nochtans alleen maar het normale geleverde en wil hiervoor ook het geleverde correct te betalen. Ik kan verder echter niet toelaten dat op een frauduleuze manier mijn bankrekening bestolen wordt voor niet geleverde zaken.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Alé je hebt je gal kunnen uitspuwen... En wat is nu het inhoudelijke van deze post, behalve een opsomming van je klachten?
Eén tip : als je je niet goed voelt bij je provider (wat DUIDELIJK zo is) : ga naar een ander... En wacht daar geen jaren mee!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een beetje structuur graag in jouw post, hier begin ik echt niet aan om dit te lezen (ben vast niet de enige). :oops:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als ik dit zo lees is er in de loop van de voorbije 2 jaar heel wat misgelopen. Als u mij, per privébericht, uw klantencode kan laten weten, dan kan ik dit voor u nakijken.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als men zo problemen heeft mag men niet zolang wachten om een aangetekende zending te sturen,dit is het enige middel waarmee je de aandacht kan trekken,en achteraf (als het probleem dan nog niet opgelost geraakt) gerechtelijke stappen kan ondernemen,zo sta je veel sterker in je schoenen.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

hmmm, weeral een gefrustreerde ex-scarlet medewerker? :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”