LED verlichting (binnenhuis)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb recent mijn Eco-cheques gekregen. Ik dacht eraan om hiermee led verlichting te kopen.
Ik heb momenteel GU10 halogeen spots van zowel 35W en 50W.
Mijn vragen:
- Door welke types laat ik die best vervangen?
- Hoe zit het met geel/wit licht
- Waar koop ik die spots best?
- Op welke prijs mag ik rekenen?
- Wat kan ik besparen?
Alvast bedankt voor jullie info!
Mijn vragen:
- Wat kan ik besparen?
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Ik heb hier een aantal GU10 220V leds liggen, met bijna dezelfde kleur als halogeen spots.
Kleurtemperatuur: 2700K
Vermogen: 6 W (3x 2W), vervangt 35-50 W halogeen
Prijs: Toen ik ze kocht tussen de 30 en 35 euro per stuk.
Kleurtemperatuur: 2700K
Vermogen: 6 W (3x 2W), vervangt 35-50 W halogeen
Prijs: Toen ik ze kocht tussen de 30 en 35 euro per stuk.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Hallo Metal & Tomikon,
Hier wat meer info over Led - lampen :
http://www.memostar.be/LEDLAMPEN/tabid/322/Default.aspx
en hier kan je ze on-line bestellen ( ze aanvaarden ook eco-cheques) !
http://www.econergic.eu/nl/led-verlichting.html
mvg,
thiebapa
Hier wat meer info over Led - lampen :
http://www.memostar.be/LEDLAMPEN/tabid/322/Default.aspx
en hier kan je ze on-line bestellen ( ze aanvaarden ook eco-cheques) !
http://www.econergic.eu/nl/led-verlichting.html
mvg,
thiebapa
Laatst gewijzigd door thiebapa 22 jun 2011, 17:32, in totaal 1 gewijzigd.
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ja maar niet mogelijk met een conventionele dimmer maar wel met ene op basis van pulsebreedtemodulatie.
Deze die geschikt zijn voor 230V hebben ingebouwde elektronica om de spanning naar omlaag te brengen,
dit maakt ze ongeschikt om te dimmen.
Deze die geschikt zijn voor 230V hebben ingebouwde elektronica om de spanning naar omlaag te brengen,
dit maakt ze ongeschikt om te dimmen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Qua return on investment is LED-verlichting niet de beste keuze, je geeft veel geld uit en je bespaart niet zo heel veel op de electriciteitsfactuur. Terugverdientijd is zeer lang.
Met vervanging van een koelkast of diepvriezer kan je veel meer besparen.
Ecocheques kan je trouwens voor heel veel dingen gebruiken, productlijst op http://www.eco-label.com/dutch/
Maar goed, vervanging van halogeen is zeker nuttig in ruimtes waar het licht heel veel uren brandt.
Ik heb zelf bij wijze van proef een bestaande halogeenarmatuur op 12 volt (fitting type MR16) vervangen door leds. Heb ook een nieuwe transfo moeten aanschaffen wegens de lagere minimumbelasting. Voor G10-spots op 230 volt vormt dit natuurlijk geen probleem.
Alle materiaal aangeschaft via http://www.highpowerled.be/
Ben zeer tevreden over deze leds, perfecte halogeenvervangers. De uitleg op de website, klopt.
Met vervanging van een koelkast of diepvriezer kan je veel meer besparen.
Ecocheques kan je trouwens voor heel veel dingen gebruiken, productlijst op http://www.eco-label.com/dutch/
Maar goed, vervanging van halogeen is zeker nuttig in ruimtes waar het licht heel veel uren brandt.
Ik heb zelf bij wijze van proef een bestaande halogeenarmatuur op 12 volt (fitting type MR16) vervangen door leds. Heb ook een nieuwe transfo moeten aanschaffen wegens de lagere minimumbelasting. Voor G10-spots op 230 volt vormt dit natuurlijk geen probleem.
Alle materiaal aangeschaft via http://www.highpowerled.be/
Ben zeer tevreden over deze leds, perfecte halogeenvervangers. De uitleg op de website, klopt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als je het er voor lief bijneemt dat de site niet uptodate is, klopt het. Anders bestel ik bij leditlight.nl helaas geen ecocheques daar.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Zelf ben ik ook veranderd naar led verlichting.
Ik had hier 8 spots van 50 W branden en heb deze nu vervangen door 8 multi led lampjes (met 60leds per lamp). Toen bij wijze van test.
Verbruik is van 400w/u naar 32W/u gegaan.
Nu ga ik alles vervangen naar leds. Hoe meer je er koopt hoe goedkoper de prijs per lamp.
Dus de persoon die zegt dat het niet rendabel is niet goed ingelicht.
Ik had hier 8 spots van 50 W branden en heb deze nu vervangen door 8 multi led lampjes (met 60leds per lamp). Toen bij wijze van test.
Verbruik is van 400w/u naar 32W/u gegaan.
Nu ga ik alles vervangen naar leds. Hoe meer je er koopt hoe goedkoper de prijs per lamp.
Dus de persoon die zegt dat het niet rendabel is niet goed ingelicht.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Link werkt niet, bedoel je http://www.leditlight.net ?Joe de Mannen schreef:Als je het er voor lief bijneemt dat de site niet uptodate is, klopt het. Anders bestel ik bij leditlight.nl helaas geen ecocheques daar.
J.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
De LED spots van Philips zijn heel goed en ze kunnen een 50W halogeen spot gemakkelijk vervangen en ze zijn dimbaar.
Hieronder de gegevens van het data pdf bestand.
Je hebt er ook van 3000K, dan gaat het licht meer naar het koud.
En die van Osram kan je ook nemen, die zijn ongeveer hetzelfde als die van Philips.
Osram Parathom Pro.
Die van Philips kosten nu rond de 37 euro
Hieronder de gegevens van het data pdf bestand.
Code: Selecteer alles
Product gegevens
• Product Data
Bestelcode 860351 00
EOC productcode 872790086035100
Productnaam MASTER LEDspotMV 7-50W GU10
2700K 40D
Bestel productnaam MASTER LEDspotMV 7-50W GU10
2700K 40D
Aantal per verpakking 1
Verpakkings aantal 6
Verpakkingen per
buitendoos
6
Barcode op product 8727900860351
Barcode op buiten-
doos
8727900860368
Logistieke code(s) 929000163901
Netto gewicht per
stuk
0.116 kg
• General Characteristics
Lampvoet GU10
Ballon Reflector [Reflector]
Gemiddelde levens-
duur
40000 hr
• Electrical Characteristics
Vermogen 7 W
Technisch vermogen 7 W
Spanning 240 V
Lijnfrequentie 50-60 Hz
Lampstroom 45 mA
Dimbaar Yes
• Light Technical Characteristics
Kleurcode WW
Kleuraanduiding
(tekst)
Warm White
Bundelhoek 40 D
Bundelomschrijving 40D [Medium beam]
Kleurtemperatuur 2700 K
Lichtstroom 270 Lm
Lichtsterkte 430 cd
Kleurweergave-index 80
Kleurtemperatuur 2700 K [CCT 2700K]
• Product Dimensions
Diameter D 50.2 mm
Totale lengte C 80.5 mm
En die van Osram kan je ook nemen, die zijn ongeveer hetzelfde als die van Philips.
Osram Parathom Pro.
Die van Philips kosten nu rond de 37 euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Er zijn leds die dimbaar zijn (mits juiste schakeling e.d.) maar dat verkort wel serieus de levensduur, omdat deze eigenlijk heel snel aan/uit gezet worden
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Niko heeft een dimmer zonder minimumbelasting op de markt, dan werkt het wel zonder knipperen.
het is inderdaad leditlight.net
J.
het is inderdaad leditlight.net
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 4 keer
Zelf ook goede ervaringen met http://nortomled.be/nl/ - die nemen ook ecocheques aan. Ik heb hun dimbare versies wel nog niet getest. Leditlight heb ik zelf ook goede ervaringen mee (daar heb ik wel dimbare lampen van, had eerst last van knipperen, maar heb ze probleemloos mogen omruilen voor een andere versie, die dan wel werkte) - maar aangezien dat een NL bedrijf is kan je daar niet met je cheques terecht. De meeste van die winkels geven ook enkele jaren garantie, bij de twee voornoemde heb ik daar al probleemloos gebruik van gemaakt!
i will live forever.... or die trying!
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik heb hier al mijn LED verlichting gekocht.
http://www.electricien-info.be/bdr15301 ... r-Led.html
Ik ben eigenlijk enorm tevreden over mijn led verlichting, moet zeker niet onderdoen voor gewone spotjes. Hoewel mensen dat veel mensen dat blijven beweren.
http://www.electricien-info.be/bdr15301 ... r-Led.html
Ik ben eigenlijk enorm tevreden over mijn led verlichting, moet zeker niet onderdoen voor gewone spotjes. Hoewel mensen dat veel mensen dat blijven beweren.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Iets waar velen niet bij stilstaan is de netvervuiling door die dingen, oké voor zo'n kleine vermogens is dat relatief, maar als iedereen LED-verlichting gaat installeren wordt het wél een probleem, het ironische is dan weer dat ze wel een manier zullen vinden om het gedane verlies extra te compenseren, dus weer meer betalen als het de pan uitloopt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Ik heb een poging gedaan om dit te typen, maar dit gaat te ver, sorry.
Elk voordeel heeft zijn nadeel, of in dit geval het voordeel opweegt tov het nadeel... ik denk het wel
Edit: Waarom heb ik hier nu een negatief duimpje op gekregen
Diegene mag eens proberen de basis wisselstroomtheorie uit te leggen, schakelende voedingen, én THD
Elk voordeel heeft zijn nadeel, of in dit geval het voordeel opweegt tov het nadeel... ik denk het wel
Edit: Waarom heb ik hier nu een negatief duimpje op gekregen
Diegene mag eens proberen de basis wisselstroomtheorie uit te leggen, schakelende voedingen, én THD
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En wat maakt LED verlichting in dat opzicht anders dan haast ieder modern toestel vandaag de dag (om nog maar van powerline communication te zwijgen) ?honda4life schreef:Diegene mag eens proberen de basis wisselstroomtheorie uit te leggen, schakelende voedingen, én THD
- honda4life
- Elite Poster
Uiteraard een sterk argument.
Powerline... akkoord en niet akkoord, qua THD valt dat goed mee (stroomharmonischen zullen praktisch onbestaande zijn zelfs), storing is natuurlijk een ander verhaal vermits je hele bekabeling zendantenne wordt...
Misschien hier wat de verwarring tussen THD en storing, het is moeilijk om de grens hier te trekken maar de storing ontstaat wel degelijk door het transmissie zelf en niet door THD (van de netfrequentie).
Wat led-verlichting scheelt met andere toestellen:
Zij zijn niet onderhevig aan normeringen omdat hun vermogen te klein is, maar zoals gezegd, vele kleintjes maken één grote.
Ik weet het exacte maximumvermogen niet meer van buiten, maar nét onder dat vermogen heb je bijvoorbeeld nog een spaarlamp.
THD is dus wel zeker een groot probleem bij spaarlampen en LED-verlichting.
Maar who cares als het toch niet moet, en als ze het éé cent goedkoper kunnen maken door te besparen op filters zullen ze het ook doen.
Powerline... akkoord en niet akkoord, qua THD valt dat goed mee (stroomharmonischen zullen praktisch onbestaande zijn zelfs), storing is natuurlijk een ander verhaal vermits je hele bekabeling zendantenne wordt...
Misschien hier wat de verwarring tussen THD en storing, het is moeilijk om de grens hier te trekken maar de storing ontstaat wel degelijk door het transmissie zelf en niet door THD (van de netfrequentie).
Wat led-verlichting scheelt met andere toestellen:
Zij zijn niet onderhevig aan normeringen omdat hun vermogen te klein is, maar zoals gezegd, vele kleintjes maken één grote.
Ik weet het exacte maximumvermogen niet meer van buiten, maar nét onder dat vermogen heb je bijvoorbeeld nog een spaarlamp.
THD is dus wel zeker een groot probleem bij spaarlampen en LED-verlichting.
Maar who cares als het toch niet moet, en als ze het éé cent goedkoper kunnen maken door te besparen op filters zullen ze het ook doen.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
HIer nog is efkes op inpikken.. We gaan verhuizen op 11 mei en ik zit te zoeken achter inbouwspots met armatuur (led of halogeen) op 230V en boorgat 80mm.
Kan iemand mij op weg helpen waar ik armaturen kan vinden tegen een betaalbare prijs?
Liefst ook een aantal spatwaterdichte voor in de badkamer. Onze plafond zijn hoger dan 2.25m dus we mogen werken op 230V.
Kan iemand mij op weg helpen waar ik armaturen kan vinden tegen een betaalbare prijs?
Liefst ook een aantal spatwaterdichte voor in de badkamer. Onze plafond zijn hoger dan 2.25m dus we mogen werken op 230V.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Qless, bedankt voor de spotjes! Ze werken perfect!
Ik heb dit weekend dus al de dozen overgekocht, tot grote tevredenheid. Ik heb er al een stuk of 15 ingebouwd.. Prima zo!
(nog 30 te gaan )
Ik heb dit weekend dus al de dozen overgekocht, tot grote tevredenheid. Ik heb er al een stuk of 15 ingebouwd.. Prima zo!
(nog 30 te gaan )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
1 goeie raad: spaar je ecocheques voor iets anders dan led verlichting. Daarmee bedoel ik dan: koop je led verlichting via bv. ebay bij 1 van die bedrijven in HongKong of zo. Je koopt dezelfde verlichting voor een fractie van de prijs die je hier zou betalen. Geen enkele handelaar in België is het waard dat je bij hem led verlichting koopt. Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook ooit mijn ecocheques uitgegeven aan die led verlichting omdat ik op dat moment niet beter wist dan ze bij mij in de buurt te kopen. Achteraf een paar links gekregen/gevonden en sindsdien draag ik mijn steentje bij aan de Aziatische economie. Er gaan er hier wel weer een paar komen zeuren dat we onze eigen economie moeten steunen, maar als ik de keuze heb tussen 15 euro per lamp in België of 4 euro per lamp in het Verre Oosten, dan is mijn keuze snel gemaakt. Jammer voor de Belgische economie denk ik dan maar goed voor mijn portemonnee.ToMiKoN schreef:Ik heb recent mijn Eco-cheques gekregen. Ik dacht eraan om hiermee led verlichting te kopen.
Mijn vragen:
- Wat kan ik besparen?
Een zoektocht op ebay onder het sleutelwoord GU10 levert onderstaande resultaten op. Doe er je voordeel mee:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=le ... 0&_sacat=0
Qua besparing, kan je makkelijk zelf berekenen. Als je een spot van 50W vervangt door een spot van 3x3W, dan bespaar je 41W (per uur dat die brandt). Ik had 12 spots van 50W, totaal dus 600W als ze allemaal tegelijk stonden te branden. Nu heb ik 12x3W, totaal 36W. Dus nu mogen ze gerust allemaal tegelijk branden, zelfs uren na elkaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Gisteren dit in de mailbox gekregen:
Mijn naam is Kaj Alexander de Vries.
Velen van jullie kennen mijn naam, ik ben de oprichter van
leditlight.net en heb deze website de afgelopen 6 jaar
met veel succes en plezier gerund. Het geeft mij veel voldoening
dat mijn inspanningen om LED lampen in Nederland bekend te
maken zeer succesvol zijn geweest.
6 jaar geleden begon ik samen met enkele klanten als pionier.
Honderdduizenden led lampen verder + vele miljoenen kilo’s
Co2 besparing die daar mee gerealiseerd zal worden.
Is voor mij de tijd aangebroken iets anders te gaan doen.
Ik heb daarom per 03-04-2013 leditlight.net verkocht aan
LEDs DO IT NOW van de heer Rick van Viersen.
Ik wil alle klanten bedanken voor hun steun en
het vertrouwen in leditlight.net tot nu toe.
Ik hoop dat deze ook aan Rick van Viersen gegund wordt.
Ik wil u er nadrukkelijk op verzoeken geen contact
meer op te nemen via huidige telefoon nummers die bij
u bekend zijn/op google gevonden worden niet meer te gebruiken.
Maar uitsluitend contact op te nemen via het bij u bekende
email adres [email protected]
Rick van Viersen zal alle vragen aangaande leditlight.net voor
u beantwoorden en wanneer nodig met mij persoonlijk overleggen.
Ook zal hij alle nog openstaande backorders gaan uitleveren.
Vriendelijke groet,
Kaj Alexander de Vries
-
- Plus Member
Jack Daniels schreef:1 goeie raad: spaar je ecocheques voor iets anders dan led verlichting. Daarmee bedoel ik dan: koop je led verlichting via bv. ebay bij 1 van die bedrijven in HongKong of zo. Je koopt dezelfde verlichting voor een fractie van de prijs die je hier zou betalen. Geen enkele handelaar in België is het waard dat je bij hem led verlichting koopt. Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook ooit mijn ecocheques uitgegeven aan die led verlichting omdat ik op dat moment niet beter wist dan ze bij mij in de buurt te kopen. Achteraf een paar links gekregen/gevonden en sindsdien draag ik mijn steentje bij aan de Aziatische economie. Er gaan er hier wel weer een paar komen zeuren dat we onze eigen economie moeten steunen, maar als ik de keuze heb tussen 15 euro per lamp in België of 4 euro per lamp in het Verre Oosten, dan is mijn keuze snel gemaakt. Jammer voor de Belgische economie denk ik dan maar goed voor mijn portemonnee.ToMiKoN schreef:Ik heb recent mijn Eco-cheques gekregen. Ik dacht eraan om hiermee led verlichting te kopen.
Mijn vragen:
- Wat kan ik besparen?
Een zoektocht op ebay onder het sleutelwoord GU10 levert onderstaande resultaten op. Doe er je voordeel mee:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=le ... 0&_sacat=0
Qua besparing, kan je makkelijk zelf berekenen. Als je een spot van 50W vervangt door een spot van 3x3W, dan bespaar je 41W (per uur dat die brandt). Ik had 12 spots van 50W, totaal dus 600W als ze allemaal tegelijk stonden te branden. Nu heb ik 12x3W, totaal 36W. Dus nu mogen ze gerust allemaal tegelijk branden, zelfs uren na elkaar.
Allemaal goed en wel - maar hoe is het service-niveau van die Aziaten? Ik heb bij de Belgische & NL webshops steeds probleemloos nieuwe lampjes gekregen als er eentje stuk ging (5 jaar garantie!) - een keer zelfs een hele nieuwe batch toen de bestelling niet goed bleek samen te werken met de dimmer.... Dan is het prijsverschil al niet zo groot meer...
-
- Elite Poster
Als je led lampen stuk gaan omdat ze niet (goed) samenwerken met een dimmer... zoek de fout bij uzelf. Bij led lampen staat er expliciet vermeld of ze gebruikt kunnen worden met een dimmer. Als je klikt op de link die ik vermeld heb van ebay zie je bij verschillende aanbiedingen staan "dimmable". Als het er niet bij staat en je wil toch met dimmer gebruiken kan/mag je niet van de verkoper verwachten dat hij die kapotte spullen gaat ruilen omdat jij in de fout bent gegaan. Verder hangen mijn Aziatische lampjes er al een jaar of 2 en ze branden nog altijd even vrolijk als de eerste dag. En voor 15 euro mogen ze die lampen wel gratis vervangen (hoewel ze niet verplicht zijn gezien de 2 jaar waarborg). En prijsverschil niet groot? De lampen die ik in eerste instantie wou kopen kostten toen nog 30 of 32 euro. In China was het toen een euro of 6. 12 stuks à 30 euro of 12 stuks à 6 euro is een heeeeeeel groot prijsverschil. Voor dat prijsverschil mogen er al heel wat Chinese lampen de geest geven na een paar jaar, hoewel het tot nu toe nog niet gebeurd is.TRiSS schreef:
Allemaal goed en wel - maar hoe is het service-niveau van die Aziaten? Ik heb bij de Belgische & NL webshops steeds probleemloos nieuwe lampjes gekregen als er eentje stuk ging (5 jaar garantie!) - een keer zelfs een hele nieuwe batch toen de bestelling niet goed bleek samen te werken met de dimmer.... Dan is het prijsverschil al niet zo groot meer...
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Wel niet te kort door de bocht gaan met de besparing van Led vs Halogeen.
Je moet kijken naar het aantal branduren en de aankoopprijs. Een LED op een WC zetten zal bv niet zoveel voordeel opleveren en zal hopelijk niet voor het einde van haar branduren stuk gaan, of je hebt een dure LED gekocht.
In de zithoek of keuken is het natuurlijk wel aangeraden LEDs te gebruiken ipv halogeens, omdat hier typisch het licht lang zal branden.
Je moet kijken naar het aantal branduren en de aankoopprijs. Een LED op een WC zetten zal bv niet zoveel voordeel opleveren en zal hopelijk niet voor het einde van haar branduren stuk gaan, of je hebt een dure LED gekocht.
In de zithoek of keuken is het natuurlijk wel aangeraden LEDs te gebruiken ipv halogeens, omdat hier typisch het licht lang zal branden.
-
- Plus Member
Jack Daniels schreef:Als je led lampen stuk gaan omdat ze niet (goed) samenwerken met een dimmer... zoek de fout bij uzelf. Bij led lampen staat er expliciet vermeld of ze gebruikt kunnen worden met een dimmer. Als je klikt op de link die ik vermeld heb van ebay zie je bij verschillende aanbiedingen staan "dimmable". Als het er niet bij staat en je wil toch met dimmer gebruiken kan/mag je niet van de verkoper verwachten dat hij die kapotte spullen gaat ruilen omdat jij in de fout bent gegaan. Verder hangen mijn Aziatische lampjes er al een jaar of 2 en ze branden nog altijd even vrolijk als de eerste dag. En voor 15 euro mogen ze die lampen wel gratis vervangen (hoewel ze niet verplicht zijn gezien de 2 jaar waarborg). En prijsverschil niet groot? De lampen die ik in eerste instantie wou kopen kostten toen nog 30 of 32 euro. In China was het toen een euro of 6. 12 stuks à 30 euro of 12 stuks à 6 euro is een heeeeeeel groot prijsverschil. Voor dat prijsverschil mogen er al heel wat Chinese lampen de geest geven na een paar jaar, hoewel het tot nu toe nog niet gebeurd is.TRiSS schreef:
dit waren dimmable lampen - maar door de specifieke technologie werkt dat met sommige dimmers al beter dan met anderen (en ja, zowel dimmer als dimmable lampen waren bij dezelfde leverancier aangekocht) - dit is dus correct opgelost geweest. Soit, het is niet mijn bedoeling er een hele discussie over te beginnen - ik wou gewoon even aanbrengen dat service soms ook wat waard is. Ivm levensduur: de dimbare zijn wat "fragieler", onder andere wegens de extra electronica die nodig is om deze dimbaar te maken. Met de "gewone" heb ik minder uitval - maar ook daar geven deze shops dus 5 jaar waarborg op.
-
- Elite Poster
Als je het niet probeert (in China te kopen), ga je het nooit weten hee?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het enige probleem dat ik ondervonden heb bij chinese/aziatische leveranciers is dat de kwaliteit niet constant is. Je hebt maw geluk of pech.
Dat probleem heb ik niet, of het wordt zonder morren opgelost, bij lokale leveranciers.
Het is te hopen dat leditlight dezelfde service blijft leveren na de overname.
J.
Dat probleem heb ik niet, of het wordt zonder morren opgelost, bij lokale leveranciers.
Het is te hopen dat leditlight dezelfde service blijft leveren na de overname.
J.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat ik veel zie is 9 watt en dan 3 x 3watt.
Is het zo dat 3 keer 3 Led's in 1 lamp hetzelfde is als 1 van 9 watt?
En extra:
Hoe kan het dat een lamp van 9 watt maar 6.5w max zou verbruiken??
Power: 3x3W 9W Type: Led bulbs
Power consumption: 4.5-6.5w Wattage: 3X3W 9W
lumens: 480-580lumens Socket: GU10
Beam angle: 60degrees Main Colour: Warm white
Is het zo dat 3 keer 3 Led's in 1 lamp hetzelfde is als 1 van 9 watt?
En extra:
Hoe kan het dat een lamp van 9 watt maar 6.5w max zou verbruiken??
Power: 3x3W 9W Type: Led bulbs
Power consumption: 4.5-6.5w Wattage: 3X3W 9W
lumens: 480-580lumens Socket: GU10
Beam angle: 60degrees Main Colour: Warm white