Pagina 1 van 1

voip activatie

Geplaatst: 21 jun 2011, 17:32
door luisa81
Ik heb nu sinds een week vdsl van edpnet , werkt prima , geen klachten , echter had ik ook voip besteld welke vandaag ( 21.06.2011 ) zou worden geactiveerd om 12.00 AM ( deze middag dus ), echter tot op heden nog niks ! Via de live wel wat info bekomen ( Ksenia: ik zie al een e-mail met bevestiging van onze Provisioning afdeling, maar VoIP staat nog niet administratief actief in ons systeem ).

Heeft iemand enig idee hoe lang zon activatie kan duren? Tot nu toe kan ik nog steeds niet bellen via voip :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Re: voip activatie

Geplaatst: 21 jun 2011, 18:12
door RobinW
Hier hetzelfde, toevallig ook vandaag.
Op de Bbox2: Registration status : Error.
Ik wacht even tot morgen en dan log ik een ticketje.

Re: voip activatie

Geplaatst: 21 jun 2011, 18:47
door luisa81
@ RobinW : in uw dashboard bij edpnet staat het bij u ook nog niet op geactiveerd ? Had reeds een ticket aangemaakt echter zonder succes dus , morgen maar even bellen !

Re: voip activatie

Geplaatst: 21 jun 2011, 20:13
door luisa81
Net bericht gehad dat het is opgeleverd! Klasse !

Re: voip activatie

Geplaatst: 21 jun 2011, 21:15
door RobinW
Kan jij al bellen? Bij mij staat de status online nu ook op groen. Ik krijg een kiestoon maar na 5 sec biep biep biep.
Ook opnieuw error op de Bbox en in de Sip Call History dit:

Code: Selecteer alles

Call log
Tue Jun 21 20:58:06 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:58:24 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:58:43 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:59:35 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 21:10:51 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601

Re: voip activatie

Geplaatst: 21 jun 2011, 22:39
door fdgroote
Heb je je instellingen op 'My EDP-net' wel goed ingesteld?

Afbeelding

Re: voip activatie

Geplaatst: 22 jun 2011, 01:40
door luisa81
Heb je het modem bij in gebruikname wel eerst gereset naar de fabrieksinstellingen ? Wat ook kan helpen is poort 5080 ipv 5060 te gebruiken.

Probeer anders eerst even te testen met x-lite !

Als je internet connectie zelf stabiel is zou het gewoon moeten werken , anders even naar de sync kijken !

Succes !

Re: voip activatie

Geplaatst: 22 jun 2011, 08:53
door RobinW
'Oproepen naar mobiele nummers' staat aan, ja.
Moet de modem teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen? Ik heb gewoon voip.belgacom.be veranderd naar voip.edpnet.be, mijn login ingevuld bij Line 0 en een harde reset gedaan. Als ik thuis ben eens screenshots pakken.

Re: voip activatie

Geplaatst: 22 jun 2011, 19:00
door RobinW
Opgelost: moest voor No IP Adress kiezen onder Network Interfaces zoals hier beschreven staat. :beerchug: