Pagina 1 van 1
voip activatie
Geplaatst: 21 jun 2011, 17:32
door luisa81
Re: voip activatie
Geplaatst: 21 jun 2011, 18:12
door RobinW
Hier hetzelfde, toevallig ook vandaag.
Op de Bbox2: Registration status : Error.
Ik wacht even tot morgen en dan log ik een ticketje.
Re: voip activatie
Geplaatst: 21 jun 2011, 18:47
door luisa81
@ RobinW : in uw dashboard bij edpnet staat het bij u ook nog niet op geactiveerd ? Had reeds een ticket aangemaakt echter zonder succes dus , morgen maar even bellen !
Re: voip activatie
Geplaatst: 21 jun 2011, 20:13
door luisa81
Net bericht gehad dat het is opgeleverd! Klasse !
Re: voip activatie
Geplaatst: 21 jun 2011, 21:15
door RobinW
Kan jij al bellen? Bij mij staat de status online nu ook op groen. Ik krijg een kiestoon maar na 5 sec biep biep biep.
Ook opnieuw error op de Bbox en in de Sip Call History dit:
Code: Selecteer alles
Call log
Tue Jun 21 20:58:06 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:58:24 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:58:43 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 20:59:35 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Tue Jun 21 21:10:51 2011, 092966152 (phone1) --> <sip:[email protected]> (dial 0486xxxxxx) : dropped cause=1601
Re: voip activatie
Geplaatst: 21 jun 2011, 22:39
door fdgroote
Heb je je instellingen op 'My EDP-net' wel goed ingesteld?
![Afbeelding](https://dl.dropbox.com/u/1515278/EDPnetVoIP.jpg)
Re: voip activatie
Geplaatst: 22 jun 2011, 01:40
door luisa81
Heb je het modem bij in gebruikname wel eerst gereset naar de fabrieksinstellingen ? Wat ook kan helpen is poort 5080 ipv 5060 te gebruiken.
Probeer anders eerst even te testen met x-lite !
Als je internet connectie zelf stabiel is zou het gewoon moeten werken , anders even naar de sync kijken !
Succes !
Re: voip activatie
Geplaatst: 22 jun 2011, 08:53
door RobinW
'Oproepen naar mobiele nummers' staat aan, ja.
Moet de modem teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen? Ik heb gewoon voip.belgacom.be veranderd naar voip.edpnet.be, mijn login ingevuld bij Line 0 en een harde reset gedaan. Als ik thuis ben eens screenshots pakken.
Re: voip activatie
Geplaatst: 22 jun 2011, 19:00
door RobinW
Opgelost: moest voor No IP Adress kiezen onder Network Interfaces zoals
hier beschreven staat.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)