Even een aanpassing.Hoi userbasers.
Enkel de prime kanalen geven hier een verhakkeld beeld op telenet. Hebben er nog mensen hier last van in regio leuven. Het is al gans het week-end aan de gang en volgens telenet een algemeen probleem.
groeten
Dit probleem heb ik even met de helpdesk besproken en heb hiervoor reeds drie maal contact gehad.
Maandagavond : De helpdesk concludeerde dat er een algemeen probleem is in de straat en dit morgen opgelost zal zijn.
Dinsdagavond : De helpdesk concludeerde dat er een algemeen probleem is in de straat, maar dat dat een fout is in hun programma en ze me aanraden om de bekabeling na te zien.
Woensdagavond : De helpdesk concludeerde dat er een algemeen probleem is in de straat, maar dat dat een fout is in hun programma.
Er word me aangeraden de digicorder rechtstreeks op de buitenkabel te hangen en om ook de digicorder te laten nazien in een telenetcenter.
Ook heb ik dezelfde problemen op canvas en één, zowel HD als SD.
Het is van die aard dat de lijnkwaliteit bij het scannen van de zenders goed is, maar wanneer primezenders of canvas en één opstaan, er hier blokjes ontstaan. Bij de zenderinformatie zie je dan 0 % staan bij lijnkwaliteit. De overige zenders hebben geen problemen met dit issue.
Vrijdagavond de mogelijkheid gezien om mijn coax te veranderen naar een Telenet cetified kabel en de problemen zijn opgelost. Voordien was dat een dubbelafgeschermde kabel van elix. (die witte die je in de DHZ kan kopen).
Ook is de signaalsterkte van -4.5 dB verhoogt naar +/- 1dB terwijl ik dezelfde uitgang gebruik op de splitter.