problemen met verbinding via tiscali

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tries

:-( sedert enkele weken heb ik problemen met de internet verbinding.ik werk met een modem copperjet 800 op een p4 met win98.alles is normaal geinstalleerd,de 2 lampjes branden groen op de modem en toch kan ik om de 5 min niet meer op internet,dat duurt een paar min en dan gaat alles terug voor 5 min goed.aan de pc ligt het niet daar ik het met een andere heb geprobeerd.wat kan ik nog meer doen?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, toch vrees ik dat het aan je PC ligt. Download eens Ad-aware en scan daarmee je harde schijf eens. Als je modem geen verlies van synch heeft, dan kan dit bijna alleen maar aan je PC liggen. Heb je ergens een firewall draaien? Zet deze eens af. En windows 98 op een P4, dat beestje zal gerust windows XP aankunnen :)

Cheers
Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik heb ook eens indertijd zoiets 2x gehad van dien aard als uw probleem dat je hier beschrijft.

Den eerste keer was het ivm mijn usb aansluiting omdat daar niet genoeg spanning opzat verbreekte die ook altijd de verbinding na ongeveer 15min.
De oplossing was een usb hub die je kon aansluiten aan het stopcontact omdat toen in die tijd mijn voeding ong 200watt ofziets dat allemaal niet aankon.

Het tweede probleem was 4 maanden geleden toen had ik per ongeluk de verkeerde drivers geinstalleerd voor mijn USB speedtouch modem. Daardoor ging ook een lichtje minder hard branden terwijl ik aan het downloaden was en zakte mijn dl zienderogen.
tries

bedankt voor de reactie.
het kan bijna niet zijn dat het aan de pc ligt,ik heb er hier een andere aangehangen(p2)en dat probleem is juist hetzelfde.zou het kunnen dat het aan de bekabeling zou liggen of splitters,maar ik zou niet weten wat daar hij vroeger altijd goed presteerde.kan ik er een andere modem aanhangen (bv een asus usb)voor te testen? :-(
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”