Vaak resets met de VDSL2 modem
-
- Member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo,
Ik heb heel vaak last van resets op die scarlet VDSL2 modem.
1 vaste pc via kabel en 1 laptop via wifi.
Op beide skype, msn, wat browsers en soms cisco vpn client op 1 van beide open.
Geen torrents etc.
En dan reset de modem ineens en zit je 5 minuten zonder internet.
Ook over de repsonsetijden ben ik niet tevreden. Snelheid is prima, maar je hebt vaak zo'n voelbare "lag".
Is hier iets aan te doen ?
Heb toch de indruk dat het maar een goedkope prul is.
Nick
Ik heb heel vaak last van resets op die scarlet VDSL2 modem.
1 vaste pc via kabel en 1 laptop via wifi.
Op beide skype, msn, wat browsers en soms cisco vpn client op 1 van beide open.
Geen torrents etc.
En dan reset de modem ineens en zit je 5 minuten zonder internet.
Ook over de repsonsetijden ben ik niet tevreden. Snelheid is prima, maar je hebt vaak zo'n voelbare "lag".
Is hier iets aan te doen ?
Heb toch de indruk dat het maar een goedkope prul is.
Nick
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
bij mij helpt het met TR98 kill
meer over te vinden op dit forum.
hier : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... hilit=kill
meer over te vinden op dit forum.
hier : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... hilit=kill
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
+1hardyscript schreef:bij mij helpt het met TR98 kill
En als het niet helpt, dan zal minstens uw Sagem cpu er blij mee zijn (zeker als de Sagem in een warme plaats staat met dit zomers weer)
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Linux satelliet ontvangers zijn ook uit den boze, die doen je modem constant resetten/vastlopen
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
-
- Member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
tr98 had ik vroeger al eens gekilled, maar nu stond hij inderdaad terug op.
jammer dat je dat niet permanent kan maken, want na een reset is het terug natuurlijk.
Had al geprobeerd om 's nachts de modem eens te resetten, maar het blijft een probleem.
Als het zo blijft dan toch eens met scarlet contact opnemen, misschien is er al een verbeterde versie.
jammer dat je dat niet permanent kan maken, want na een reset is het terug natuurlijk.
Had al geprobeerd om 's nachts de modem eens te resetten, maar het blijft een probleem.
Als het zo blijft dan toch eens met scarlet contact opnemen, misschien is er al een verbeterde versie.
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Nee hoor, alles werkt hier tophardyscript schreef:heb je nog altijd die disconnects door je ontvanger ?

-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Hier ook spontane reboots na 4-6d, gebruik een andere router voor het netwerk.
Morgen andere firmware erop zetten (laatste van bbox2).
Morgen andere firmware erop zetten (laatste van bbox2).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bij mij heeft het geholpen om de Sagem op (ijzeren) pootjes te zetten, voor de rest heb ik er nog niets aan gewijzigd en ik gebruik hem ook al router. Sindsdien zelden nog een automatische reset.
De Sagem staat bij mij wel in de kelder, waar het constant redelijk koud is.
De Sagem staat bij mij wel in de kelder, waar het constant redelijk koud is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Staat nu op ongeveer 8 dagen en daarvoor had ik een update van ongeveer 30 dagen. Ik probeer dat een beetje in het oog te houden, omdat het een periode te veel gebeurde.silencer schreef:zeker van? bekijk de uptime even!
Dus ik heb wel degelijk nog af en toe een reset, maar veel minder vaak dan toen er geen pootjes onder stonden. (toen bijna dagelijks)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
System Has Been Up For: 2445 hours, 17 minutes
Standaard software, geen TR98 kill
Runtime Code Version 60R109-60A022
Hardware Version 3
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Horizontale positie in kelder, hoewel muurmontage (vertikaal) altijd betere koeling geeft
WiFi af
Wordt handwarm
Standaard software, geen TR98 kill
Runtime Code Version 60R109-60A022
Hardware Version 3
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Horizontale positie in kelder, hoewel muurmontage (vertikaal) altijd betere koeling geeft
WiFi af
Wordt handwarm
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Nog een oplossing :
kijk in de modem naar de LAN servers. Deze lijst staat waarschijnlijk vol. Afzonderlijk wissen helpt niet.
Wat wel helpt is een Restore to factory default configuration
Dit doe je bij Advanced Settings -> Maintenance.
Dit was de oplossing die de Scarlet Helpdesk mij een aantal maanden terug gegeven heeft.
Vergeet hierna de TR98 kill niet.
Zou moeten opgelost zijn.
kijk in de modem naar de LAN servers. Deze lijst staat waarschijnlijk vol. Afzonderlijk wissen helpt niet.
Wat wel helpt is een Restore to factory default configuration
Dit doe je bij Advanced Settings -> Maintenance.
Dit was de oplossing die de Scarlet Helpdesk mij een aantal maanden terug gegeven heeft.
Vergeet hierna de TR98 kill niet.
Zou moeten opgelost zijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
@ wimmiW :Hoop dat dit niet de enige reden was dat je scarlet buitengezwierd hebt. Dit is namelijk simpel op te lossen hoor. Bij mij werkt het wel goed ook met scarlet.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
PM? Deel de oplossing met iedereen, het is toch een forum voor iets he...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
het is geen oplossing in de sagem modem zelf.
Blijkbaar heeft een sagem problemen met de dreambox waardoor hij vaak reset.
De oplossing bij velen. een router tussen plaatsen.
Blijkbaar heeft een sagem problemen met de dreambox waardoor hij vaak reset.
De oplossing bij velen. een router tussen plaatsen.
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
De oplossing is al vaak gegeven en overal op internet te vinden. Hang gewoon een andere/betere router aan de sagem en laat die al het routering werk doen. Gebruik de sagem ENKEL als modem en laat de nieuwe/betere router zijn eigen PPPOE sessie opbouwen. Draait hier al enkele maanden en heb nog geen enkele reset/vastloper gehad 

bij mij hangt er ook meer dan 1 dreambox aan en openbox ook en aparteD-link router, Sagem enkel als modem maar toch om de week of 2 weken reset.....
Maar ik ben niet zeker dt het aan de Sagem VDSL2 modem ligt.... laat deze nu opstaan en reset de router en dan werkt het ook weer.
Heb nu timerklok op router gezet die elke nacht om 4u de router sapnningsloos zet en een kwartier later spanning terug aan.....ga zien wat dit als resultaat brengt....
Maar ik ben niet zeker dt het aan de Sagem VDSL2 modem ligt.... laat deze nu opstaan en reset de router en dan werkt het ook weer.
Heb nu timerklok op router gezet die elke nacht om 4u de router sapnningsloos zet en een kwartier later spanning terug aan.....ga zien wat dit als resultaat brengt....
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
en wat was het resultaat nu?
(heb net hetzelfde probleem
)
(heb net hetzelfde probleem

-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
De Scarlet helpdesk heeft me laten weten dat er binnenkort een firmware update komt.