Beste,
Mijn situatie was als volgt :
2 zwarte 'digi' boxes en we konden altijd kijken naar TV in hd op beide en dus ook opnemen. (beneden kijken naar HD kanaal, en boven opnemen in HD)
Sinds dit weekend had ik de belgacom TV on PC geactiveerd en eens geprobeerd. (wat goed werkte)
Maar sinds dat moment zijn de HD zenders van mijn 2de box (slaapkamer) verdwenen.
Ik las hier op het forum om dat via het menu weer te activeren, maar dat gaat niet, hij zegt nu van gelieve op de andere box de HD zenders af te zetten.
Op de PC kan ik niets kiezen van HD zenders (dus ook niet afzetten) en op mijn TV beneden wil ik dat niet.
Hoe kan ik dit nu oplossen om boven terug HD zenders te hebben.
PS. Ik heb mijn modem wel moeten herstarten voor nieuwe firmware en hierdoor ook mijn boxen moeten herstarten
PS2. wel erg jammer dat dit gebeurd zonder dat dit ergens aangegeven wordt...
Belgacom TV - TV on PC - HD zenders verdwijnen
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Afhankelijk van uw profiel kan het zijn dat het systeem op één decoder HD uitschakelt om een extra SD (software) decoder toe te laten. Als je bv 16.5 of 20 Mbit hebt is dit het geval. 9+9+3=21 9+3+3=15
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
tv on pc telt voor een extra decoder, vandaar dat je wellicht in de problemen gekomen bent
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kan ik ergens iets instellen om mijn software decoder NIET op HD te zetten, zodat ik beide TV's op HD kan zetten?Trojan schreef:Afhankelijk van uw profiel kan het zijn dat het systeem op één decoder HD uitschakelt om een extra SD (software) decoder toe te laten. Als je bv 16.5 of 20 Mbit hebt is dit het geval. 9+9+3=21 9+3+3=15
en hoe kan ik weten hoeveel Mbit ik op dit moment bezit om moet BC dit controleren?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
http://www.speedtest.net/
Je download speed hier posten, en wij rekenen de overhead erbij. Wel testen zonder decoders aan
(of gewoon het eerstvolgende getal in de reeks 16,5, 20, 25, 30)
Je download speed hier posten, en wij rekenen de overhead erbij. Wel testen zonder decoders aan
(of gewoon het eerstvolgende getal in de reeks 16,5, 20, 25, 30)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Uw software decoder is sowieso geen HD.reptiel schreef:Kan ik ergens iets instellen om mijn software decoder NIET op HD te zetten, zodat ik beide TV's op HD kan zetten?Trojan schreef:Afhankelijk van uw profiel kan het zijn dat het systeem op één decoder HD uitschakelt om een extra SD (software) decoder toe te laten. Als je bv 16.5 of 20 Mbit hebt is dit het geval. 9+9+3=21 9+3+3=15
en hoe kan ik weten hoeveel Mbit ik op dit moment bezit om moet BC dit controleren?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
TV on PC is inderdaad enkel SD.
In het menu van de gewone decoders, kan je via MENU -> instellingen -> systeeminstellingen -> HD, de HD functie activeren of deactiveren.
Je kan dus wisselen op welke decorder dat je HD wil kijken, echter bepaalt de snelheid van je lijn en het aantal decorders, in jou geval 3 of HD mogelijk is op alle decorders of gedeeltelijk.
Kijk eens via de beschikbaarheidstool, die geeft je de mogelijkheden met x aantal decorders
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ebcheck_tv
Voorbeeld van mogelijkheden met 3 decorders op een 30Mbit lijn:
In het menu van de gewone decoders, kan je via MENU -> instellingen -> systeeminstellingen -> HD, de HD functie activeren of deactiveren.
Je kan dus wisselen op welke decorder dat je HD wil kijken, echter bepaalt de snelheid van je lijn en het aantal decorders, in jou geval 3 of HD mogelijk is op alle decorders of gedeeltelijk.
Kijk eens via de beschikbaarheidstool, die geeft je de mogelijkheden met x aantal decorders
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ebcheck_tv
Voorbeeld van mogelijkheden met 3 decorders op een 30Mbit lijn:
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
16,5 Mbps is mijn download.
Ik had al in het menu gekeken op de 2de TV en die zei : schakel HD functie op de andere TV uit om HD te kunnen activeren.
Dus de hele tijd switchen is niet echt handig.
Als ik de software terug verwijder zou het weer in orde moeten zijn, maar das wel erg jammer want dan kan ik geen TV op PC meer zien.
Welke meerwaarde heb je dan?
Jammer dat je zo veel betaald en nog werkt niet alles...
Ik had al in het menu gekeken op de 2de TV en die zei : schakel HD functie op de andere TV uit om HD te kunnen activeren.
Dus de hele tijd switchen is niet echt handig.
Als ik de software terug verwijder zou het weer in orde moeten zijn, maar das wel erg jammer want dan kan ik geen TV op PC meer zien.
Welke meerwaarde heb je dan?
Jammer dat je zo veel betaald en nog werkt niet alles...