Nieuwe app voor treinreizende Android: BE Live trein info

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nieuwe applicatie voor de treinreizende Androidgebruiker: BE Live trein info

De trein nemen in België is altijd een beetje reizen. Vertragingen zijn schering en inslag en de reizigers geraken niet altijd even snel geïnformeerd. Met BE Live trein info kan de Android-gebruiker de drie dichtstbijzijnde treinstations bekijken met live informatie over de vertrekuren en de eventuele opgelopen vertraging.

Met de applicatie (nog geen 100 kB licht) krijgt de gebruiker de drie dichtstbijzijnde stations zijn scherm getoverd. Wanneer je je dus bijvoorbeeld in Gent bevindt toont de applicatie de stations van Gent Sint-Pieters, Gent Dampoort en Wondelgem. Wanneer je op één van die stations klikt, krijg je een tabel te zien met daarin het tijdstip van vertrek van de trein, waarheen de trein rijdt (de eindbestemming), het perron, het type trein (P, L, IC) en de eventuele vertraging aangeduid in het rood. De applicatie is ondertussen meer dan 250 keer gedownload en de reacties zijn lovend. BE Live trein info is gratis te downloaden uit de Android Market en vereist Android 2.1 of hoger.

Laat het duidelijk zijn: de applicatie doet wat ze moet doen, maar niet meer dan dat. Voor wie de trein met regelmaat neemt, is zeer goed af met deze applicatie. Wie de trein niet zo vaak neemt en de tussenstops van bepaalde treinen niet uit het hoofd kent, moet zich richten tot andere, veel zwaardere applicaties zoals de officiële app van de NMBS, of BE Trains. Wat ik vooral mis in de applicatie is: wanneer het nacht is en er geen enkele trein meer rijdt, wordt de vroegste trein niet getoond op het scherm. Misschien iets voor versie 1.20?

UB Frontpage
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Jammer dat het maar voor 3 stations is. Als je in Gent-St-Pieters staat doet info van Wondelgem absoluut niets ter zake.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het toont de drie dichtstbijzijnde stations. Als ik in Blankenberge sta, dan doet Zeebrugge ook niets ter zake. Toch toont ie ze. Dat is nu eenmaal de app...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Muziekbos schreef:Jammer dat het maar voor 3 stations is. Als je in Gent-St-Pieters staat doet info van Wondelgem absoluut niets ter zake.
Nee, niet als je al in Gent-St-Pieters bent.
Maar als je in Evergem staat, is het misschien wel handig om te weten als er toevallig vanuit Wondelgem een trein vertrekt die je ook zou kunnen nemen ?
Of als Lord in Lissewege staat, wilt hij zowel de treinen vanuit Zeeburgge als vanuit Blankenberge weten, toch :-D .
(fictief voorbeeld).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Jammer dat het enkel locatie-based is, of zie ik dat verkeerd.

Als ik thuis ben, dan krijg ik steeds de stations die ik niet nodig heb, Antwerpen-Oost, etc. Het zou handig zijn mocht je ook kunnen zoeken naar stations...
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ben toch meer voor I Rail Live Boards

Gewoon mijn start & eindbestemming op mijn homescreen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”