World IPv6 Day aanbieding 8 juni

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Op 8 juni is het World IPv6 Day waarbij Google, Facebook, Yahoo, ... hun websites via IPv6 beschikbaar maken aan de hele wereld. Dankzij de participatie van vele bedrijven staat deze dag in het teken van de IPv6 penetratie.

IPv6 is de opvolger van IPv4. Het is de tweede versie van het Internet Protocol die op grote schaal geïmplementeerd wordt. Sinds februari 2011 zijn alle IPv4 adresssen opgebruikt, waardoor IPv6 dringend aan populariteit moet inwinnen.

Fusa biedt ook op deze dag aan iedereen gratis IPv6 colocation aan voor een periode van 3 maand. Op deze manier willen wij ons steentje bijdragen om IPv6 populairder te maken. Deze colocation is volledig gratis zonder aankoopverplichting en bevat niet alleen dataverkeer, maar ook stroom, ruimte en 24/7 toegang tot het datacentrum. Uiteraard wordt dit geleverd met IPv6 adressen. De plaatsing van de server is volledig gratis en kan ook per koerier opgestuurd worden voor bedrijven buiten België. Hiervoor voorzien wij 40 plaatsen in het AXS datacenter te Brussel (Zaventem). Dit alles bieden we aan met ruime limieten voor een kleine server, met mogelijkheid om uit te breiden!

Onze aanbieding voor elke klant:
- 1 Mbit 95% dataverkeer
- 0,25 A stroom
- 1 Unit rackspace
- 24/7 toegangsbadge
- IPv6 adressen
- 1 IPv4 adres voor eventueel management (via VPN)
- Gratis installatie
- 3 maand zonder verplichtingen, geldig vanaf 8 juni 2011!
- AXS datacenter te Brussel
- Ter waarde van 137,47 euro (excl. BTW)
Dit volledig gratis voor 3 maanden

Hopelijk zet dit ook andere bedrijven aan op IPv6 te implementeren en uit te rollen naar hun klanten.

Website: http://www.worldipv6day.eu
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Het is wel een tof initiatief, maar wel heel zinloos om het te nemen. Bijna niemand beschikt in België momenteel over een ipv6 verbinding (tenzij getunneld), dus ben je onbereikbaar in België. Er had dus wel een publiek ipv4 adres mogen bijzitten.

De site vermeldt trouwens nergens de wettelijke verplichting: 'nauwkeurige aanduiding van de zetel van de vennootschap'.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bwa, het zal zijn nut wel hebben bij niche-hostingproviders en mensen die het gebruiken als test-platform. Anders heeft een ipv4-only setup dezer dagen in belgië nog geen enkel nut.

Spijtig dat ik geen 1u server heb, enkel maar tower, anders had ik het wel eens willen proberen.

Voorlopig dan nog maar een extra dedi nemen bij kimsufi voor te spelen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Je krijgt er een IPv4 bij als je wilt, maar dit is dan ook om zelf tunnels op te zetten, dus niet enkel om sites te hosten.
Hiermee willen we IPv6 wat aanmoedigen.

Als iedereen denkt/zegt dat het zinloos is dan blijven we stilstaan...

@Trojan: Stuur even een mailtje naar [email protected], we regelen wat !
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Stuur mij maar een PM met uw bod. Hou er wel rekening mee dat kimsufi zojuist zijn lineup vernieuwd heeft. :-D
TBH: geen enkele provider doet beter dan OVH/kimsufi. Hun servers zijn spotgoedkoop en je kan letterlijk alles zelf beheren zonder dat er iemand van ovh aan te pas komt.

Maar we zijn aan het afdwalen. Het probleem is dat het percentage dat al gebruik maakt van ipv6 zo miniem is dat het imho geen zin heeft om nu al ipv6 only te gaan werken als je weet dat zo goed als niemand uw site gaat kunnen zien.

Tim, heb jij je eigen ipv6 range gekregen of deel jij die van het datacenter zelf uit?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Eigen ip ranges, enja een ipv4 is mogelijk enkel is het de bedoeling om ipv6 zoveel mogelijk te gebruiken. Volledig kostenloos en vrijblijvend.

Je moet wel een beetje moeite doen trojan, ik zou zeggen, mail me dan zet ik je alvast op de lijst voor de promo. Echter als je een ovh fan bent ga je beter naar ginds ;)
Ovh geeft ook ipv6 erbij, dat is ook mooi!

Informatie kan altijd via de contact knop of [email protected] waar je alle antwoorden krijgt op je vragen (incl. Technische)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

OVH fan is een beetje overdreven, maar de opties die ze aanbieden en het gebruiksgemak van een eigen server beheren zie ik niet snel bij andere providers die geen eigen immense datacenters hebben (OVH heeft er ondertussen al 6). Vooral het gebruiksgemak is hetgeen mij naar OVH trekt.

Laat ons zeggen dat er nogal veel vissen in de dedi/colo vijver zwemmen.

Is het moeilijk om een eigen ipv6 range te verkrijgen? Wat zijn de voorwaarden?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Standaard krijg je een range van ons, meer info via de site / contact knop.

Het is waar dat er velen zijn in de colo/dedi branche, echter is het hier als extra service bij onze systeembeheer. En hebben we speciaal in AXS racks afgenomen voor deze promo te geven. Om zo ook aan onze klanten de mogelijkheid te bieden hun IPv6 nameservers,IPv6 proxy, tunnels op te zetten. En als UB rackspace nodig heeft met moeten ze het maar laten weten, kan het gelijk native IPv6 ;)

Voor ieder wat wils, ik kan begrijpen dat dergelijke budget provider goed voor jou is, maar voor een ander zal dit mogelijk niet volstaan. Jij kan zelf je server onderhouden, maar voor velen is dit te duur om dit zelf te doen, dus besteden ze dit uit.

Echter gaat het hier over IPv6 en verdere vragen mag je gerust ook per PM of per mail doen.

Je mag je wel fan noemen als ik zo je reacties hier en in andere forum's doorlees ;) (niets mis mee! zelfs zéér leuk)

EDIT: zoals ik zie heb je bij OVH ook je eigen range (http://www.ovh.com/fr/items/ipv6.xml), dus dat zit wel goed!
We kunnen het alleen maar aanmoedigen dat dit er standaard bij zit!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

OVH is zeker niet mis, leuk netwerk en idd spotgoedkoop! Echter vind ik dat dit een leuke actie is voor de Belgische markt!
Met een investering van een paar honderd euro (atom moederbord, 2gb ram, kleine hdd en een pizzadoos) kan je 3 maand gratis prutsen en testen met ipv6. Mochten meerdere ISP (de "grotere") dergelijk initiatief tonen zou de uitrol van ipv6 imho al veel verder staan vermoed ik...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Afbeelding
IPv6 waarom? Om in de race te blijven!!!

FOD Economie organiseert op 1 juni 2011 een colloquium rond IPv6. ISOC Belgium is gevraagd actief deel te nemen aan dit colloquium door een toespraak te houden. Uiteraard is dit voor ons een genoegen en willen wij u allen hierbij uitnodigen.

Het doel van dit colloquium is om gebruikers en ondernemingen, waaronder de kmo’s, informatie te verstrekken die hen in staat stelt een adequate strategie uit te werken gelet op de overstap naar het IPv6-protocol. De FOD Economie wil de invoering van IPv6 bevorderen en zo de positie van de Belgische ondernemingen inzake innovatie en concurrentievermogen versterken.

« IPv6, pourquoi ? Pour rester dans la course !!! »

La pénurie d’adresses IPv4 et le déploiement des nouvelles adresses IPv6 ont un impact direct sur l’ensemble des utilisateurs d’internet et en particulier sur les entreprises qui utilisent internet comme moyen de communication avec leurs partenaires, clients et employés. L’absence de compatibilité pourrait aussi compliquer l’utilisation de certaines applications en ligne depuis l’étranger.

L’objectif de ce colloque est de fournir aux utilisateurs et aux entreprises, notamment les PME, l’information qui leur permettra d’adopter une stratégie adéquate en vue du passage au protocole IPv6. Le SPF Economie souhaite encourager l’adoption rapide de l’IPv6 et ainsi renforcer la position des entreprises belges en matière d’innovation et de compétitivité.

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie / SPF Economie
City Atrium C
Vooruitgangstraat 50
1210 Brussel

see also our website : http://www.internetsociety.be

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Tim.Bracquez schreef:En als UB rackspace nodig heeft met moeten ze het maar laten weten, kan het gelijk native IPv6 ;)
Mijn werkgever is eigenaar van AXS ;)
Maar toch bedankt voor het aanbod :)
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Hola, goed om weten. *wink wink*

Kunt ge rechtstreeks bij DCO of AXS of een ander datacenter rackspace huren of moet ge altijd langs een reseller?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Direct mogelijk... Maar even via [email protected] doen zodat dit toppic niet vervuilt geraakt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Het is zover, vandaag kunnen jullie dit allemaal gratis aanvragen via: http://www.fusa.be/nl/worldipv6day
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”