De beste android apps voor...

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een ZTE Blade. Prachtig ding, na jaren te zitten kl*ten met Nokia eindelijk een Smartphone die je geen rib uit je lijf kost.
Direct Swedish spring erin geflashed en een hoop apps getest met de info die op ub te vinden is, maar ik zit als Android leek nog met een paar vraagjes.

Wat is de beste firmware, of beter, wat mis ik met Swedish spring ?
Heeft het nut je kaartje te formatteren voor A2SD ? Hoe groot ? en wat zijn de voordelen ?
Is er een programma om je smartphone te beheren op de PC, welke is aan te raden ?
Hoe configureer ik gmail ? Ik zie dat deze af en toe update, maar niet direct, is dat in te stellen?
Wat is de beste barcodescanner ? (nu heb ik qr droid)
Wat is de beste offline navigatie ? Wat is de beste online navigatie (nu heb ik sygic aura)(ik zit tot september vast aan Mobistar)
Wat is het beste toetsenbord ? (nu heb ik GO keyboard)
Welke app heb ik nodig om mijn standby in te stellen ? Aan lader -> niet in standby Verbinding met BT in wagen -> niet in standby enz....
Is er een app die je smartphone in spiegelbeeld zet ? ( voor Head Up Display in de wagen)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

- Gmail wordt gepusht, ttz wanneer je een mail krijgt, krijg je automatisch een notificatie op je telefoon.
- Barcode scanner: ik gebruik https://market.android.com/details?id=c ... nt.android (ttz, ik heb het geïnstalleerd, maar gebruik het nooit).
- Offline navigatie: ik heb Sygic Mobile Maps 10. Zeer tevreden van (maar werkt nu wel niet op mijn SGS met 2.3.4 :s ). Met Sygic Aura zit je ook goed denk ik. Online navigatie heb ik tot nu toe enkel maar een paar keer Google Navigatie gebruikt, zonder veel problemen.
- Toetsenbord: Swype FTW (http://beta.swype.com/)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Maglor schreef:- Gmail wordt gepusht, ttz wanneer je een mail krijgt, krijg je automatisch een notificatie op je telefoon
Heb zelf geen data-abonnement (en dat verklaart het dan wellicht) maar ik heb die Push nooit gesnapt.
Push zou betekenen dat er op je telefoon een service draait en de servers dan connectie maken met de service op je telefoon. Zoiets werkt zeker al niet via gewoon Wifi want vaak zit je achter een router, en meestal blokkeert je ISP sowieso een hoop poorten. Hooguit kan het zijn dat je via Wifi-connectie gewoon direct een tcp connectie openstaan hebt naar GMail en langsdaar de instant delivery gebeurt. Maar zelfs dan nog, als je telefoon in sleep is (scherm uit) gaat ook wifi naar sleep (zelfs een file copy van mijn lokale file server valt op dat moment nagenoeg stil) en kan ik me niet inbeelden dat die TCP connectie mooi alive blijft.
Maar ook met mobiele data kan ik het me moeilijk inbeelden. Heeft elke smartphone zijn uniek IP adres ? Ik zou alvast denken van niet. Maar vooral: je mobiele data connectie wordt on-demand opgezet. Push zou betekenen dat externe servers zélf je telefoon kunnen triggeren om een data-connectie op te zetten. Lijkt me bizar.

Edit: effen getest. Telefoon in sleep, GMail mail naar mezelf gestuurd. Duurde toch een minuut of 7 eer telefoon aangaf dat er mail was.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Je kunt wifi sleep uitzetten (menu scannen).Hier komt elke mail binnen de minuut aan (gmail en exchange).
Ik gebruik Edge (gaat langer mee dan wifi) icm farmattio 2.6.35.13 kernel (4-5d met 1 batterijlading).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Wifi sleep staat uit in dat menu, maar dan nog is er een soort sleep, die niet configureerbaar is. Sommigen zeggen dat het een bug is, anderen een feature. Feit is dat van zodra je telefoon naar sleep gaat, ook je wifi in een soort slaaptoestand terechtkomt waarbij hij nog slechts periodisch data verstuurt. Heb me er destijds pleuris op gezocht omdat bvb een hotspot connectie/sessie wegvalt van zodra de telefoon naar slaap gaat, en je bij het ontwaken terug moet inloggen op de portal. Idem met grote filetransfers die ineens blijven hangen als je telefoon naar slaap gaat.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Android 2.3.4r1?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Tomby schreef:Heb zelf geen data-abonnement (en dat verklaart het dan wellicht) maar ik heb die Push nooit gesnapt.
Push zou betekenen dat er op je telefoon een service draait en de servers dan connectie maken met de service op je telefoon.
Meestal is 'push' toch stiekem een 'pull': Je gsm stuurt bvb elke 5 minuten een request met een time-out van 5 minuten. Geen reply? Geen data en stuurt ie terug een request met time-out van 5 minuten. Toch een antwoord? Dan komt die data als reply op die request. Connecties worden dus telkens vanuit je toestel geïnitieerd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Op een Blackberry of Nokia stel je die tijd dan in.
Bij Mail for exchange bv. heb je piek en dal uren die je kan instellen. Je zet dan de piek op altijd aan en de dal op elk uur ofzo, maar bij die gmail app vind ik nergens instellingen wanneer hij moet syncen(of pushen of pullen of whatever)
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Maglor schreef:maar werkt nu wel niet op mijn SGS met 2.3.4 :s
Waar haal jij 2.3.4 vandaan? Op samfirmware.com is 2.3.3 (XJVH) de laatste, en ook Darky's ROM is gebaseerd op 2.3.3.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Cyanogenmod. Is gebaseerd op AOSP Android. :-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

We zijn weer een week verder :

Games : niks interessants, games boeien me niet echt op smartphone.
Gmail synct nog steeds niet zoals het moet
Shazam : vooral de tournee info is leuk
Qr code : nog geen tijd gehad om ander uit te proberen
Myshopi: prachtig gewoon, heb al 10tallen extra producten aangemaakt, zééér handige app
Belgie kranten : alles makkelijk op z'n plaats
Mobile voip : moet ik nog intenser testen.
XBMC remote : kan ik hier WOL mee doen ?
Episode Calendar : series via pc ingeven en op smartphone bekijken, zeer handig.
Advanced task killer : onmisbaar ?
Adfree : onmisbaar !!
Wikango app : werkt evengoed als
Wat ik vooral mis is de interactie met pc, veel data invoeren via de smartphone is echt niet handig. Verder werkt wifi & BT niet altijd even optimaal.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”