(Belga) Telenet kan voor het eerst in zijn geschiedenis voluit meebieden voor de exclusieve rechten op het Belgische voetbal. Na een lang aanslepende juridische procedure moet het bedrijf niet langer die beelden delen met andere aanbieders. Dat bericht de krant De Morgen dinsdag.
De Raad voor de Mededinging besliste na de overname van betaalzender Canal+ in 2003 dat Telenet de beelden van de Belgische competitie ook aan andere bieders ter beschikking moest stellen als ze de rechten zou verwerven. Telenet diende daartegen klacht in en kreeg in 2008 een eerste keer gelijk van de Raad voor de Mededinging. Concurrent Belgacom ging tweemaal in beroep tegen de beslissing, maar nu vorige week is dat tweede beroep afgewezen, schrijft De Morgen, op basis van bronnen dichtbij het dossier. Zo kan Telenet bij de verkoop van de voetbalrechten nu meebieden, zonder dat het bevreesd moet zijn dat het de beelden ook aan de concurrentie moet doorgeven. Er is wel één voorwaarde: Telenet mag niet álle exclusieve rechten kopen, anders moet het die rechten alsnog delen. Dat hoeft geen probleem te zijn, want de exclusieve voetbalrechten zijn in verschillende loten opgedeeld, klinkt het. (ROJ)
bron: Belgacom 11
Telenet kan voluit voor voetbal gaan
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik vind het persoonlijk geen goed plan. Een beter plan lijkt mij dat de grote providers de kosten voor het belgisch voetbal gewoon verdelen en op die manier iedereen de kans geeft om het aan te bieden aan hun klanten. Echter staan ze hier niet voor te springen en zal hopelijk de mensen die speciaal naar belgacom zijn gegaan voor het voetbal niet de dupe van worden om toch maar weer verplicht te worden om over te stappen, indien men dit wil blijven volgen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Gewoon gelijk in Nederland, dat elke provider voetbal kan aanbieden. Is ook op internet en mobiel te kijken.
http://www.eredivisie.nl/live#TabTV
http://www.eredivisie.nl/live#TabTV
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Geef gewoon geen voetbal meer op TV tenzij op betaalzenders en laat alleen de mensen die dat WILLEN zien er voor betalen.
Nu betaalt iedereen mee voor die rechten, ook als ze niet naar voetbal kijken ... en voor wat?
De tarieven zullen dan wel automatisch omlaag gaan als er geen of weinig kandidaten meer zijn om het uit te zenden.
De heren voetballers en hun management zouden in elk geval eens mogen leren de tering naar de nering te zetten.
I.p.v een "ontstress-vakantie" te geven in een luxe hotel/kuuroord (het lijkt wel een nieuw modeverschijnsel - zo ook in het Belgisch leger, daar draait de belastingbetaler ook mee op voor een aantal van die snoepreisjes) en hen zoveel te betalen zou men beter dat eens her-evalueren.
Het is onverantwoord dat bepaalde clubs, waarvan er een aantal met een enorme schuldenlast zitten, dergelijke bedragen neertellen voor werknemers en overbodige luxe.
Wat heeft dit nog met sport en spel te maken?
Just my 2 cents...
Nu betaalt iedereen mee voor die rechten, ook als ze niet naar voetbal kijken ... en voor wat?
De tarieven zullen dan wel automatisch omlaag gaan als er geen of weinig kandidaten meer zijn om het uit te zenden.
De heren voetballers en hun management zouden in elk geval eens mogen leren de tering naar de nering te zetten.
I.p.v een "ontstress-vakantie" te geven in een luxe hotel/kuuroord (het lijkt wel een nieuw modeverschijnsel - zo ook in het Belgisch leger, daar draait de belastingbetaler ook mee op voor een aantal van die snoepreisjes) en hen zoveel te betalen zou men beter dat eens her-evalueren.
Het is onverantwoord dat bepaalde clubs, waarvan er een aantal met een enorme schuldenlast zitten, dergelijke bedragen neertellen voor werknemers en overbodige luxe.
Just my 2 cents...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Het enige me interesseert is dat telenet eindelijk ook belgisch voetbal kan aanbieden en of ze dit nu alleen doen of samen met iemand anders kan me niet schelen zolang ik eindelijk terug voetbal kan zien thuis, thuis heb ik een abo maar de matchen op verplaatsing kosten enorm veel geld en dat heb ik er allemaal niet meer voor over, ik moet belangrijker dingen betalen.
Ge kunt ze kussen
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
volgens voorlopig onbevestigde berichten zou Belgacom als winnaar van het terrein komen, met als partner VT4. beslissing valt op 10 juni.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Stormlord schreef:Geef gewoon geen voetbal meer op TV tenzij op betaalzenders en laat alleen de mensen die dat WILLEN zien er voor betalen.
Just my 2 cents...
Je betaalt niets voor voetbal als je het abonnement voor voetbal niet neemt ... ik betaal elke maand twintig euro extra omdat ik dat wil zien, als je het niet wil zien moet je dus ook niet voor het abo betalen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
En jij denkt dat dat abonnementsgeld voldoende is om de kosten van dat erg dure contract (zoals het tot op heden bleek te zijn) en de uitbating ervan te dekken? Ik heb daar wel mijn twijfels over ...
Dat geld moet van ergens komen, m.a.w. dus OOK uit abonnementsgelden van andere gebruikers.
Weet jij trouwens meer als de rest i.v.m. de toewijzing? Want het is volgens mij nog lang niet zeker bij wie dit zal terechtkomen en onder welke voorwaarden het zal worden aangeboden... Als er bijvoorbeeld niet extra moet worden bijbetaald voor deze zender(s) worden deze kosten ook uit het abonnementsgeld etc. van andere gebruikers betaald.
En vergeet niet: de Belgische staat is nog altijd aandeelhouder in een aantal van die bedrijven, en wie betaalt de overheid?
Wie betaalt de hoofdbrok van de veiligheids- en politiediensten als er risicomatch wordt gespeeld?
Juist: de belastingbetaler...
Just my 2 cents ...
Dat geld moet van ergens komen, m.a.w. dus OOK uit abonnementsgelden van andere gebruikers.
Weet jij trouwens meer als de rest i.v.m. de toewijzing? Want het is volgens mij nog lang niet zeker bij wie dit zal terechtkomen en onder welke voorwaarden het zal worden aangeboden... Als er bijvoorbeeld niet extra moet worden bijbetaald voor deze zender(s) worden deze kosten ook uit het abonnementsgeld etc. van andere gebruikers betaald.
En vergeet niet: de Belgische staat is nog altijd aandeelhouder in een aantal van die bedrijven, en wie betaalt de overheid?
Wie betaalt de hoofdbrok van de veiligheids- en politiediensten als er risicomatch wordt gespeeld?
Juist: de belastingbetaler...
Just my 2 cents ...