slecht bereik wlan

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
av017
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 sep 2003, 22:46

sedert verleden week heeft ne maat van mij fiber 40 met die nieuwe modem/router all in one, nu heeft hij problemen met zijn wlan die een heel slecht bereik heeft, het ligt aan zijn garage, da is ook al iets dat we weten.
Nu zou hij graag ofwel een sterkere router (signaal) installeren of mss wel zo'n wireless range extender.
Mijn vraag is nu ,is dit mogelijk aangezien je dan met twee routers zit en hoe ???
bedankt
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het is mogelijk om een 2é router te plaatsen. Je moet gewoon zien dat de gateway verschillend is van de telenetmodem. Bv
telenet 192.168.0.1 en eventueel linksys 192.168.1.1! Dan kan je deze er direct achter hangen zonder problemen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het is volstrekt onnodig (en onlogisch) om een 2de router te plaatsen, als het enige probleem je WLAN is.
Dan plaats je toch gewoon een betere "wireless access point".
Als je dan toevallig een niet-gebruikte wireless router hebt liggen, kan je die wel gebruiken, maar stel deze dan in als WAP en niet als router.

Een repeater kan ook, maar bedenk dat je dan wel 50pct van je snelheid verliest.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sven1978
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2011, 10:19

hallo

heb ook fibernet laten installeren een maand of 2 geleden,met zo een draadloze router
heb een vaste comp zonder wiffi,heb dus zo een usb stick gekocht voor draadloos te kunnen hebben op comp,en regelmatig is het signaal slecht,staat nochtans maar 4 meter van router
nu heb ik ook een mediatablet gekregen op het werk en zelfs sta ik aan router gaat hij heel slecht op internet via wiffi
is het aan te raden andere router te kopen?kan ik die aansluiten?of zijn die niet beter dan die van telenet?

alvast bedankt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sven1978 schreef:heb een vaste comp zonder wiffi,heb dus zo een usb stick gekocht voor draadloos te kunnen hebben op comp,en regelmatig is het signaal slecht,staat nochtans maar 4 meter van router
Hoe was je computer dan voordien aangesloten ? Kan je echt geen kabel leggen voor die 4m ?

Draadloos is wat mij betreft voor laptops als je eens in het salon, op terras, ... wil zitten... niet voor vaste locaties.
sven1978
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2011, 10:19

ma het probleem is in feite dat ik nu ook mediatablet heb,en daar kan ik heel moeielijk op internet zelfs als ik op halve meter van router sta
heb die op het werk gekregen als cadeau en bij iedereen werkt die goe behalve bij mij,heb zelfs soms meer bereik met router van buren die over mij wonen dan eigen telenet
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Misschien heb je gewoon last van storing omdat je buren op hetzelfde kanaal zitten ?

Op je desktop :
Installeer het programmaatje inSSIDer en scan de ether eens.
Check vervolgens op welke kanalen de netwerken van je buren zitten.
Ga vervolgens in Mijn Telenet en geef je Wireless modem een kanaal met minder interferentie.

Probeer eerst eens op kanalen 1,6 of 11 (die hebben geen overspraak)

Ik heb zelf ook zo'n modem/router van Telenet en ik moet zeggen dat die toch duidelijk minder ontvangst geeft dan de Netgear WNR3500 die ik ervoor had.
Floris Bakker for president!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”