Scarlet one Telefonie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben van plan om binnenkort van Telenet, Edpnet, Belgacom naar Scarlet One over te schakelen maar ik heb nog een vraagje over telefonie. Ik begrijp dat op de eerste telefoon aansluiting de 6 polige VDSL splitter komt waar de B-box wordt aangesloten. Wat gebeurd er dan met de overige telefoon aansluitingen in huis? Deze worden dan onbruikbaar aangezien je de telefoons aan de B-box moet aansluiten? We hebben thuis 3 telefoon aansluitingen die we graag willen blijven gebruiken.

1)
Kan je eventueel via een RJ-11 connector je telefoon kabel die naar de andere aansluitpunten loopt aansluiten op de B-Box zodat de overige telefoon aansluitingen nog probleemloos werken?

2)
Blijven gewone analoge telefoons nog werken via Scarlet Telefonie?

Op Scarlet site is bitter weinig info i.v.m. Telefonie...
ISP: Belgacom
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

1) ja
2) ja

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Op beide vragen ja, zoals Ken al aangaf.

Bij mij gebeurde de installatie zo
> binnenkomende signaal gaat (via NTP2007) naar de Scarletbox en de RJ11 die daaruit vertrekt gaat terug naar het originele belgacom-bakje en daaruit vertrekken alle telefoondraden naar de vijf telefoontoestellen.

Met Belgacombakje bedoel ik dit: http://dverhees.be/images/internet/inst ... _front.jpg
De binnenkant ziet er bij mij zo uit: http://dverhees.be/images/internet/inst ... /bakje.jpg
De NTP 2007 zit er langs buiten bij mij zo uit: http://dverhees.be/images/internet/installation/ntp.jpg
De binnenkant kan ik niet fotograferen, want dat ben ik eventjes mijn DSL-signaal kwijt en momenteel wordt er getelefoneerd.
De twee paren van de korte draad tussen het belgacombakje van de NTP 2007 wordt allebei gebruikt. De ene voor het inkomende signaal van de straat, de andere voor het telefoniesignaal terug te sturen.

PS: Ik heb gewoon tegen de technieken gezegd dat al mijn telefoontoestellen moesten blijven werken en die heeft dat zo geïnstalleerd en ik ben er best tevreden van. Alles in gecentraliseerd (NTP 2007 + modem staan juist naast dat bakje) dus provider wisselen is kinderspel.
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de duidelijke antwoorden & foto's!
ISP: Belgacom
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”