Proximus verklaart springlevende man dood

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

BRUGGE - Bruggeling Jacky Vanpoucke heeft van Proximus een brief in de bus gekregen waarin hem gemeld werd dat zijn abonnement zou worden stopgezet omdat hij overleden was. ‘Ik ben nochtans springlevend', zegt Vanpoucke, die al maandenlang excuses en uitleg vraagt, maar die niet krijgt.

‘Wij hebben vernomen dat uw familielid Jacky Vanpoucke is overleden. Namens Proximus betuigen wij ons diepste medeleven.' Zo begon de brief die op 18 februari binnenviel bij Jacky Vanpoucke en zijn vrouw thuis in Brugge. Volgens Proximus was de 62-jarige Bruggeling gestorven, en aan zijn huisgenoten werd meegedeeld dat het abonnement van de ‘overledene' binnen de dertig dagen zou worden stopgezet.

‘Ik ben nochtans niet dood, maar kerngezond', zegt Vanpoucke, die Proximus belde om uitleg. De doodverklaarde Bruggeling kwam er bij de klantendienst terecht. ‘En nadat ik eerst minutenlang van het ene keuzemenu naar het andere werd gestuurd, kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn', zegt Vanpoucke. ‘U leeft dus nog?, vroeg die dame me, en ze zei dat ze mijn abonnement niet zou afsluiten. En dat was het dan, blijkbaar.'

Geen excuses

Vanpoucke wou excuses, maar dat bleek niet zo simpel. ‘Niemand heeft mij in al die tijd al kunnen zeggen waar het nu eigenlijk is foutgelopen en niemand heeft ook zijn excuses willen aanbieden', zegt hij. ‘Een brief en een mail bleven onbeantwoord, een telefoontje naar de klantendienst draaide op niets uit.'

‘Wij hebben het dossier nagekeken, en het gaat om een menselijke fout', zegt Frédérique Verbiest, de woordvoerster van Proximus. ‘Iemand anders zal ons een melding hebben gedaan dat een familielid overleden was, en bij het invoeren van die info in het systeem moet er iets foutgelopen zijn, waardoor we bij Jacky Vanpoucke zijn terechtgekomen. We begrijpen dat hij niet tevreden is en dat hij excuses eist. Ik heb de klantendienst al gecontacteerd om daar iets aan te doen.'

Bron
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ze hebben toch al bijgeleerd, ik herinner mij een verhaal van een weduwe die een brief kreeg van Belgacom die begon met 'geachte overleden,...'

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”