Slingbox & Belgacom TV Decoder CIS5020

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
queenaba wellness
Starter
Starter

Beste,

Wij werken hier in Belgie met een SLINGBOX, alsook in Turkije met een SLINGCATHER.
www.slingbox.com

Kan er iemand mij dringend info verschaffen aangaande de comfiguratie van een SLINGBOX
met een BELGACOM TV HDMI DECODER ( scientific atlanta cis5020 ) ?
Deze staat niet vermeld in de voorziene lijst (telenet wel) van videobronnen bij slingbox, zodat
wij tot heden ook niet de volledige comfiguratie kunnen afwerken, alsook de originele remote control
van Belgacom tot heden NIET kunnen herkennen in de comfiguratie, alsook de remote control niet kunnen
gebruiken in Turkije om te ZAPPEN !!!

Wie heeft hier een oplossing voor aub, te meer ik terug naar Turkije vertrek aanstaande donderdag
en wij allenzins onze belgische klanten aldaar de ontknoping van de voetbal willen aanbieden !!!

Alvast mijn dank voor een spoedig gevolg

Mvg

AQ
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb een slingbox maar zit aangesloten op de HD digicorder (heb dus telenet).

Wat je altijd wel kan doen in geval van nood mss is (onderaan link klikken) de matchen bestellen en via livestream bekijken, tis niet perfect maar toch beter dan niks natuurlijk, ik bestel er ook af en toe eens een wedstrijd op.
Werkt wel alleen maar op de pc of laptop waar je op besteld hebt, op een andere gaat het normaal gezien niet.

http://www.skynet.be/nieuws-sport/sport ... ve?id=1101

Je ziet nu de paar komende matchen, dat zal maandag wel terug veranderen en zullen de matchen er mss al opstaan voor volgende week.
Ge kunt ze kussen
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De streams worden via IP beperkt tot Belgische IP's, dus je zou dan naar hier moeten VPN'en of proxy'en.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Wistk nie

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Marlboro schreef:Werkt wel alleen maar op de pc of laptop waar je op besteld hebt, op een andere gaat het normaal gezien niet.
Onlangs aangepast dan? Een tijd geleden kon ik perfect op al mijn PC's/laptops de stream bekijken, zolang ik maar met dezelfde e-services login aangelogd was (wel niet tegelijkertijd natuurlijk).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Ach,ok, als ik nog eens bestel zal ik eens proberen.
Ge kunt ze kussen
jcallens
Starter
Starter

beste, kan je wat meer uitleg geven over de beperking van de streams voor Belgische IP adressen? Ik zou de slingbox willen gebruiken om in Singapore naar de Belgische kanalen te kunnen kijken. In België heb ik belgacom tv. Dank je voor de hulp!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Bij deze staat het topic in het goeie forum.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tja, Belgacom heeft enkel uitzendrechten op Belgisch grondgebied. Op Internet is de beste manier om uit te maken of iemand zich in België bevindt door te controleren in welk land een IP-adres geregistreerd staat. Dat kan je opvragen op http://www.ripe.net . Uw stroom (stream) moet met andere woorden via een Belgisch IP worden opgevraagd. Hoe je dat verder bekijkt (via een VPN-tunnel, een proxy) is het probleem daarna.

Is de tegenhanger van de beperking die diensten als Netflix, Spotify etc opleggen...
jcallens
Starter
Starter

meon schreef:Uw stroom (stream) moet met andere woorden via een Belgisch IP worden opgevraagd.
bedankt voor de snelle reaktie! Dus als ik met de slingbox probeer om vanuit het buitenland (in mijn geval singapore) de programmas opgeneomen op de digirecorder te bekijken zal dit niet lukken? M.a.w. Belgacom controleert de stream die van de slingbox uit gaat?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”