Vorige week kreeg ik het in mijn hoofd om zoveel mogelijk apps naar de SD kaart te verplaatsen op mijn Samsung Galaxy S (Gingerbread 2.3.3). Enkele apps stonden reeds op SD, waarschijnlijk worden die standaard op SD geïnstalleerd.
's Nachts opgeladen zoals altijd, maar amper een halve dag later zat de batterij maar op 30% meer... Wat apps gekilled en uninstalled, een paar keer reboot, maar niks hielp om de batterijduur te verlengen. Dan maar geprobeerd om terug alle apps (maar dan echt allemaal deze keer) terug te verplaatsen naar het toestel zelf, en ja hoor, batterijduur is nu meer dan verdrievoudigd.
Momenteel is mijn SGS al 38 uur uit de lader en heb nog steeds 68% batterij over. Ik kan dus nu gemakkelijk een dag of 4 verder zonder op te laden. Voorheen (met enkele apps op SD) moest ik nog dagelijks opladen.
Is het normaal dat een externe SD kaart zoveel batterij vreet?
Android Apps op SD --> veel hoger batterijverbruik?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
daar kan ik alleen maar van dromen. hier moet hij dagelijks aan de lader (Android 2.2.1). heb de indruk dat hij tijdens de zomer nog wat sneller leeg loopt, kan te maken hebben met het scherm dat feller moet schijnen?Momenteel is mijn SGS al 38 uur uit de lader en heb nog steeds 68% batterij over. Ik kan dus nu gemakkelijk een dag of 4 verder zonder op te laden.
een externe SD kaart zit er bij mij niet in, dus daar kan het niet aan liggen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
N97 opladen snachts dan doe ik er 2dagen mee + elke keer dat ik inde auto zit ook laden (±90min op 2dagen) alles staat op de SD maar ik denk niet dat het daaraan ligt, eerder te veel internetten tijdens de pauze.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Hoe intensief gebruikte je je telefoon ondertussen ?Electribe schreef:'s Nachts opgeladen zoals altijd, maar amper een halve dag later zat de batterij maar op 30% meer...
Ik zet ook alle mogelijke apps op mijn SD card (gewoon via de standaard Android functionaliteit - stock HTC Desire) en zelfs na een hele dag met laag gebruik (paar keer sms, mail, news checken) ga ik zeker nog meer dan 30% over hebben.
Ik zou eens kijken naar het battery usage, dat kun je ook ergens in de settings terugvinden (zonder speciale app nodig te hebben). Lijkt er eerder op dat een van je apps vanalles aan het doen is als de apps op SD staan.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Het lijkt mij ergens logisch dat uw stroomverbruik hoger ligt als de SD interface/cardreader meer actief is. Het verschil lijkt me wel extreem - maar vermoedelijk ligt het stroomverbruik van het interne flashgeheugen merkelijk lager dan dat van de externe SD interface (controller en flashchip op je SD kaartje verbruiken dan (bijkomend + meer) stroom). Veel impact heeft dat er normaal enkel als je bepaalde apps gebruikt die zeer frequent de SD kaart accessen ... Allicht gaat de SD interface worden uitgeschakeld of in een stroomspaarmodus worden gezet als ze voor bepaalde tijd niet gebruikt is. Dat zou het verschil kunnen verklaren, maar zoals ik reeds aangaf: het lijkt me wel extreem hier. Check evt. eens of er geen nieuwe firmware is voor uw smartphone die dit probleem adresseert...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
De grootste verbruiker was toen 'Android System', zelfs een pak meer dan de display (die normaal gezien altijd de grootste verbruiker is).Tomby schreef:Ik zou eens kijken naar het battery usage, dat kun je ook ergens in de settings terugvinden (zonder speciale app nodig te hebben). Lijkt er eerder op dat een van je apps vanalles aan het doen is als de apps op SD staan.
Anyway, ik heb er geen probleem mee dat alle apps op het interne flash geheugen staan, mijn SGS heeft 8GB dus daar kan wel wat op (externe SD kaart is trouwens maar 4GB

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Externe SD zal wel amper tot niks batterij verlies hebben, sowieso kan je amper NIKS met je Galaxy zonder SD kaart toch? alles zit daar op (bij mij iig)
Ik moet bij mijn galaxy ace quazi elke nacht hem in de lader duwen, vooral als 3G/EDGE en of wifi aanstaat, zuipt hij nog meer als een wagen..
Ik heb JuiceDefender/Battery Doctor/Android Booster erop staan.
JD beweerd mijn batterij 2,48x meer in leven te houden, denk wel dat het waar is..
Ik moet bij mijn galaxy ace quazi elke nacht hem in de lader duwen, vooral als 3G/EDGE en of wifi aanstaat, zuipt hij nog meer als een wagen..
JD beweerd mijn batterij 2,48x meer in leven te houden, denk wel dat het waar is..
-
- Pro Member
Waarom zou je niks kunnen zonder SD? Het toestel zelf heeft 8GB interne opslag. Als je dan weet dat de meeste apps hooguit enkele megabytes groot zijn, dan kan je toch enorm veel apps installeren voordat het vol is.
Ik gebruik trouwens Green Power FREE Battery Saver om 3G/Wifi automatisch uit te zetten als het scherm uit gaat. Zeer handige app, én gratis.
Ik gebruik trouwens Green Power FREE Battery Saver om 3G/Wifi automatisch uit te zetten als het scherm uit gaat. Zeer handige app, én gratis.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
eerlijk gezegd mijn batterij gaat minder lang mee als ik juicedef gebruik, .. het meest effectieve programma is Y5 batterij, .. zet wifi uit als ik niet in een omgeving ben waar ik normaal wifi gebruik.shahab schreef:Externe SD zal wel amper tot niks batterij verlies hebben, sowieso kan je amper NIKS met je Galaxy zonder SD kaart toch? alles zit daar op (bij mij iig)
-
- Pro Member
Blijkbaar zat er in de XXJVK firmware voor de SGS een bug waardoor er regelmatig hoog batterijgebruik was door het Android systeem zelf. Ik heb er nu de laatste firmware op geflasht (XWJVH), benieuwd of het hiermee verholpen is.
Moet blijkbaar toch een major issue geweest zijn, dat ze zo snel een update releasen van de firmware.
Moet blijkbaar toch een major issue geweest zijn, dat ze zo snel een update releasen van de firmware.