Webwinkel, software

Plaats reactie
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

ik draai momenteel een webwinkel met OSCommerce, dat werkt perfect als je de ongemakken er bij neemt dat open source software met zich meebrengt. Hackers en dergelijke die het gemunt hebben op kleine toepassingen die je ingebouwd hebt en gaten openlaten.

Dus, ik ben op zoek naar een andere oplossing. Iets laten bouwen, andere software, .... Probleem is wel dat er nu een redelijk grote database is met producten die ik graag zou overzetten/behouden want dat is wel heel veel werk.

Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
Jan
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik zou eens kijken naar redshop (joomla), die is zowel gratis als commercieel en heeft goeie support en mogelijkheden.
Maar als de DB moet overgezet worden zal je een goeie webdeveloper moeten hebben, niet goedkoop !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Magento is één van de weinig webshops die met je meeschalen en de nodige veiligheid aan boord heeft. Enige optimalisatie is wel nodig.

Google op oscommerco to magento en je hebt oplossingen genoeg ;) (gratis conversie tool)
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 mei 2011, 21:13, in totaal 1 gewijzigd.
jan28
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Tim.Bracquez schreef: Enige optimalisatie is wel nodig.
Wat bedoel je hiermee?
Afbeelding
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

normalisatie van je database veronderstel ik
Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ben dus begonnen met me te verdiepen in Magento. pff, wat een aanpassing, niets is eenvoudig maar wel een heel sterk pakket.
In verband met de db overzetting heb ik de demo van cart2cart eens uitgeprobeerd en dat schijnt wel redelijk te lukken. Dus, voor $49 zou ik gesteld kunnen zijn, de meeste free opties zijn iets minder interessant tot nu toe. Wordt vervolgd...
Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

persoonlijk vind ik 50 euro/maand nogal veel om een kleine webwinkel te draaien. al de functies die dat programma zo duur maken zitten gratis (met veel werk) in OSCommerce en bijna allemaal in Magento
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jan28 schreef:Iets laten bouwen, andere software, ....
En denk je dat die waterdicht zijn ? Ik zie het verband dus niet met Open Software, in tegendeel deze worden meestal gebruikt door een grote community en zijn vaak proven en tested.
jan28
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

r2504 schreef:
jan28 schreef:Iets laten bouwen, andere software, ....
En denk je dat die waterdicht zijn ? Ik zie het verband dus niet met Open Software, in tegendeel deze worden meestal gebruikt door een grote community en zijn vaak proven en tested.
Het probleem is niet Open source software, het probleem is OSCommerce en de vele gaten die er in zitten en de vele handelingen die je moet doen om een standaardinstallatie min of meer waterdicht te krijgen. OSC is een doodlopend iets, de nieuwste versie blijft maar aangekondigd, gaten dichten een quasi fulltime bezigheid met telkens het idee, wat nu weer!

Leuk hoor, als je op een dag je eigen site opent en er staat: Quarantaine! Als ze via jouw site/account 10000den mails verstuurd hebben door een module in OSC die lek is. Ik heb dus niets tegen open Source hoor.

Je moet anders dit topic maar eens lezen over alles wat je moet doen om een standaard download en installatie in orde te krijgen http://forums.oscommerce.nl/index.php?showtopic=5837
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

jan28 schreef:Wat bedoel je hiermee?
Toch optimalisatie zoals cachers en dergelijk. Een default magento shop gaat traag werken met véél producten. Heeft niet zozeer met de database te maken en zeker niet met de structuur.
Ook de cache dir in een ramdisk plaatsen en je shop is super snel. Zijn nog zo'n hopen tweaks dat je kan doen.

Om maar te tonen hoe fanatie sommige hiermee aan de slag gaan en welk verschil je in performance hebt met een standaard magento shop: http://www.webhostingtalk.nl/shared-web ... -niet.html

Onderhoud ook één van de grotere OScommerce shops, echter het is een ramp voor de veiligheid als systeembeheerder. (al een geluk dat ik de code niet moet doen)
Als je voor OSC kiest, moet je gaan denken of het toch niet voordeliger is om zelf iets te (laten) maken. Dit omdat OSC een fulltime medewerker nodig heeft om alle gaten te dichten aan je shop. :bang:

Magento is gratis, enkel voor de Pro en enterprise moet je gaan betalen. Vergelijking: http://www.magentocommerce.com/product/compare
Uiteraard als je iets nodig hebt van de enterprise moet je al een aardige shop hebben, maar daarvoor hebben ze die versies.

@r2504: Ik snap je stelling dat Open Source goed getest is, maar draai het ook even om. Als iemand een lek heeft gevonden dan komt dit op een exploit site en wat later in alle tools om dergelijke dingen automatisch te hacken (die kiddies gebruiken). Dus je Open Source wordt dan zéér eenvoudig een target. Uiteraard moet je een pakket hebben dat vaak bijgehouden wordt met updates en dat updates laat installeren op een eenvoudige manier.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voor Open Source, echter wou ik de stelling even omdraaien. Je moet steeds een waakzaam oog hebben.
jan28
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Momenteel magento aan het testen, gegevens van de oude naar de nieuwe overgezet, bijna goed gelukt,
De mogelijkheden van Magento zijn indrukwekkend, wordt vervolgd
Afbeelding
sammetjuuh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb ook een site opgezet in magento, als je hulp nodig hebt, vraag maar :-D
dabas
Starter
Starter

Ter info,

Ubercart is aan een heropkomst bezig.
Draaien in combinatie met een drupal 7
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 6 keer

Heb ook paar shops gemaakt op basis van magento maar voor een "huis, tuin en keukengebruiker" niet echt aangewezen. Meest van de klanten willen gewoon een mailke krijgen met de bestelling en voor de rest moet het allemaal niet te moeilijk zijn.

Laaste shops zijn allemaal gebaseerd op opencart. Na tientallen testen met verschillende software, kan er voor mij niets boven opencart. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Als je meerdere webshops voorziet, bestaan er ook script/plugins om de belangrijkste instellingen correct te zetten Wat sommige ook doen is een basis opzet maken en die back-uppen en dan als ze een nieuwe nodig hebben, vanaf deze te starten.
Het draaien van een Magento-weshop is inderdaad een zwaar ding, maar als je een goede hostingbedrijf zoals waar ik reseller van ben, krijg je dat wel samen opgezet zonder problemen.
Waterdicht zal nooit geen enkele zijn.
Belangrijkste tips zijn gewoon om de security goed te zetten, geregeld security-updates te installeren, ...
Trouwens, Windows is ook niet waterdicht. Anders was er ook niet patch-dinsdag hé.
De webwinkels waar ik wat ervaring mee (gehad) heb zijn VirtueMart, osCommerce, ZenCart en Magento.
Op dit moment gaat de voorkeur uit naar Magento.
Plaats reactie

Terug naar “Development”