Brief aanvraag Belgacom, niets aangevraagd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ambassador
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009, 21:09

Mijn vader die zelfstandig is heeft een brief gekregen van belgacom.

De brief is getiteld "Bevestiging van uw aanvraag van een wijziging". Het rare is dat hij niets heeft aangevraagd.

Dit staat er even verder :

Indienststelling : Voor de uitvoering van deze aanvraag moet Belgacom niet bij u langskomen.
U kunt van deze dienst gebruikmaken vanaf 25/04/2011 om 18.00 uur.


Door in te tekenen op een "Pack Internet & Voice No Limit" geniet u van een maandelijkse korting van 10,45 EUR /
Maand excl. btw (12,64 EUR incl. btw). Indien u dit pack combineert met een pack Telephony + Internet, dan geniet u van het gratis equivalent
van een Belgacom No Limit Anytime. De korting wordt dan verdeeld over de Belgacom No Limit National Anytime en het internet abonnement.


Op de achterkant staat dit:
Internet-identificatie: (ons telefoon nummer)
- Inschrijving voor het product Bizz Internet for Favorite
- Inschrijving voor het product PC Security 2
- Inschrijving voor het product Pack Internet + Voice No Limit

Naast de abonnementskosten van onze producten en diensten dient u ook rekening te houden met éénmalige kosten (connection kit en installatiekosten), waarvan het bedrag afhankelijk is van de producten en de uit te voeren werken.

Om succesvol en snel uw nieuw product te leren kennen, kunt u een interessant document met een aantal handige weetjes op internet terugvinden: http://www.belgacom.be/onzeproducten



Iemand die hier iets meer over weet? Wij begrijpen er alleszins niet veel van :?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

3 mogelijkheden lijken mij mogelijk:
- je klikte een optie aan in e-service maar het was de foute
- het is een vergissing en de brief was voor bvb je buurman
- iemand anders heeft wat aan je abo zitten knoeien (Ik heb gemerkt dat in de Belgacom shop ze geen paspoort vragen voor wijzigingen aan een abonnement, althans, ik heb dat nooit moeten voorleggen en heb wijzigingen aan dat van mijn vader aangebracht. Dat was wel steeds met zijn toestemming, maar als IK het kan zonder controle van identiteit, dan kan iedereen het)

Misschien is er nog een 4e mogelijkheid die ik over het hoofd zie. Je kan natuurlijk Belgacom eens bellen en info vragen over de aanvraag en melden dat er iets niet klopt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Binnen de week reageren om op te zeggen zonder kosten en geen problemen te krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Annuleren bij de klantendienst en er staat dat er geen technieker moet langskomen maar waarschijnlijk gaat wel een technieker u opbellen voor de nodige aanpassing op het belgacom netwerk uit te voeren.
Moest dat zijn, zeggen dat ge de bestelling niet wilt.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Vorige week kreeg ik ook zo'n brief. Ze hadden mijn telefonie en internet tot een pack samengevoegd en 2 nutteloze service opties aangesmeerd. Ik had hier niet om gevraagd. De contract verlenging van een jaar kreeg ik er gratis bij (mijn jaarcontract verliep in mei).

Men had bij een eerder telefoontje product informatie (folders) beloofd. In werkelijkheid krijg je een nieuw abonnement met opties.

Ik heb direct naar de klantendienst gebeld en mijn factuur en nieuw abonnement betwist. Ik vroeg hen om mijn oude abonnement terug te krijgen, dit was mogelijk, men ging mijn klacht onderzoeken.
Twee dagen later: geen internet meer. Ik bel naar de klantendienst. Als gevolg van mijn klacht had men mijn volledige internet abonnement afgesloten. Men kon mijn internet onmiddellijk terug activeren, met een volledig nieuw jaar contract (gratis en voor niks) erbij. :bang:
Ik heb vriendelijk bedankt en sindsdien surf ik via Mobile Vikings op het WWW (GSM via USB aan laptop). Iets trager maar het gaat de belangrijkste afkick verschijnselen tegen. :angel:

Maandag zou mijn EDPnet abonnement geactiveerd moeten worden. Ik moet wel zeggen dat Belgacom ook zijn goeie kanten heeft. Vorig jaar bewust ingetekend op hun promo van gratis modem plus 6 maand aan 50% vermindering (geen enkele provider deed toen op dat moment beter, EDPnet kwam pas later met hun gratis modem). En bij Belgacom smeren ze je een maand voor je einde jaarcontract en ander contract aan waardoor je kosteloos kunt opzeggen zonder 1 maand opzeg en ze regelen het nog zelf ook. Ik heb namelijk vandaag een brief ontvang waar ze zeggen dat ze de opzeg van het abonnement goed hebben ontvangen + de afrekening voor april. Ik begin bijna spijt te krijgen van mijn vertrek :twisted:

Ik wil dan ook eens mijn respect uitdrukken naar de mensen bij de klantendienst van Belgacom die dagelijks de puinhoop van hun verkoopdienst/callcenter moeten oplossen. Bij de laatste persoon die ik wegens mijn klacht aan telefoon had, voelde en hoorde ik heel lichtjes enige wanhoop...
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

en das vaak niet alleen bij die van het call center maar de techniekers ook.wel altijd best opzegge via klanten dienst en niet wachten tot er en technieker beld deze hoeft enkel je voicemail te hebben als die niet bij jouw binnen moet zijn om zijn werk uittevoeren
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Bij de ontvangst van een bevestigingbrief die niet duidelijk is, neemt u best contact met onze klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800. Uiteraard kunt u ook terecht in elk verkooppunt van Belgacom.

Als blijkt dat u niet op de hoogte bent of u geen interesse hebt, kan de lopende wijziging meteen geannuleerd worden.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”