VDSL wanneer?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ElSmurf
Starter
Starter

Hoi,

situatie-schets : ik ben jaren geleden van scarlet overgeschakeld naar edp en zit sindsdien vast aan een ADSL 1Mb profiel (+5km afstand) en sinds vdsl stilletjesaan van de grond begint te komen probeer ik al meer als een jaar erachter te komen wanneer ze hier in de wijk zo'n kastje komen zetten. Of misschien staat er al een en mag'k er niet op? Alle hulp is welkom en zeer geapprecieerd !
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De test voor BGC TV geeft je meestal een streefdatum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ElSmurf
Starter
Starter

Dat testje zegt zoals het al meer als een jaar doet dat 2 tv's op HD aansluiten mogelijk is. Zowat elke vdsl-test die'k al gedaan heb zegt dat. Heb ondertussen al 3x besteld bij edp en na enkele weken is het telkens njet - telkens weer "technisch niet mogelijk". En als ik dan vraag wanneer dat wel zo zou zijn, weet niemand mij een zinnig antwoord te geven. Mijn vraag blijft dus - kan iemand mij écht helpen?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

elsmurf

stuur eens een pm met je detailgegevens.
ElSmurf
Starter
Starter

Ik ben nog altijd niets wijzer geworden - het is blijkbaar onmogelijk te weten te komen wanneer er hier vdsl komt.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Hier hetzelfde

"Belgacom TV is niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan. "

Als je dan contact opneemt weet er niemand van niks....

Ik vind dit om te huilen....
i p v al hun dure reclamespots en folders zouden ze beter hun netwerk optimaliseren, hoeveel
klanten zouden ze niet kunnen winnen. Overheidsbedrijf zeker, of slecht management ???
ElSmurf
Starter
Starter

Kleine update - sinds ik dan toch vasthang aan een 1Mbps profiel heb'k enkele maanden terug mijn abo aangepast naar het just in case plan. Op magische wijze syncte men modem opeens op 2-2.4Mbps nadat just in case van start ging. Uiteraard met een onstabiele verbinding tot gevolg (SNR ging soms onder de 1) dus vraag ik aan edp of ze mij op'n lager profiel kunnen zetten. Dus zet bgc mij op een - jawel - 1Mbps profiel. De grap is nu, de helft van de tijd synct de modem op 0.6-0.4Mbps.

En bgc maar kraaien over hun 50Mpbs tests - dan toch alleen daar waar ze niet te fel moeten investeren in hun infrastructuur. Het ergste van al is dat ik niets aan de situatie kan veranderen buiten zagen tegen edp, en dat ik op geen enkele manier te weten kan komen wanneer er verandering komt in de situatie. Of ik moet verhuizen natuurlijk. Om sneller internet te hebben.
eaz
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Als je onstabiele lijn had, heeft bgc -jawel- het beste eraan gedaan u op 1mb te zetten. De ADSL profielen zijn 4.6 - 3 - 2 - 1. Zelf 512kb of had je liever dat ze je daarop zetten?! Natuurlijk kan uw lijn slecht zijn of gewoon de afstand te groot.

En bgc maakt geen reclame over hun 50Mbps. Ze zijn het gewoon aan het testen. Er is maar 1 manier om sneller internet te hebben, zolang er geen VDSL2 beschikbaar is, naar Telenet gaan.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als je zonevreemd woont, dan was je vastgoed waarschijnlijk spotgoedkoop hé. Nu niet verwachten dat dan ook alle nieuwste telecominfrastructuur beschikbaar is in 'the middle of nowhere'.
ElSmurf
Starter
Starter

Dat heeft telenet anders niet tegengehouden om hier goed vertegenwoordigd te zijn - lang voordat er sprake was van regularisatie. Waarom kan bgc dan niet, zeker nu die regularisatie er waarschijnlijk binnenkort aankomt.
ElSmurf
Starter
Starter

Om de situatie wat beter te schetsen - voor ik bij edp ben gegaan zat ik bij Scarlet, en niet op 5-6 maar op 2,2km van de centrale. Na de overschakeling zat ik dus opeens 2x zo ver. De mogelijk is/was er dus om een betere lijn aan de bieden, de wil ontbreekt volledig. En informatie aangaande het probleem komt er ook nooit.

Mijn punt is dan ook dat je als klant in zulke situatie niets te zeggen hebt, zeker niet als je provider zijn lijnen huurt. Hopelijk komt hier ooit verandering in.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

raf1 schreef:Als je zonevreemd woont, dan was je vastgoed waarschijnlijk spotgoedkoop hé. Nu niet verwachten dat dan ook alle nieuwste telecominfrastructuur beschikbaar is in 'the middle of nowhere'.
Zonevreemd is niet noodzakelijk goedkoop. Als je vriendjes was met de burgemeester kon er vroeger al iets meer dan nu, bijvoorbeeld.
ronron261
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

@ElSmurf

Over het overschakelen van ADSL --> ADSL2 --> VDSL2, weet ik zeker dat je niet van Belgacom enige logica kunt verwachten over hoe ze dit uitwerken. Ik woon namelijk in Mesen, het kleinste stadje (bijna 1000 inwoners, opp 357 ha) van België.
Waar tot op nu ,om Belgacom TV te kunnen krijgen, Mesen opgedeeld is in twee delen. Volgens de grootte van Mesen toch een triestige (of een belachelijke) zaak is.

In het begin dat belgacom TV werd uitgerold en zag dat de ene helft van Mesen de mogelijkheid had om Belgacom TV te krijgen (toen nog met ADSL2) dacht ik de ander helft zal ook vlug volgen. Ik weet het niet zeker meer, maar dacht dat dat begin 2009 was.
Niets was minder waar. Nu beschikt de ene helft reeds over VDSL2, de andere helft zit nog altijd op ADSL (zelfs geen ADSL2) met een gemiddelde afstand van 3,5 tot 5 km van de centrale. Ik zelf zit op ongeveer 4 km met een profiel van 4.6M/0.512M, met redelijke stabiliteit.

Wat data betreft voor Belgacom TV beschikbaar te maken voor de andere helft van Mesen, heb ik al veel datums uit de test gekregen. Van begin 2011 tot einde 2013, waar tussen er zelfs enkele malen voorkwam dat er geen datum vermeld werd.
Momenteel staat er 1/1/2013.
Het enige dat mij en de andere helft van Mesen rest, is afwachten en hopen dat Belgacom daar toch eens verandering in brengt.
Al leg ik mijn hoop dat die datum definitief is niet hoog.

Via enkele omwegen en veel geluk, ben ik er in geslaagd te weten komen dat Mesen op twee verschillende centrales aangesloten is. Eén langs waalse zijde, één langs vlaamse zijde. Waarvan de waalse centrale VDSL2 levert, jammer genoeg zit ik op de vlaamse centrale.

groeten,
Ronald
ElSmurf
Starter
Starter

Gelijkaardige situatie hier, ronron261. De wijk ligt op de grens tussen 2 gemeenten, en op de grens van de telefoonzones 02 en 016. De 016-kant heeft wel VDSL, de 02 kant telenet (voor zover ik weet). Dat belgacom tv testje heeft bij mij nog nooit een streefdatum opgeleverd, maar ik vrees dat het ook hier niet voor begin 2013 zal zijn.

En zoals je zegt - via omwegen en geluk kom je soms iets te weten, maar zelden via de officiële kanalen. Dat valt moeilijk goed te praten, en is verschrikkelijk frustrerend bij momenten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In samenwerking met de gemeente en een glasvezelbedrijf zelf een netwerk aanleggen?
voorbeeld: http://www.zeewoldeopglasvezel.nl/
ElSmurf
Starter
Starter

Ondertussen weer wat wijzer geworden, voornamelijk dankzij enkele behulpzame mensen hier op UB. VDSL zal er hier waarschijnlijk nooit komen, de dichtsbijzijnde rop zit op 1,8 km van hier, waar al een hoop VDSL klanten opzitten. In de wijk zelf (02 kant) zit quasi iedereen op Telenet, dus ik betwijfel of Belgacom ooit gaat investeren in de locale kast.

Van Edp uit verwacht ik ondertussen ook absoluut geen hulp meer. Het enige dat ik daar tot vervelens toe heb moeten horen is 'dat het niet mogelijk is', noch om een VDSL aansluiting te krijgen - wat technisch niet mogelijk is - noch om een beter ADSL profiel te krijgen. Testwaarden van mijn huidige lijn is het enige dat ik te zien krijg, maar heb ondertussen wel zelf al kunnen uitvissen dat een beter ADSL profiel wel mogelijk moet zijn, maar dan blijkbaar niet bij edpnet. Dat vermoed ik toch want zoals gezegd, veel uitleg krijg ik niet van hun kant. Mijn laatste support ticket draait al maanden in rondjes, van 'we gaan het bekijken' tot ' het is niet mogelijk' waarop ik dan aanhaal dat ik voor mijn edpnet aansluiting wél een hoger profiel had, waarop ik dan weer een 'we gaan het bekijken' krijg.

Edp is misschien een goede provider als je toevallig een goede belgacom aansluiting hebt, maar als dat niet het geval is, dan heb je blijkbaar geen verhaal. Dan zal het toch Telenet worden, straks is het 2013 en zou ik nog altijd aan 896 kbps down moeten surfen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”