Gratis Smartphone via koppelverkoop

Plaats reactie
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

Hi,

Mijn gsm heeft de geest gegeven en dus tijd voor een Smartphone.

Zijn er buiten Telenet nog andere providers die een gratis smartphone aanbienden in combinatie met een abbonnement ?

Thanks !
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Een gouden raad: Gratis bestaat niet, je betaalt je smartphone gewoon terug door een (te duur en lang) abonnement. Ik zou gewoon een losse smartphone kopen en een voordelig abonnement of prepaid kaart kopen.

In Nederland pakken veel mensen een nieuwe smartphone omdat ze die gratis bij hun abonnement krijgen. Ik heb de indruk dat over de landsgrens koppelverkoop wel een voordeeltje heeft. Tweede hands vind je vaak betaalbare en deftige modellen. Als je een nieuwe smartphone wilt, kan je steeds een kijken op http://www.smartphoneshop.be en dan daarna eventueel prijs vergelijken met andere winkels. Op die website vind je ook koppelverkoop met onder andere Proximus, maar het biedt geen voordeel tov een los exemplaar als je naar de abonnementsprijs kijkt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Alleen Sinterklaas is gratis.
Telenet verkoopt vanaf mei iPhones voor 1440 euro met abonnementsverplichting tot midden 2013.
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

;) uiteraard gratis is niet gratis. Maar ik merk toch dat ik bij Telenet als ik kijk naar die abonnementen, das idd wat duurder dan mijn huidige Simyo betaalkaart wat communicatiekost betreft, maar echt niet in de mate dat ik na een walk en talk 30 abonnement van 2 jaar een smartphone van 300-350 euro terugverdiend heb door bij Simyo te blijven.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bij W&T 30 geven ze een smartphone van maximaal 299 euro. Bovendien is mobiel internet niet inbegrepen in W&T30.
Je komt dus automatisch uit bij 40 euro per maand om zowel sms, bellen, als data te gebruiken.

Met eenvoudige wiskunde kan je berekenen dat je op een periode van 24 maanden bijna dubbel zoveel betaalt in vergelijking met een betere prepaid-formule (data, sms, bellen) bij Mobile Vikings en een betere smartphone aan te schaffen via http://www.amazon.de
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Silverburst schreef:Maar ik merk toch dat ik bij Telenet als ik kijk naar die abonnementen, das idd wat duurder dan mijn huidige Simyo betaalkaart wat communicatiekost betreft, maar echt niet in de mate dat ik na een walk en talk 30 abonnement van 2 jaar een smartphone van 300-350 euro terugverdiend heb door bij Simyo te blijven.


Walk en Talk 30
* 176 minuten OF 250 smsjes
* 0.17/min
* 0.12/sms
= €30/maand

Bij BASE Postpaid Zero krijg je voor €30/maand
* 166 minuten OF 300 smsjes
* 0.18/min
* 0.10/sms

Bij Simyo krijg je voor €30/maand
* 600 minuten (vast) OF 150 minuten (naar gsm) OF 300 smsjes
* 0.05/min of 0.20/min
* 0.10/sms

Bij Mobile Vikings krijg je voor €15/maand
* 62 minuten
* 1000 smsjes
* 2 GB mobiel internet
* 0.24/min
* 0.10/sms

Niet onbelangrijk, bij Telenet hang je vast voor minstens 2 jaar, terwijl bij de drie andere niet verplicht bent om iedere maand geld op te doen of te betalen.

De duurste smartphone bij Walk en Talk 30 kost € 299 (volgens raf1) dat is dus € 12.5/maand. Ik weet niet hoeveel je belt/smst, maar vermoedelijk kan je dat zeker uitsparen door een goedkopere gsm-provider te kiezen dan Telenet.

Aan welk smartphone-model had je gedacht? Want bij een smartphone denk ik ook automatisch aan mobiel internet dus volstaat een €30/maand abonnement bij Telenet niet.
En hoeveel bel/smsje op dit moment? Dan pas kan je gaan beginnen kijken wat je het beste neemt en kunnen we pas echt oordelen.
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

Bedankt voor de tips en het overzicht Raf1 en Driesve! Precies wat ik zocht.

Mobile Vikings dat is wel goed om eens te bekijken, dat verandert de zaken wel.

Globaal bel ik een 2-3 uur en stuur ik een 100 smsjes.

mobile internet zou dacht ik te duur worden, dus dacht nog even te wachten, maar mobile vikings kan daar wel verandering in brengen als ik dat zo zie.

ik dacht aan een toestel van een 300 euro max, hopende daarmee een smartphone te hebben waar de interface VLOT van draait en toch e.e.a. van games aankan gezien ik in gamedevolopment zit. Android of phone7 (weet niet goed of dat al degelijk afgewerkt en ondersteund wordt die WP7).

Enige aanraders voor een toestel ?
jeanke81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:02
Bedankt: 1 keer

Een smartphone zonder data vind ik weggegooid geld eerlijk gezegd, want je benut nog niet eens de helft van de voorziene functies (GPS, social media, mail, enzoverder).

Als je toch into games bent, kan je misschien eens kijken naar de nieuwe Sony Ericsson Xperia Play, maar die is wel boven je budget.

Op zich is WP7 op dit moment minder doorontwikkeld dan Android.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Met een budget van €300 zou ik niet hopen op een toestel waar je vlot games op kan draaien, ik heb zelf een htc wildfire; toptoestel voor zijn prijs (€250 nu denk ik) maar niet echt geschikt om op te spelen, zelfs angry birds draait er nauwelijks op.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Als het een 2dehands mag zijn kan je voor dat bedrag toch een aardige smartphone krijgen (bvb HTC Desire e.a.). Via tweakers.net kom je dat genoeg tegen.
Indien geen 2de hands probeer dan naar alternatieve merken te kijken zoals ZTE ofzo.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

hmm, na wat verder onderzoek zit ik in het schuitje te denken:
Samsung i9000 Galaxy S, met mogelijks een dual sim smart oplossing waar ik een mobile viking kaart (internet + sms) combineer met mijn Simyo (bellen, vooral naar vaste lijnen blijt 0.05 en zelfs andere tarieven vrij ononvertroffen voor zover ik weet)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”