GSM to RJ11 adapter?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste Mede-Userbasers,

Ik ben bezig aan een alarminstallatie (professioneel spul - Networx/Caddx) te installeren bij vrienden van mij.

Als back up doormelding bij een sabotage van de telefoonlijn wil ik ook een GSM doormelding hebben (dus als de dieven de PSTN lijn doorsnijden om doormelding te vermijden, moet de installatie het GSM netwerk gebruiken voor doormelding van het alarmrapport).

Ik kijk naar een GSM adapter van het merk zelf: meer dan 500 EUR!!
Dit vind ik bijzonder veel voor eigenlijk iets vrij doms.

De alarminstallatie heeft standaard een doormeldmogelijkheid via RJ11 (ingebouwde dialer op het alarmpaneel) stekker.

Nu ben ik op zoek naar volgende:
een bakje waarin je een SIM card plaatst en dat dus inlogt op het GSM netwerk, en dat aan de 'andere kant' een RJ11 poort geeft.
Met andere woorden: een bakje dat de mogelijkheid geeft om via een gewoon vast toestel toch buiten te bellen via het gsm netwerk.

Zo kan ik de alarminstallatie doen 'geloven' dat het via een vaste lijn belt, maar uiteindelijk toch over GSM gaat.

Ik heb hier achter gegoogeld en kom wel producten tegen (voornamelijk op Chinese websites).

Iemand hier ervaring mee?
Is dat deftig spul?
Werkt dat perfect?
Alles volgens de PSTN standaards? (dat mijn alarminstallatie niet moeilijk begint te doen...).

Iemand?

Thx!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Wat je nodig hebt heet een "Simbox".
Die zijn er van vele merken en in veel prijsklassen. lees ook eens deze topic.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Inderdaad, een Simbox is de oplossing. Let wel, voorzie een UPS zodat de stroomonderbreking opgevangen word en de box kan blijven werken.
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Of een 12V- simbox nemen die je kan voeden vanaf de AUX aansluiting, of de accu, van je alarmcentrale :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”