Bbox2 extern bereikbaar (IP-adres)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tha_Matt_Man
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had vroeger al gemerkt dat als je naar je IP-adres surft (extern adres, niet het interne 192.168.1.1) je ook op het inlogscherm van de modem komt, ik dacht dat dit kwam omdat ik op het intern netwerk zat.

Echter merk ik nu, als ik ergens anders (ander netwerk) naar het toegewezen IP-adres thuis surf dat ik ook op het inlogscherm van de modem kom, dit lijkt mij toch wel onveilig.. Dit zal waarschijnlijk wel uit te zetten zijn?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
vervaeke
Member
Member

advanced settings > lan servers > Access to the F@st3464 configuration from WAN op 'no' plaatsen.
Tha_Matt_Man
Member
Member

Dit staat nochtans op "No" en toch... :P
vervaeke
Member
Member

Wel in dit geval raad ik je dan aan om naar advanced settings > system te gaan. Klik op user en klik op change password.
Zo word je een paswoord gevraagd bij het betreden van de routerinstellingen.
Het is een pleister op de wonde, maar ze helpt wel.
Tha_Matt_Man
Member
Member

Wachtwoord werd sowieso al gevraagd bij het surfen naar de modem, maar ik denk nu niet dat dat inlogsysteem zo onfeilbaar veilig is :P
Lijkt me gewoon nogal onveilig dat bij het surfen naar het toegewezen IP-adres op internet je een inlogscherm van de modem te zien krijgt..
bluezy
Member
Member
Bedankt: 7 keer

Je kan bij default niet de router bereiken op je extern adres. Maar dat werkt niet als je al op je netwerk zit, want dat is je extern adress eigenlijk identiek aan 192.168.1.1. Je moet het ergens anders uitproberen !

Er is trouwens nog een 2de plaats die je moet veranderen om je Bbox open te zetten (als je toh wil) - Advanced Settings->Firewall->Remote Administration.
Tha_Matt_Man
Member
Member

Op die 2de plaats staat alles uitgevinkt, er worden dus geen verbindingen toegestaan.. Nochtans, toen ik dit merkte zat ik niet thuis (zat op een ander netwerk dus) en nu via mobiel internet, geraak ik ook op de modem via het externe IP-adres.. Alles lijkt correct ingesteld en toch geraak ik via het extern internet IP-adres op de modem..
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Zelfs als je het userpassword wijzigt, zijn de instellingen voor iedereen aan te passen: je kan extern namelijk ook inloggen met het 'verborgen' admin-account (kijk even naar de 'Scarlet Box' thread hier op UB, daar staat het stukje dat je aan de URL moet plakken om in te loggen bij). Reboot je bbox overigens eens na het wijzigen van instellingen en test ook altijd met een lege cache om problemen te voorkomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tha_Matt_Man
Member
Member

Met " http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2 " bedoel je waarschijnlijk?

En welja, daarom dat ik zou willen dat externe verbindingen niet mogelijk zijn, zodat er geen inlogscherm van de modem opkomt bij het surfen naar het IP-adres..
De 2 instellingen, bij Lan Servers en bij Firewall -> Remote Administration stonden al goed, alles stond/staat UIT. Toch blijft de modem reageren op externe verbindingen en geeft de loginpagina weer (ook na reboot)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Probeer je dat steeds vanaf een andere internetverbinding?
Als ik naar mijn ip-adres surf, dan krijg ik ook de inlog-pagina, maar wanneer ik dat doe vanaf een ander netwerk (wireless buren / gsm) dan lukt dat niet meer.

(zoals bluezy al aanhaalde)
Tha_Matt_Man
Member
Member

Ja, probeer telkens van op een ander netwerk, andere mensen kunnen ook perfect op de pagina van de modem als ik hen mijn IP geef..
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Probeer je sagem of bbox2 eens te resetten en alles eens terug in te stellen.
En niet software resetten maar hardwarematig.
plekke
Starter
Starter

ik merk gelijkaardige dingen ,
,

het is belangrijk dat het op 'no' staat om op het www , uw routerinstellingen af te schermen.

tis ook even vreemd dat , je dyndndurl , niet benaderbaar is vanaf je eigen netwerk.
je moet blijkbaar surfen op het netwerk vd buren , om via het echte www uw site te zien.

(je kan natuurlijk op uw intern netwerk of localhost surfen , maar daar zie je minder snel fouten als iets direct gelinkt is ipv indirect
Tha_Matt_Man
Member
Member

Heb de oorzaak blijkbaar gevonden..
Bij Network Interfaces -> WAN PPPoE -> Settings, stond Internet Connection Firewall blijkbaar uitgevinkt.. Aangevinkt en extern verbinding maken met de modem lukt nu niet meer :)
plekke
Starter
Starter

bij mij stond de fw op bij de pppoe settings
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”