Setup wireless router + 2 AP's

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Hello,

Ik ben een installatie aan het doen bij mijn schoonvader, maar dat huis is volgens mij een oude WOII bunker, want wireless raakt daar bijna niet door de muren! 8)

Ik had een zeer krachtige AP gekocht, nl. EnGenius ECB-3500, met de hoop dat deze vanaf de bovenverdieping het volledige huis van WiFi kon voorzien.
Helaas raakt deze niet zover dan ik gehoopt had, dus heb ik een wireless AP bijgekocht van DLINK : DHP-W307AV (via powerline)

Huidige setup: Garage (wireless DLINK Router) -> Eerste verdiep (EnGenius ECB-3500) -> vooraan/veranda (DLINK DHP-W307AV)

Vraag is, hoe kan ik die 3 wireless netwerken makkelijk aan elkaar rijgen zodat het één wireless netwerk lijkt ?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

hoe zijn de wireless links met elkaar verbonden ? met draad of staan er enkele ingesteld als bridged repeaters ?

Indien ze met draad verbonden zijn zou het volgens mij gewoon een kwestie zijn van ze allemaal op hetzelfde kanaal te zetten en de zelfde SSID te geven.

De DD-WRT wiki kan hier ook wel bij helpen denkik, zelfs indien je geen DD-WRT draait.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

wireless links zijn verbonden via netwerk (of powerline)
Ik vermoed dat ze ingesteld staan als standaard AP.
Zal al eens gaan kijken op DD-WRT wiki ... mijn idee was dat alles als wireless bridge moest staan ? Maar als het zo simpel is om alles op zelfde SSID/kanaal te zetten, dan ben ik er wss snel vanaf :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Hetzelfde kanaal zou ik niet doen, wel dezelfde SSID en dezelfde passkey.
Kanalen op 1, 6 en 11 zetten, dan heb je geen overlapping (tenzij van de buren, dat is te controleren met bvb InSSIDer)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

IDD, ik was verkeerd ivm de kanalen.

de wiki raad aan om verschillende te pakken, zo gaan ze niet met elkaar in conflict treden.

we oppassen de buren gaan wss ook op die kanalen zitten.

Directe link naar de wiki voor info:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wi ... cess_Point
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

verschillende kanalen nemen, klinkt wel logisch.
Maar als je zelfde SSID + passkey neemt, gaat dan bv. een iPhone automatisch inloggen op het netwerk, los van welke AP hij gebruik maakt?
Dus: 1x inloggen en ok voor de 2 AP's ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Als het goed is, wordt dan de hele mikmak als 1 netwerk gezien.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Is het op die manier eigenlijk ook mogelijk om zonder connectieverlies te 'roamen' op het andere AP?
BV een Wifi phone
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”