Tarieven Pack & Gescheiden, Oude Nieuwe Klant?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een jaar geleden ben ik overgestapt naar BGC (TV & internet) met een promotie dat ze hadden op hun packs..

Vandaag was ik hun tarieven aan het bekijken en ik ben op een rare conclusies gekomen...
Volgens het BGC site de tarieven zijn als volgt
- Apart TV 18.5€ per maand met eenmalige 50€ (online bestelling) korting dus komt het op maand basis op : 14.3€ / maand
Apart BGC Intense 56.73€ per maand maar de eerste 6 maanden is het maar 10€ (online promo met gratis actievering), dus : 33.365€ / maand
Totaal : op maand basis : 47.665€.
Per jaar 571.98€ (plus eventueel huur van decoder(s)).

- Pack Internet Intense + TV = 43.87€ (internet & tv confort) + 18.31€ (toeslag internet intense) = 62.18€ (online heb je nog 1 maand gratis abonnement + gratis activering / 1 jaar kids boek. gratis).
Dus op jaar basis : 746.16 (Hier ook moet je de huur van decoder(s) bijtellen.)

Een verschil van maar liefst : 174.18€

Nu..
Waarom zo'n verschil in tarieven ? 14.515€/per maand ?
En dan straffer waarom is een pack minder voordelig dan de twee apart ? (Het zou toch omgekeerd moeten zijn).

Dan mijn laatste vraag, als ik van die promo (!) wil genieten moet ik zeker eerst alles opzeggen en dan alles opnieuw bestellen (online dan), is dat geldig ?
In de BGC shop hebben ze dus mijn vertelt dat ik dus alles moest binnen doen (bbox / decoders ) en vervolgens alles opnieuw bestellen.. Echte een gekke situatie..

Dank u voor u tijd..
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Simpelweg "Marketing" :beerchug:

Ge moet de prijzen zien zonder die promo's dan is een pak wel degelijk een stuk goedkoper.

En waarom moet ge terug alles opzeggen en terug binnendoen, aanvragen, activeren enz.... omdat men niet wil dat klanten daar elk jaar gebruik van maken.
internet+tv kost tenslotte ook geld.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste wootie,

De huidige promoties zijn enkel van toepassing op nieuwe klanten, bij een nieuwe intekening.
Deze intekening is op basis van een jaarcontract, voor 12 maanden.

Omdat u al klant bent, komt u hiervoor niet in aanmerking.

U kunt wel informeren bij onze klantendienst van welk voordeel u kunt genieten als u akkoord gaat met een contractverlenging bij Belgacom, ook voor onze bestaande klanten zijn er interresante promoties.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

eva soms lukt het wel, als je een persoon hebt die zich niet meer hoeft te bewijzen kan je geluk hebben.
Ik begrijp niet waarom de klanten het moeilijk maken als het gemakkellijk ook kan !!!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, dat voordeel als bestaande klant is niet echt super hé. 15 € éénmalig om voor een jaar weer vast te hangen. Het verschil met de nieuwe klanten is toch wel enorm.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Opzeggen en opnieuw aanvragen. Waarom niet? 't Kost dan uiteindelijk iets minder (vooral als je de juiste promotie kiest, en ook geen installatie/activatiekosten hebt...).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”