Pagina 1 van 1
FN40 uitval
Geplaatst: 30 maa 2011, 13:21
door Tomby
Die Fibernet begint nu toch wel serieus mijn voeten uit te hangen... Buiten enkele langdurige downtimes zit ik nu met het volgende probleem.
Voor de derde keer (waar ik weet van heb) op een paar maand tijd, zit ik met een lijn die om de 10 minuten of zo uitvalt. Dan duurt het een minuut of 2 en is alles terug in orde. Op de modem is niets te zien (of 't zou moeten zijn dat ik telkens te laat bij de modem ben). Op dit moment is het weer van dat... al een keer of 5 ligt mijn internet eruit in het laatste uur.
Heb al naar Telenet helpdesk gebeld, maar als je daar een technisch probleem met je Internet wil melden, testen ze blijkbaar je lijn en als het volgens hen ok is, dan krijg je nog een bandje blabla te horen en wordt er vervolgens ingehaakt

. Nu en dan eens uitval of een trage connectie is dus blijkbaar iets waar je je plan maar mee moet trekken.
Heb al dik spijt van mijn overstap. Met ExpressNet heb ik zo goed als geen problemen gehad. Met FN40 kan ik ze al niet meer op beide handen tellen.
Edit: effen bijhouden hoe vaak mijn lijn uitvalt :
* 13u24
* 13u41
* 13u58
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 30 maa 2011, 13:45
door jeanke81
Al geprobeerd de helpdesk te bereiken via een nummer die niet gelinkt is aan een Telenet contract of waar nog niet mee naar de helpdesk werd gebeld. Op die mannier weten ze niet over welke internetverbinding het gaat en kunnen bijgevolg niet testen (of moet je je klantnummer ingeven?).
Heb je al geprobeerd de router te resetten? Dit hielp al eens voor een latency probleem met de mijne.
Ik heb ook al gemerkt dat de heldesk niet altijd even bereikbaar is. Erg jammer voor klanten die tenslotten een pak geld neertellen voor Fibernet xx.
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 30 maa 2011, 16:58
door ubremoved_539
Geen idee of je TV of telefoon van TN hebt... maar kijk eens of je daar ook geen problemen hebt.
Het is namelijk veel efficienter een probleem te rapporteren voor TV of telefonie... daar sturen ze je meestal niet van het kastje naar de muur.
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 30 maa 2011, 17:10
door Patje
Probeer anders eens op 070 696969 waar ze uw lijn uitmeten en enkele testen doen, daar kan je praten met de medewerker die uw lijn test.
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 30 maa 2011, 17:42
door Tomby
't Was een tijd goed, maar nu weer van hetzelfde. Zal direct nog eens bellen. Tnx voor de tips.
Bestaat er trouwens een toolke waarmee je je lijn kunt monitoren ? Iets dat bvb om de minuut of zo een ping doet en logt ?
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 02 apr 2011, 17:46
door StarWing
modem uittrekken en bellen, dan terug insteken
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 02 apr 2011, 17:53
door Dima_2005
Je surft toch niet toevallig draadloos? Kijk eens of het hetzelfde is met rechtstreeks op de modem.
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 02 apr 2011, 20:30
door krisken
Tomby schreef:
Bestaat er trouwens een toolke waarmee je je lijn kunt monitoren ? Iets dat bvb om de minuut of zo een ping doet en logt ?
http://www.hyperspin.com/nl/description ... TNLSPECIAL
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 02 apr 2011, 22:53
door Tomby
StarWing schreef:modem uittrekken en bellen, dan terug insteken
Da's idd de truuk waar ik achteraf ook aan dacht. Eigenlijk wel belachelijk dat je zelf moet forceren dat hun test zeker mislukt zodat ge iemand aan de lijn kunt krijgen.
En neen, had niets met wireless te maken. Wanneer het probleem zich voordeed bleek ik ook zonder vaste telefoonlijn te zitten. Het is dus wel degelijk met die modem dat er iets mis is. Probleem was voorbij nadat ik de modem gereboot had.
Heb nu connectionmonitor geinstalleerd en zal zien hoe lang het nu gaat duren eer ik weer hetzelfde voor heb...
Re: FN40 uitval
Geplaatst: 02 apr 2011, 23:07
door UBremoved_3729
Daarstraks even gebeld naar de technische dienst van telenet en kreeg direct een automatische stem die meldde dat er problemen in mijn regio waren (Leuven) . Wij hebben sinds 1400 uur continue een uitval gekregen op onze digitale tv, internet (fibernet 40) en op onze telefoon. Je zag dat de modem wou synchroniseren maar sloeg dan terug af , dit was zo uren aan een stuk . Pas vanaf een uur of 1900 uur was het ergste voorbij. Ik weet nu niet of het enkel ligt aan de mensen die een fibernet abonnement hebben of ligt het aan die nieuwe telenet modems . Nu verloopt alles weer normaal.