FN40 uitval

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6553
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Die Fibernet begint nu toch wel serieus mijn voeten uit te hangen... Buiten enkele langdurige downtimes zit ik nu met het volgende probleem.

Voor de derde keer (waar ik weet van heb) op een paar maand tijd, zit ik met een lijn die om de 10 minuten of zo uitvalt. Dan duurt het een minuut of 2 en is alles terug in orde. Op de modem is niets te zien (of 't zou moeten zijn dat ik telkens te laat bij de modem ben). Op dit moment is het weer van dat... al een keer of 5 ligt mijn internet eruit in het laatste uur.

Heb al naar Telenet helpdesk gebeld, maar als je daar een technisch probleem met je Internet wil melden, testen ze blijkbaar je lijn en als het volgens hen ok is, dan krijg je nog een bandje blabla te horen en wordt er vervolgens ingehaakt :bang: . Nu en dan eens uitval of een trage connectie is dus blijkbaar iets waar je je plan maar mee moet trekken.

Heb al dik spijt van mijn overstap. Met ExpressNet heb ik zo goed als geen problemen gehad. Met FN40 kan ik ze al niet meer op beide handen tellen.

Edit: effen bijhouden hoe vaak mijn lijn uitvalt :
* 13u24
* 13u41
* 13u58
Laatst gewijzigd door Tomby 30 maa 2011, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
jeanke81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:02
Bedankt: 1 keer

Al geprobeerd de helpdesk te bereiken via een nummer die niet gelinkt is aan een Telenet contract of waar nog niet mee naar de helpdesk werd gebeld. Op die mannier weten ze niet over welke internetverbinding het gaat en kunnen bijgevolg niet testen (of moet je je klantnummer ingeven?).

Heb je al geprobeerd de router te resetten? Dit hielp al eens voor een latency probleem met de mijne.

Ik heb ook al gemerkt dat de heldesk niet altijd even bereikbaar is. Erg jammer voor klanten die tenslotten een pak geld neertellen voor Fibernet xx.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen idee of je TV of telefoon van TN hebt... maar kijk eens of je daar ook geen problemen hebt.

Het is namelijk veel efficienter een probleem te rapporteren voor TV of telefonie... daar sturen ze je meestal niet van het kastje naar de muur.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Probeer anders eens op 070 696969 waar ze uw lijn uitmeten en enkele testen doen, daar kan je praten met de medewerker die uw lijn test.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6553
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

't Was een tijd goed, maar nu weer van hetzelfde. Zal direct nog eens bellen. Tnx voor de tips.

Bestaat er trouwens een toolke waarmee je je lijn kunt monitoren ? Iets dat bvb om de minuut of zo een ping doet en logt ?
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 943
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

modem uittrekken en bellen, dan terug insteken
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Je surft toch niet toevallig draadloos? Kijk eens of het hetzelfde is met rechtstreeks op de modem.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tomby schreef:
Bestaat er trouwens een toolke waarmee je je lijn kunt monitoren ? Iets dat bvb om de minuut of zo een ping doet en logt ?
http://www.hyperspin.com/nl/description ... TNLSPECIAL

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6553
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

StarWing schreef:modem uittrekken en bellen, dan terug insteken
Da's idd de truuk waar ik achteraf ook aan dacht. Eigenlijk wel belachelijk dat je zelf moet forceren dat hun test zeker mislukt zodat ge iemand aan de lijn kunt krijgen. :bang:

En neen, had niets met wireless te maken. Wanneer het probleem zich voordeed bleek ik ook zonder vaste telefoonlijn te zitten. Het is dus wel degelijk met die modem dat er iets mis is. Probleem was voorbij nadat ik de modem gereboot had.

Heb nu connectionmonitor geinstalleerd en zal zien hoe lang het nu gaat duren eer ik weer hetzelfde voor heb...
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Daarstraks even gebeld naar de technische dienst van telenet en kreeg direct een automatische stem die meldde dat er problemen in mijn regio waren (Leuven) . Wij hebben sinds 1400 uur continue een uitval gekregen op onze digitale tv, internet (fibernet 40) en op onze telefoon. Je zag dat de modem wou synchroniseren maar sloeg dan terug af , dit was zo uren aan een stuk . Pas vanaf een uur of 1900 uur was het ergste voorbij. Ik weet nu niet of het enkel ligt aan de mensen die een fibernet abonnement hebben of ligt het aan die nieuwe telenet modems . Nu verloopt alles weer normaal.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”