Hallo allemaal,
Ik heb net een router on a stick configuratie gemaakt met op mijn switch 4 vlans (5 als je vlan 1 ook meetelt), nu is mijn vraag of ik op mijn router voor elke vlan een dhcp pool kan instellen?
Heb dit al zitten proberen, maar is nog niet zo succesvol gelukt, kan iemand me helpen?
Greets
Router-on-a-stick
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En welk is "mijn router" ?
Misschien toch eens wat extra info geven...
Misschien toch eens wat extra info geven...
-
- Starter
Had een klein rekenfoutje gemaakt bij het subnetten (1.1.0.0/27) , waardoor ik maar een netwerk had dat 30 hosts kan bevatten, en had al een stuk of 50 ip addressen ge-exclude van de pool, dus geen enkele pc kon een ip adres krijgen daar er meer excluded ip's waren dan werkelijke hosts.
-
- Starter
Mijn router is een cisco 2811 .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Je gaat toch geen publieke subnetten gebruiken voor in een LAN zeker? Als ik me niet vergis zijn die subnetten van de VS trouwens...Jigsaw2012 schreef:Had een klein rekenfoutje gemaakt bij het subnetten (1.1.0.0/27) , waardoor ik maar een netwerk had dat 30 hosts kan bevatten, en had al een stuk of 50 ip addressen ge-exclude van de pool, dus geen enkele pc kon een ip adres krijgen daar er meer excluded ip's waren dan werkelijke hosts.
-
- Starter
Nee hoor, ik ben gewoon ff alles aan het test in een programma (packet tracer) met gewoon random gekozen ip adressen.
Het echte netwerk zal geheel andere ip ranges hebben.
Het echte netwerk zal geheel andere ip ranges hebben.