Probleempje BBOX2 DNS settings

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik probeer men BBOX2 zo in te stellen dat hij aan alle PC's in men netwerk via dhcp 2 dns servers instelt (1ste zou men lokale AD server zijn de 2 de wil ik er eentje van Belgacom zelf of opendns instellen). Ik heb dit proberen in te stellen op 2 verschillende plaatsen maar toch blijven al men clients als dns enige server 192.168.1.1 door krijgen.
ik heb heb op de volgende plaatsen geprobeerd.
hier http://portforward.com/routergui/Belgac ... ration.jpg
en op de pagina waar je de DHCP range kan ingeven.
Beide geven me niet gehoopte resultaat. Ik zal wel ergens wat fout doen, kan iemand me even op weg helpen? Die BBOX2 heeft best wel veel functies maar ik vind de interface maar vrij rommelig en nergens een deftige handleiding te vinden.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Mocht het niet opgelost geraken, kan je als alternatief de DHCP server configureren op je server en die op de bbox uitzetten.
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat is idd een optie, maar deze wou ik vermijden daar ik dan volledig afhankelijk ben van die server terwijl die niet zo stabiel draait als ik zou willen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Probeer uw dns servers eens in te stellen in: Advanced Settings > Network Interfaces > LAN Bridge > Settings > Primary, secondary DNS Server.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb dit reeds geprobeert, maar helaas zonder resultaat.Zelfs na een reboot van de router en van de PC blijf ik als enige resultaat hebben dat ik op de pc 192.168.1.1 krijg.
Werkt dit bij iemand wel? Of heeft iemand nog andere suggesties, was er ook niet iets mogelijk in te stellen via telnet?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Kijk eens bij Advanced Settings > Status welke DNS servers de modem gebruikt?

Het kan goed zijn dat de modem uw dns request doorstuurt naar de door u opgegeven dns server ipv de standaard die het van skynet krijgt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”