Installatie Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ben van plan om over te stappen naar Telenet.
Nu kan je kiezen voor een heleboel types installaties waaronder Draadloze internet installatie en Comfort installatie.
Als je kiest voor de Draadloze internet installatie, heb je dan sowieso ook een vaste verbinding? Het is namelijk zo dat we hier een aantal vaste computers hebben die met de kabel verbonden moeten worden (die moeten nog getrokken worden naar boven, wordt dat ook door de installateurs gedaan?) en ik ook met mijn laptop een internetverbinding nodig zou hebben.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Draadloze installatie moet je niet kiezen als je Fibernet neemt, daar zit zowiezo draadloos bij. Comfort = ophangen van de modem, en ze leggen een kabel van de modem naar je PC en Digibox, maar die kabel ligt dan gewoon los over de vloer en moet je zelf wegwerken. Bij Comfort Plus leggen ze kabels langs de muur, en maken ze die (in theorie) mooi vast.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

We hebben atm digitale televisie bij telenet en we zouden voor alles overstappen naar telenet, dus dat wordt Fibernet inderdaad.
Ik zie wel nergens staan dat draadloos sowieso inbegrepen is bij Fibernet, of zeg je dit uit ervaring?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Aero, je zal moeite moeten doen om geen draadloos te hebben.

Voor fibernet60 en hoger heb je een docsis 3.0 modem nodig. en Telenet heeft graag dat iedereen hun wifi/router/modem combinatie pakt. dit is een alles in een toestel dat dus ook draadloos internet heeft.

zie ook de thread Fibernet: modem/only versus modem/router

daar kan je de vermeende voor en nadelen van de modem vs de modem/router combo bekijken.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Je krijgt zowiezo een modem die draadloos kan. Als je de draadloze installatie neemt dan zal de installateur de instellingen voor je ook op je PC inkloppen, maar dit is vrij nutteloos, helemaal wanneer je later je SSID/Pass nog aanpast.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”