Pagina 1 van 1

Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 15:48
door Heronic
Enkele maanden terug hebben we de telegangsters 'telenet' opgezegd. Alles leek uiteindelijk ok te zijn. Ondertussen gooiden we al hele bundels aan reclame op mijn naam, mijn vrouw haar naam en zelfs gewoon gericht aan de bewoners van dit huis de vuilbak in. Vandaag is er toch nog eens een telenet envelope opengegaan (we hadden reeds behoorlijk wat post na een afwezigheid van 2 weken).

Wat blijkt volgens de brief :

"Wij stellen vast dat uw rekening met accountnummer..... opnieuw een openstaand saldo heeft van 150,64 euro.
Als wij geen betaling ontvangen, zien wij ons verplicht alle diensten van het accountnummer hierboven te schorsen. Herstel van het kabelabonnement (analoge televisie) kost 50€. ....

Opnieuw zoals in plots zoals in magisch en mysterieus...
Wat als ze deze dienst schorsen? Er is geen nood aan herstel aangezien telenet al reeds langer stopgezet werd en hier al lang niet meer welkom is.

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 15:53
door Sasuke
Beste, ondanks dat het zeer onaangenaam is, is de enige juiste reactie contact op te nemen (telefonisch) met hun klantendienst. Indien dat geen goed resultaat heeft voor jou doe je het via aangetekend schrijven, al is het maar om eens uw gedacht te zeggen.

Maar je bent verplicht een faktuur te betalen of te betwisten, een faktuur negeren is gelijk aan een stilzwijgende acceptatie.

Mvg,
Sasuke

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 15:54
door TomG
Zolang je maar geen contract vroeger verbroken hebt (=opzegvergoeding betalen), lijkt er mij geen probleem... Dat het gangsters zijn ga ik uiteraard 500% mee akkoord.

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 16:10
door Marlboro
Gangsters, teveel ol op te noemen; telenet,belgacom,proximus,mobistar,sabam,auvibel.

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 16:16
door Goztow
Je hebt bij opzegging een aangetekend schrijven gesturen om op te zeggen? Dan kan je gewoon bellen naar hun klantendienst en verwijzen naar dat aangetekend schrijven. Op voorwaarde dat je mocht opzeggen (lees: niet meer verbonden aan een jaarcontract) en de nodige opzegtermijnen in acht hebt genomen / betaald hebt, natuurlijk.

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 16:30
door Heronic
Nergens op de fatuur staat een verklaring voor het plotse nieuwe 'saldo'.
Zal morgen wel eens bellen, heb geen gevoel van haast..

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 16:48
door raf1
Aangetekend opgezegd en eindafrekening betaald? Dan is alles oké.
Gewoon die Telenet-zever gedurende 5 jaar negeren. Dan stopt dat vanzelf.

Re: Telenet laatste waarschuwing

Geplaatst: 24 maa 2011, 18:20
door Heronic
Ja aangetekend opgezegd, met helpdesk openstaand saldo overlopen en betaald.