24 of 36 uur disconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Is er iemand die weet of ze bij scarlet nog de automatische 24 (of 36) uur disconnect gebruiken zoals bij belgacom het geval is. Ik weet dat scarlet van belgacom is maar wou dit even weten.

Thanks
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Het was altijd om de 36u, ik weet niet of daar misschien in de laatste maanden iets in is veranderd. Maar ik denk dat het nog altijd om de 36u gebeurt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Alle ISP's over ADSL hebben daar last van tenzij ze hun eigen apparatuur gebruiken, zoals Dommel met zijn cityconnect en tele2 op sommige plaatsen. VDSL2 wordt exclusief door BGC (in resale aan andere ISP's) aangeboden, dus daar is het zeker het geval voor elke ISP.

Update: zie hieronder, blijkbaar zijn er toch verschillen. Mijn excuses hiervoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

edpnet vdsl2 : om de 4 dagen (96 uur).
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Moet je modem dan automatisch dit nieuwe WAN IP krijgen? Of is het de router die dit moet krijgen het nieuwe WAN IP. Ik gebruiK een sagem 3464 in bridged mode in combinatie met een Belkin router die de pppoe sessie maakt.
Thanks
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Limburg schreef:edpnet vdsl2 : om de 4 dagen (96 uur).

Ow, betekent dit dat de OLO zelf zijn reconnect time kan bepalen? Dat wist ik niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Dus zou het goed kunnen dat ik om de 24 uur de connectie verlies? Maar waarom updated de Belkin router die via pppoe verbinding maakt met internet via de sagem 3464 niet mijn WAN ip adres dan?

Thanks
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt niet noodzakelijk elke keer een ander ip hoor na een disconnect heb ik gemerkt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tuneboy2005 schreef:Moet je modem dan automatisch dit nieuwe WAN IP krijgen? Of is het de router die dit moet krijgen het nieuwe WAN IP. Ik gebruiK een sagem 3464 in bridged mode in combinatie met een Belkin router die de pppoe sessie maakt.
Thanks

Als je Sagem in bridge staat (geen PPPoE) dan kan hij geen nieuwe WAN IP krijgen ... hij heeft geen IP.
Het is dus de Belkin die in de regel een nieuw IP zal krijgen (maar zoals honda4life opmerkt, dat is niet altijd zo: je kan gewoon na de re-connect je vorige IP blijkbaar terug krijgen)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ok heb nu het volgende probleem voor. Mijn internet verbinding heeft nu voor exact 36 uur gewerkt. (met WAN ip 213.49.100.xxx)Als ik in de logfile van de Belkin kijk zie ik idd dat rond 15u55 de pppoe verbinding verbroken werd. om 15u56 is de verbinding opnieuw tot stand gebracht maar met een WAN IP adres in de Belkin in de vorm van 83.220.xxx . Nu weet ik als ik zo een ip adres krijg in de vorm van 83.220.xxx dat mijn internet niet werkt. Alez toch voor een groot deel niet. De mensen kunnen van buitenaf mijn server niet meer bereiken. Ik moet een ip adres hebben in de range van 213.49.xxxx dan weet ik dat het zal werken. Pas wanneer ik de sagem eens af en aanleg krijgt de Belkin terug een WAN IP in de vorm van 213.49.100.xxx en werkt alles weer naar behoren.
Hoe zou dit komen??
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb zo iets gelijkaardigs voor, maar dan met uitgaande connecties.

Je Sagem lijkt te "helpen" omdat je je installatie dan veel meer tijd nodig heeft om terug te verbinden.
Test maar uit, een langere disconnect geeft een veel grotere kans op een nieuw IP.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ja maar als je spreekt over een lange disconnect over hoelang spreken we dan. 1 minuut of 5 minuten of 10 minuten?
Het kan toch niet zijn dat ik mijn sagem moet manueel af en aanleggen daarvoor . Indien dit zo is ga ik er een tijdschakelaar tussensteken die snachts een disconnect forceert en terug aanlegt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Neen je sagem heeft er NIKS met te maken, zeker niet als je zeker bent dat de Belkin zijn PPPoE-sessie zelf opzet.

Ik bedoel gewoon dat de tijd tussen disconnect en connect te kort is om er zeker van te zijn dat je een ander IP hebt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Tuneboy2005 schreef:Ja maar als je spreekt over een lange disconnect over hoelang spreken we dan. 1 minuut of 5 minuten of 10 minuten?

In de logs van mijn Sagem spreken we over 35 seconden tijd tussen "session terminated" en "session established". In de praktijk merk ik het enkel wanneer er een stream opstaat of ik toevallig op dat moment een webpagina open. Ongeveer om de week komt dat wel eens voor.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

HHmmm dan is dat toch raar dat ik telkens mijn sagem manueel moet herstarten opdat die een nieuw WAN IP zou geven aan de Belkin...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”