Telenet nieuwe SIM geeft altijd Roaming aan

Plaats reactie
Sigiswald
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 maa 2011, 10:08
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Wie bij Telenet Mobiel zit, moet een van de komende dagen z'n SIM-kaart vervangen zoals ik daarnet gedaan heb.
Bij de nagestuurde brief met PIN- en PUK-code, geeft telenet onderaan de pagina volgende opmerking:"Sommige gsm-toestellen kunnen het Telenet-logo niet juist tonen of geven het roaming-icoon weer. Uiteraard belt u met uw Telenet-simkaart in België altijd via het Telenet-netwerk".
Ik heb een Samsung Galaxy-S (GT-I9000) en krijg het Mobistar logo en via de app 'Phono' zie ik het netwerk 'Telenet', MAAR ik zou zogezegd in Roaming zijn. Zoals uit bovenstaande quote van Telenet blijkt, kan dit gebeuren, geen probleem: de tarieven (telefonie en data) zijn nationaal. In principe: no worries!
Het grote probleem zit hem in het feit dat ik nu de optie 'Roaming' in mijn 'Mobiele netwerken' moet aanvinken om data te kunnen lezen en versturen. Wat ook wil zeggen dat ik (ongewild, bij automatisch syncs, email e.d.) mogelijk dataverkeer stuur aan een superduur tarief over een Nederlands netwerk als ik 'echt' aan het Roamen zou zijn. Als je dan in een grensdorp woont (met superslechte Telenet/Mobistar-dekking trouwens) en bovendien af en toe nog eens in Nederland vertoeft, zal het mij dus vaak overkomen dat ik via KPN of Vodafone of T-Mobile zit.
Dus ik mag mij vanaf nu aan superdure mobiele telefoon rekeningen verwachten.
Telenet s**** again and again and again!!!!
Mijn data-abonnementje van 10 euro loopt nog tot 1 aug 2011 en daarna (als het niet vroeger is) ga ik absoluut terug naar Proximus.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Dit is een probleem dat ook sommige andere providers (in Nederland) ook hebben. Inderdaad heel vervelend als je aan de grens woont, ik vrees dat Telenet (of Google) er niet snel iets zal aan doen.

Je kan eens proberen om je netwerk op handmatig te zetten ipv automatisch. Als Telenet/Mobistar dan wegvalt, heb je gewoon geen verbinding mee (dus ook geen sms/telefoon), maar dan heb je zeker geen extra kosten.
Als je maar sporadisch de grens overgaat, kan je dat manueel aanpassen (en dus er aan denken dat je ook je data moet uitzetten)

Geen goede oplossing, maar daar kan je wel onvoorziene kosten mee vermijden.

--UPDATE--

Na eventjes gezocht op internet, heb ik dit gevonden
Android-app: Real Roaming Alarm ( http://www.androlib.com/android.applica ... -pnDm.aspx )
Meer info: http://forum.telfort.nl/topic7814.html
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”