De grote overstap naar VDSL

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Tinke
Member
Member

Hoi,
Even trachten de situatie te schetsen.
Momenteel ben ik aan het twijfelen of ik de overstap naar VDSL bij edpnet ga doen of uitwijken naar een andere provider.
Ik ben tot nu een tevreden klant bij edpnet sinds 96 en zou dat ook willen blijven.
Op dit moment ben ik via een ticket ( telefonisch en via chat wil niet lukken) aan het communiceren om over te gaan naar newer en faster met bijkomend telefonie (om geen abbo-kosten meer te hebben bij belgacom.) In de offerte die ik gekregen heb staat als kosten 50 € voor activatie en dan nog een 50 € voor de installatie van de lijn.
Op mijn vraag of hier geen tegemoetkoming kan gedaan worden voor een trouwe klant krijg ik als antwoord dat ik de installatiekosten niet hoef te betalen als ik het koperpaar zelf kan detekteren waar het signaal opgezet wordt. Kan dit dan op een ander paar zijn dan dat waaraan mijn huidige lijn zit? Er komen trouwens maar 2 paar binnen bij mij. Dus mij lijkt het dat dit toch niet zo ingewikkeld kan zijn of zie ik het mis?
Is er iemand die hier wat meer duidelijk kan over geven?

Alvast bedankt,

Martin
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

VDSL2 komt altijd op het rechtstreeks paar, als je nu op ADSL zit is de kans groot dat de VDSL2 op het andere paar komt.
Die wisselen is niet bepaald moeilijk he :)
Tinke
Member
Member

Ik had ook al gedacht dat niet zo speciaal zou zijn om dat te fiksen.
Dat is toch alweer 50 € die ik aan iets nuttiger kan besteden.
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Zoals ik het hier zie is VDSL2 niet mogelijk op beide koperparen tegelijk? Dus ik kan geen EDPnet VDSL2 abo nemen samen met BelgacomTV op het andere koperpaar?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Normaal gezien kan dat wel, maar er zal een lasser moeten komen om je tweede paar rechstreeks te maken.
Er zal dus een putje gegraven moeten worden voor je huis.
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Het gaat hier helaas om een gehuurd apartement. Dat zal dus een ADSL2+ abo van EDPnet worden. Nuja, niks geklaagd, snelheid is best nog ok (ik ben 2Mbit gewoon) en het is limietloos, en dat voor maar €25 per maand! Nu nog een ADSL2+ modem/router-combo met telefooningangen kopen bij de online shop van EDPnet.

edit: OF Belgacom zou zijn digitale TV over een ADSL2+-lijn willen pompen, zodat de VDSL2-lijn vrij blijft voor EDPnet. Maar dat zal noppes zijn zeker?

edit2: Dit alles geldt natuurlijk enkel als het apartement over twee werkende koperparen beschikt, waarvan één VDSL2 aankan en het ander ADSL2+, wat eigenlijk niet eens zeker is. Dat is dus afwachten geblazen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk nu wel dat de online shop niet de meest gunstige is wat betreft prijs/kwaliteit.
Normaalgezien is het in een appartement niet zo moeilijk om 2 rechtstreekse paren te verkrijgen indien er een paar vrij is hoor.
Er komt meestal gewoon een bundel telefoonlijnen binnen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”