met sip bellen naar betamax nummer

Plaats reactie
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

Op http://www.ipkall.com/ kan je een gratis sip adres/nummer aanvragen (bv [email protected]) zodat je dus gratis van sip naar sip nummer kan bellen.

Hoe zit dit met betamax accounts, indien ik zo een account open (vul met credits, de sip instellingen instel op mn softphone) dan kan ik uitgaand bellen naar gewone telefoonnummers, en ook gratis naar sip nummers. Maar kan ik dan ook gebeld worden, zoja op welk sip nummer?
Indien ik naar een siptoestel van een vriend bel komt mijn nummer id erop als unknown@enhiereenIP adres. Nu heb ik nog niet het nummer ID opgezet, maar kan ik daar dan een nummer van ipkall invullen? met als gevolg dat ik ook op dat nummer gebeld kan worden ?....
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Zou je misschien willen uitleggen in welke situatie je dit nodig hebt?
Ga je betamax gebruiken op pc, gsm of VOIP-phone?

Don't shoot me if I'm wrong, maar ik heb geen weet van inkomende SIP-nummers bij betamax (al betekend het feit dat ik het niet weet niet dat het niet bestaat). Maar je kan toch gewoon voor inkomende calls IPKall gebruiken, en voor uitgaande betamax?
(PC bv. via Xlite, VOIP-phone gewoon kwestie van SIP settings juist te zetten, bij gsm hangt het van je besturingssysteem af [android, symbian, Iphone, ...])

Het IPKall nummer zou je in feite wel moeten kunnen "valideren" bij betamax (deze ID zal dan ook meegezonden worden). Deze validatie heeft echter weinig te maken met of je nu op dit nummer zou gebeld kunnen worden of niet.
De nummervalidatie zorgt er enkel voor dat je nummer meegezonden wordt.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

  • Je kan inderdaad een gratis IPKall nummer aanvragen, en dit doorsturen naar je Betamax account.
    je moet geoon je Betamax username invullen bij "number", en "sip.betamaxclone.com" als Registrar
  • Je kan inderdaad je IPKall nummer laten verifiëren door Betamax, en alsud meesturen als CLIP bij uitgaande gesprekken
Het is wel iets gecompliceerder om te verifiëren, gezien je de Betamax SIP client zowel gebruikt om te verifiëren, alsook om het verificatietelefoontje te ontvangen. Ga dus als volgt tewerk:
  • maak een Betamax account aan, en laat reeds je GSM nummer verifiëren (heb je nodig om de eerste keer te kunnen opladen).
  • maak een IPKall account aan, zodat je een (+1) nummer krijgt, en link dat aan je (zopas aangemaakt) Betamax account.
  • Open de Betamax softphone, ga naar Extra > Opties > Edit mijn Betamax profiel, en vul hier je IPKall nummer in (type: Thuis of Kantoor)
  • Schuif dit venster langs de ene kant van je beeldscherm, en druk op verifiëren.
  • Betamax zal nu bellen naar je IPKall nummer, en IPKall zal je opbellen op je Betamax lijn (je belt als het ware naar jezelf).
  • Neem het gesprek aan op je PC (maak dat je luidsprekers aanstaan) en typ de PIN code in op het toestenbord van de Betamax client.
Met een beetje geluk wordt je IPKall nummer nu door Betamax geverifiëerd, en kan je als CLIP gebruiken.

2Flip schreef:Maar je kan toch gewoon voor inkomende calls IPKall gebruiken, en voor uitgaande betamax?
(PC bv. via Xlite, VOIP-phone gewoon kwestie van SIP settings juist te zetten).

Neen dat kan niet. IPKall is geen SIP registrar, maar een PSTN to SIP gateway: IPKall stuurt binnenkomende gesprekken gewoon door naar een SIP-uri.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
newnomad
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2009, 18:12

Merci 2flip, laat me even verder toelichten:

Ik gebruik alleen een softphone op de laptop en een gewone gsm (geen smartphone).
Ik heb een did nummer bij weepee.
Bij hen kan je eea zo instellen dat indien je offline bent, inkomende berichten worden geforward naar een PSTN nummer (volgens support kan je er geen SIP address invullen). Dus ongeveer zoals google voice, maar dan met kosten.
De kosten om met weepee te bellen naar mn eigen gsm liggen echter nogal hoog.
Nu zag ik net dat mijn easyvoip account (gsm bellen veel voordeliger) ook zo een forward optie heeft.

Dus nu zoek ik dus een methode om mijn weepee did nummer te laten forwarden naar mn easyvoip sip numer.
Zonder een ata box te zetten die dat forwarden zelf doet 24/7, zonder virtuele telefooncentrales (want die laten ze niet toe bij weepee) en uiteraard....indien alles via een USA nummer gaat komen die tikken daar ook nog bij...
Dan kan ik al evengoed alles over een google voice laten gaan... (kosten weepee>USA en google>cellphone belgium)

In afwachting van google voice in benelux, en indien weepee did naar easyvoip niet lukt, kan volgend scenario nog wel?

- call me sip link op mn website, indien offline betaalbare easyvoip fw naar mn gsm (dit kan je zelfs niet met een google voice pstn nummer denk ik; click to call?)
- did nummer op mn naamkaartje, indien offline duure weepee fw naar mn gsm

Ivm met de sip link, zou ik ook gebruik kunnen maken van een push to talk widget: http://tringme.com/flash_push_n_talk.html het ondersteunt geen automatisch offline forward, maar dat doet easyvoip toch al. Iemand ervaringen hiermee? bestaat er een flash-loos alternatief voor iphone bezoekers, of kunnen zij sowieso op een sip link klikken en bellen zonder dat ze een softphone hebben geinstalleerd?
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Indien je je weepee nr. verifieert bij je voipoperator en daarna in het forwardveld van je weepeeaccount het local accessnr. in combinatie met je gsmnr. instelt (met pauzeteken p ertussen). Zou dat lukken?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Dus... als ik het goed begrijp:
Je hebt een Belgische DID, en wil dat als je NIET online bent op je laptop, de calls worden geforward naar je gsm (tegen aan aanvaardbaar tarief).

Mijns inziens zijn er 3 mogelijkheden:
1) Smartphone icm 3G-abo (grotere investering, maar in sommige gevallen de moeite waard)
2) Gewoon forwarden via weepee (maar rates en de hoge kant)
3) Forwarden via betamaxkloon [easyvoip/powervoip/jumblo/...] (meest interessante rates)

Geval 1 en 2 zijn niet zo moeilijk toe te passen. Geval 3 is niet zo simpel...

Ik moet echter toegeven dat ik zelf niet zou weten hoe dit gerealiseerd kan worden.
Misschien kan philippe_d (die eerder in dit topic antwoorde, en heel wat meer VOIP-kennis dan mij heeft) je een oplossing bieden?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

2Flip schreef:3) Forwarden via betamaxkloon [easyvoip/powervoip/jumblo/...] (meest interessante rates)
Geval 1 en 2 zijn niet zo moeilijk toe te passen. Geval 3 is niet zo simpel...

Voor geval 3 kan het trucje dat de TS al eerder voorstelde werken:
  1. WeePee laten doorschakelen naar je IPKall nummer (2.5 cent/minuut + 4 cent connectie).
  2. IPKall schakelt door naar de betamaxkloon (gratis).
  3. Betamax schakelt door naar de GSM (Jumblo: 3.5 cent/min + kosten).
Totale kostprijs van de doorschakeling: 6.8 cent/min + 4 cent connectie (all-in).
Een GSM gesprek via WeePee kost 15-18 cent/min + 2 cent connectie (afhankelijk van de gsm operator).
De kwaliteit van het doorgeschakelde gesprek zal wellicht te wensen overlaten (praktijk zal het uitwijzen).

Ik vraag me alleen af waarom de TS geen "ata box wil zetten die dat forwarden zelf doet 24/7"
Als ik afwezig ben, stuurt mijn FritzBox de gesprekken gewoon door naar mijn GSM (aan betamax tarieven), zonder die ganse omweg. Doorschakeling gebeurt zelfs parallel: het belt zowel thuis als ook op de GSM ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”