Beste mensen,
Ik heb momenteel een internetabo van belgacom, namelijk internet generation/favorite ( 30.7 euro/m). Ik ben hier altijd heel tevreden over geweest, maar mijn contract verloopt in april daarna moet ik per maand 35.7 euro betalen ipv 30.7. Natuurlijk is dat niet zo erg maar ik weet dat de internetprijzen sinds vorig jaar
gedaald zijn dus mijn vraag wat is nu het aantrekkelijkste/goedkoopste alternatief om naar over te stappen?
EDIT: Is het nog steeds zo dat als je digitale tv wilt aansluiten je een decoder nodig hebt voor elke tv die je wil aansluiten?
Alvast Bedankt
Internet Generation overstappen naar?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Heb je Internet only (geen vaste lijn)? Indien wel, dan denk ik dat er weinig vergelijkbareg oedkopere abo's zijn. Wat is je gemiddeld verbruik?
Ja, voor digi tv zal je altijd een decoder per TV nodig hebben.
Ja, voor digi tv zal je altijd een decoder per TV nodig hebben.
-
- Plus Member
Nope geen vaste lijn. Dus enkel internet.
Heb zelf een beetje rondgekeken , en er loopt momenteel een promo bij belgacom op internet favorite waarbij je de eerste 6 maanden 21euro betaalt ipv 43. Dat komt neer op een gemiddelde kost van ongeveer 32 euro per maand. Dat is dus al één alternatief. Maar het abonnement heeft wel maar 100GB downloadvolume ( ik heb nu 200GB). En ik denk dat 100GB toch te weinig is.
Ook zitten we met 2 HDTV's hier thuis op anologe tv, dus misschien is het tijd om zo'n pack met internet en digi tv te nemen. Ik heb nooit digi tv genomen omdat ik er tegen was dat je verplicht was een decoder van telenet/belgacom te kopen en dat je niet je eigen hardware kon gebruiken. Maar ja ik denk niet dat dat snel zal veranderen.
EDIT: Nog een vraagje over digitale tv, stel dat ik nu digi tv neem dan moet ik voor elke bijkomende tv nog een extra decoder kopen. Maar is het niet mogelijk de ingebouwde dvb-c tuner te gebruiken om de zenders te ontvangen als je het abo afsluit?
Heb zelf een beetje rondgekeken , en er loopt momenteel een promo bij belgacom op internet favorite waarbij je de eerste 6 maanden 21euro betaalt ipv 43. Dat komt neer op een gemiddelde kost van ongeveer 32 euro per maand. Dat is dus al één alternatief. Maar het abonnement heeft wel maar 100GB downloadvolume ( ik heb nu 200GB). En ik denk dat 100GB toch te weinig is.
Ook zitten we met 2 HDTV's hier thuis op anologe tv, dus misschien is het tijd om zo'n pack met internet en digi tv te nemen. Ik heb nooit digi tv genomen omdat ik er tegen was dat je verplicht was een decoder van telenet/belgacom te kopen en dat je niet je eigen hardware kon gebruiken. Maar ja ik denk niet dat dat snel zal veranderen.
EDIT: Nog een vraagje over digitale tv, stel dat ik nu digi tv neem dan moet ik voor elke bijkomende tv nog een extra decoder kopen. Maar is het niet mogelijk de ingebouwde dvb-c tuner te gebruiken om de zenders te ontvangen als je het abo afsluit?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Met de dvb-c tuner zal je in principe alle vrije zenders kunnen ontvangen, namelijk VRT en Canvas...
Ik ben niet zeker of je van die promo kan genieten als bestaande klant. Mits 10 € extra heb je ongelimiteerd Internet.
Ik ben niet zeker of je van die promo kan genieten als bestaande klant. Mits 10 € extra heb je ongelimiteerd Internet.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
normaal zal je maar 1 maand gratis internet krijgen bij overstap.
Heb je al gekeken op de site of je wel hd kunt krijgen ?
Heb je al gekeken op de site of je wel hd kunt krijgen ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Plus Member
@Goztow , momenteel ontvang ik via dvb-c tuner :één hd, canvas hd en alle andere vrije zenders. Maar als ik dan een abonnement afsluit, zou ik toch toegang krijgen tot die andere zenders met de dvb tuner?
@proximusboyke, Ik kan 3 tv's aansluiten waarvan 2 in hd.
@proximusboyke, Ik kan 3 tv's aansluiten waarvan 2 in hd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
MisterX334 schreef:Heb zelf een beetje rondgekeken , en er loopt momenteel een promo bij belgacom op internet favorite waarbij je de eerste 6 maanden 21euro betaalt ipv 43. Dat komt neer op een gemiddelde kost van ongeveer 32 euro per maand. Dat is dus al één alternatief. Maar het abonnement heeft wel maar 100GB downloadvolume ( ik heb nu 200GB). En ik denk dat 100GB toch te weinig is.
De promo van "50% korting gedurende 6 maand" is natuurlijk alleen voor nieuwe klanten. Niet als je overstapt van Generation naar Favorite.proximusboyke schreef:normaal zal je maar 1 maand gratis internet krijgen bij overstap.
De "1 maand gratis internet bij overstap" is alleen geldig bij een upgrade. Gezien Generation hetzelfde product is als Favorite (maar met een permanente korting en een extra volume van 100GB) is dat géén upgrade.
Ik zou zeggen: als je Generation hebt ... houden zo ! Zolang die "permanente korting" duurt (levenslang ??)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
je kan het altijd vragen, ge weet nooit.
Ook meer dan 1xproberen.
Ik ken mensen die wel de lopende promo hebben gekregen maar hebben heel veel moeten bellen.
Laatse middel opzeggen en op uw echtgenote ene nieuwe aansluiting vragen.
Ook meer dan 1xproberen.
Ik ken mensen die wel de lopende promo hebben gekregen maar hebben heel veel moeten bellen.
Laatse middel opzeggen en op uw echtgenote ene nieuwe aansluiting vragen.
-
- Plus Member
Misschien is het dan toch beste dat ik gewoon bij generation blijf als die 6 maanden niet voor mij telt.
Btw: heeft iemand van deze site gehoord http://nl.astel.be/comparastel je kan langs die site een internetabo nemen met soms toch een fikse korting.
Btw: heeft iemand van deze site gehoord http://nl.astel.be/comparastel je kan langs die site een internetabo nemen met soms toch een fikse korting.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Voor VDSL zijn er niet echt goedkopere alternatieven, denk ik.
Het enige dat ik ken, is Scarlet VDSL. De prijs is ook 35 EUR, maar het volume is onbeperkt.
Als je overstapt, moet je wel 50 EUR activatie rekenen.
Als je geen risico wil lopen om zonder internet te zitten, moet je ook nog een maand dubbel abonnement rekenen.
Dus als je voldoende hebt je volume, zou ik niet meteen veranderen.
Het enige dat ik ken, is Scarlet VDSL. De prijs is ook 35 EUR, maar het volume is onbeperkt.
Als je overstapt, moet je wel 50 EUR activatie rekenen.
Als je geen risico wil lopen om zonder internet te zitten, moet je ook nog een maand dubbel abonnement rekenen.
Dus als je voldoende hebt je volume, zou ik niet meteen veranderen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 49 keer
@proximusboyke
We weten dat gij altijd het onderste uit de kan wilt halen, wat uw goed recht is.
Maar zoals philippe_d en johcla al zeiden, is Generation momenteel beste
VDSL-abo qua prijs-kwaliteit. Stabiliteit heeft ook zijn waarde.
We weten dat gij altijd het onderste uit de kan wilt halen, wat uw goed recht is.
Maar zoals philippe_d en johcla al zeiden, is Generation momenteel beste
VDSL-abo qua prijs-kwaliteit. Stabiliteit heeft ook zijn waarde.
- proximusboyke
- Elite Poster
proz ik zei het aleen met het oog op digitale tv en misschien een pack dat hij dan voordeliger zal zijn dan tv en internet appart te betalen.
-
- Plus Member
Bedankt voor de tips mensen, ik ga er nog even over nadenken.
Indien ik enkel internet neem blijf ik gewoon bij Belgacom.
Als ik nog nog digi tv ga nemen ga ik zoals Proximusboyke heeft gezegd verder zoeken.
Bedankt iedereen die heeft geantwoord.
Indien ik enkel internet neem blijf ik gewoon bij Belgacom.
Als ik nog nog digi tv ga nemen ga ik zoals Proximusboyke heeft gezegd verder zoeken.
Bedankt iedereen die heeft geantwoord.