Problemen met internet/telefonie na een tijdje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Ik heb het volgend probleem. Ik zit bij Scarlet voor mijn internet en telefonie. Nu is het zo dat na een tijdje alle inkomend verkeer geblokkeerd wordt zowel voor mijn internet als telefonie. Ik gebruik een sagem fast 3464 voor deze functies. Nu heb ik gebeld naar de helpdesk en die vroegen of ik toevallig een dreambox aan die modem had aangesloten. Ik zei van ja en die zei dan terug dat dit de reden was. Scarlet heeft strikte regels van belgacom gehad dat deze modems niet compatible zijn een dreambox. Kan dit kloppen? Als ik de modem reset dan werkt alles naar behoren voor een tijdje tot dat die terug alles blokkeerd. Is dit op te lossen?
Alvast bedankt
Azgard
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Dat kan kloppen, ik had hetzelfde probleem en kreeg dezelfde vraag. Het heeft iets te maken met het aantal p2p connecties uw cardsharing maakt. Idem bij gebruik van torrents.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat u dreambox 50+ connecties maakt en dat je cardsharing kan vergelijken met torrents.

De link tussen BGC en satteliettv snap ik ook niet echt.
Dat is zoals zeggen dat een televisie aangesloten op de kabel geen BC decoder mag hebben :roll:

Ik ben helemaal niet thuis in het wereldje van satteliettv... maar wat je wel zou kunnen, is je dreambox een manueel ip en subnet geven, en een lege/ongeldige gateway, zo heeft die NIKS meer met het internet te maken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Nu heb ik op een waals forum gelezen dat er nog mensen zijn met dit probleem maar dan met de BBOX 2 maar aangezien dit hetzelfde is als aan sagem fast3464 is dit hetzelfde probleem. De meesten lossen dit blijkbaar op door de sagem in bridged mode te zetten en er een deftige router aan de sagem te hangen. Klopt dit ook maar wat is bridged mode en kan ik dan nog telefoneren via scarlet of werkt dit dan niet meer.
Alvast bedankt
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

honda4life schreef:Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat u dreambox 50+ connecties maakt en dat je cardsharing kan vergelijken met torrents.

De link tussen BGC en satteliettv snap ik ook niet echt.
Dat is zoals zeggen dat een televisie aangesloten op de kabel geen BC decoder mag hebben :roll:

Ik ben helemaal niet thuis in het wereldje van satteliettv... maar wat je wel zou kunnen, is je dreambox een manueel ip en subnet geven, en een lege/ongeldige gateway, zo heeft die NIKS meer met het internet te maken.
Ok maar hoe moet ik dan updates en apllicaties downloaden met de dreambox als die niks meer met het internet te maken heeft?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

zouden we niet eerst eens zoeken waar het probleem vermoedelijk zit, inplaats van direct naar de drastische maatregelen te grijpen?
Bridge is ook maar een halve oplossing, dan is een eigen PPPoE-sessie een pak netter, maar is iets moeilijker om te begrijpen waarom als leek heb ik de indruk.

Gebruik jij locale cardsharing of externe?
Weet jij toevallig welke poorten je gebruikt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik beide. En dit zou namelijk de boosdoener zijn het externe sharen.... omdat die teveel connecties maakt met mijn modem en die blokkeert na een tijdje dan..
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Dat begrijp ik al beter.
Snap niet goed waarom je dan zo veel connecties hebt... share jij dan met de rest van de wereld ofzo :p

Wat wel zou kunnen is je dreambox zijn eigen PPPoE-sessie op te laten bouwen:
http://www.adminsehow.com/2010/02/how-t ... -dreambox/
Niet zo eenvoudig maar een router uitsparen is ook niet mis.
Volgend probleem wordt dan waarschijnlijk je DynDNS-account koppelen
http://www.satbox.nl/showthread.php?t=9167

Ik weet het, allemaal niet zo eenvoudig maar perfect op te lossen met je huidige setup :wink:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ja maar ik zou toch eventueel een nieuwe router kopen ook al voor het draadloos die s**** op de bboxen en sagems.
Dus is mijn vraag, welke router kan ik gebruiken om een pppoe sessie met mijn sagem 3464 te maken en toch nog het voip telefonie gedeelte op de sagem te behouden (indien dit mogelijk is)

Thanks
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

elke router met een wan-poort :wink:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ik heb hier een Belkin F5D7230-4 version 2001df router met accesspoint ter beschikking van een collega. Zou ik deze kunnen gebruiken om te testen of is deze te oud daarvoor.
Zoja hoe moet ik deze verbinden met elkaar en hoe moet ik die configureren??
Veel vragen ik weet het....
Alvast bedankt
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Kijkt naast hem op de bureau... héé er staat dezelfde :p
Je kan deze gebruiken, deze routeert wel maar een 40 Mbit, dus wie weet wordt het wel wat krap.
Weet het effect niet van langdurig belasten aan zo'n snelheid met vele connecties :wink:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ok ga deze namiddag eens proberen. Ik moet de WAN van de Belkin verbinden met LAN 1 van de sagem zeker?? En op de Belking pppoe aanvinken en user en pass ingeven. Moet ik verder nog iets doen op een van de toestellen. Al mijn PC's hebben vaste IP adressen. Moet ik het IP adres van 1 van de routers veranderen of moet ik daar niet aankomen?
Bedankt
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

De belkin ligt op 192.168.2.1

deze zal je dan waarschijnlijk moeten veranderen naar 1.1 (zie jouw pc's adressen en subnet (of nog gemakkelijker de gateway) :wink:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Veranderen naar 192.168.1.1 ?? maar mijn sagem heeft standaard dit IP adres moe ik die dan ook veranderen? Dit gaat toch conflicten geven als beide routers hetzelfde IP adres hebben?
Thanks
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Neen, een router scheid deze netwerken van elkaar.
Wanneer je PPPoE-sessie maakt, is het de Sagem zelfs niet meer die IP's uitdeelt aan de wan-poort :wink:
Je kan gerust 2.1 behouden, maar dan moet je al je computers aanpassen :wink:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hier een tooltje gevonden om het aantal connecties te testen, iemand zin om dit eens voor de Sagem uit te proberen?
Wie is er kandidaat om dit te testen voor zijn Sagem, en mijn Linksys?
Stuur me een PB met je msn-adres.
Wat je wel moet kunnen is een eigen PPPoE-sessie opbouwen van op je computer en een beetje spelen met de command prompt :wink:

Voor jouw (onze) Belkin kwam ik 64 uit (afgerond naar 2^6) :wink:
En 42 Mbit Lan to WAN
Benieuwd wat er het eerste zou opgeven, pfsense of windows :lol:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

damm ik krijg dit niet aan de praat. Heb mijn sagem 3436 gewoon gereset naar defaults en enkel mijn user en pass ingevuld. Verder is er niks veranderd aan de configuratie van de sagem. Ik heb dan de LAN1 verbonden met de WAN poort van de belkin en op de belkin een pppoe sessie gemaakt maar de status van de belkin blijft op disconnected. Wat doe ik verkeerd?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Kan er iemand mij precies uitleggen hoe ik die sagem in bridgde mode kan gebruiken?
Zodat ik met mijn Belkin router een pppoe sessie kan maken?
Kan ik dit wel met de belking een VDSL pppoe sessie maken?

Alvast bedankt
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Bij de meeste routers moet je PPPoE-passtrough aan zetten (zo is het bij linksys toch).
Dit is waarschijnlijk hetzelfde bij de Sagem.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Bij de sagem kan ik dit nergens vinden, tenzij deze functie in 1 van de verborgen pagina's zit waar wij als gebruiker geen toegang tot hebben
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Hhmm zoals ik al gelezen heb moet je de sagem zelfs niet in bridge modus zetten. Je kan een 2de pppoe sessie starten vanuit de de router die er aan hangt. Heb dit geprobeerd maar de verbinding blijft op disconnected staan in de belkin router. User en pass zijn ingevuld. Sagem staat op standaard instellingen. Heb zelfs al geprobeerd om de pppoe op de sagem te disabelen en dan via de belkin een sessie te maken maar ook dit lukt niet. Moet ik nog iets activeren in de sagem 3464?
Iemand advies?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De vraag is misschien wel of jouw Belkin router dit kan.
Ik heb ooit een soortgelijk probleem tegengekomen met een D-Link router (DI-624).
Met geen enkele mogelijkheid wou die een PPPoE sessie maken op een BBox-2.
Een Mikrotik router deed dit wel zonder enig probleem.

Wat je misschien eens kan proberen is of je vanuit je OS (Windows?) rechtstreeks een PPPoE sessie kan opzetten...
Kwestie dat je alvast weet of het mogelijk is op je Sagem.
En indien je Belkin dan niet wil ... 'tja, dan weet je dat ook weeral. :wink:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ga dit proberen met mijn windows 7 laptop. Moet ik iets instellen in de sagem of moet ik die gewoon gerust laten? Een andere router heb ik voor de moment niet dus kan ik dit niet testen.

greetz
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik was ook niet in staat om eigen sessie via router op te bouwen. Dan maar de minder katholieke manier.
Sagem in 192.168 range
Router in 10.0 range

IP van de router als DMZ ingesteld op de Sagem.
DHCP op de sagem volledig uit, firewall daar ook uitgezet.
DHCP op de router aan.

Werkt perfect hier, kan alles doen zonder beperkingen en kan ook zonder problemen op de 2 toestellen tegelijk. Moet dus niet naar de kelder lopen met netbook om die even aan de sagem te hangen, kan't gewoon vanop mn bureau.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

@thamar

Jouw manier lost het probleem niet op van een beperkt aantal connecties hoor, daar is de TS volgens mij niks mee.

Vergeet niet <gebruiker>@SCARLET
Heel belangrijk die hoofdletters (probeer maar eens een sessie te maken van op je computer, dan kan je de Sagem en de login toch al uitsluiten :wink:
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Heb het voorlopig kunnen oplossen. Blijkbaar kan ik maar 1 pppoe sessie maken met mijn abonnement. Dus heb die van mijn sagem modem gedeactiveerd en die op de belkin actief gezet. De routering gaat nu via de Belkin en niet meer via de sagem 3464. Hopelijk blijft deze nu werken

Greetz
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, ik dacht dat je er 2 kon... dat weten we dan ook weer al (of is er nog iets anders in het spel?)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”