Vrouwen houden van sms'en en bellen, minder van mob i-net

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Laten we iedereen lekker verder in hokjes steken, dachten ze bij Mobistar. Daarom publiceerde de mobiele operator een persbericht met een hele analyse over het bel- en sms-gedrag van de vrouw (en de man). Dit allemaal ter ere van de Internationale Vrouwendag die morgen 8 maart plaatsvindt.

De vrouwelijke Mobistar klanten zijn duidelijk meer communicatief dan de mannelijke klanten. Gemiddeld bellen de vrouwen 19 minuten langer per maand, terwijl elk van hun oproepen gemiddeld 15 seconden langer duurt. Ook in het versturen van smsjes zijn de vrouwen een krak: gemiddeld versturen zij maandelijks 51 sms'jes meer dan hun mannelijke collega's.

Mobiele data is dan weer meer een ding voor de mannen. 22% meer mannen surfen op hun gsm en zij verbruiken ook 14 MB meer data per maand. Op vlak van roaming zijn de cijfers ongeveer gelijk: 16% van de mannen gebruikt roaming, tegenover 15% van de vrouwen. Mannen bellen en sms'en meer over de landsgrenzen heen.

Exacte cijfers van het verbruik van de Mobistar klanten zien we niet, waarschijnlijk om de concurrenten niet te veel info te verschaffen.

meer op UB Frontpage
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

<insert sexist comment here> :p
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Is dit nu zo onverwacht? :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ben ik in feite helemaal niet verbaasd van. Ligt toch in de lijn van de verwachtingen?
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Zo ne zever jongens.
Ik bel zelden of nooit naar den buitenland.

Ik sms veel, bel een beetje afhankelijk wel van maand tot maand en surfen op de iphone doe ik ook wel veel.
Ge kunt ze kussen
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Er is dan geen rekening gehouden met kinderen die op de factuur van de ouders staan denk ik...wie smsst en surft meest toch wel de jongeren vermoed ik.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Marlboro schreef:Zo ne zever jongens.
Ik bel zelden of nooit naar den buitenland.

Ik sms veel, bel een beetje afhankelijk wel van maand tot maand en surfen op de iphone doe ik ook wel veel.

is een veralgemening ik begrijp niet waarom mensen zulke zaken steeds persoonlijk gaan opnemen, .. en jij belt niet naar het buitenland om dat je nog geen aanhoudster hebt :p of bij jouw woont ze in de buurt :p

eerlijk vind ik het ook een beetje zever mensen gebruiken hun abonnement naargelang wat de service provider aanbied, geen internet kan je dat ook niet gebruiken duur internet kan je dat ook niet gebruiken en zelfde geld voor sms telefoneren, enz of al dan ze het nut er van inzien.

nu eerlijk gezegd bel ik ook bijna nooit of sms ik ook bijna nooit maar gebruik wel redelijk wat internet, .. cliché ?
sipjan
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011, 10:40
Bedankt: 1 keer

Als ik naar mijn omgeving kijk dan geloof ik dit onderzoek wel. Interessant feitje.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”