Een bedrijf heeft een domein bedrijfsnaam.org . Bij de host wordt een wordpress site opgezet als bedrijfsite. Op die wordpress site staat een contactformulier plugin die gebruikt maakt van de "php mail" methode en stuurt naar [email protected]
Een tijd later komt het domein bedrijfsnaam.be vrij. Deze domeinnaam wordt aangekocht bij dezelfde host. De host voorziet bedrijfsnaam.org van een alias bedrijfsnaam.be . In de plugin wordt de bestemmeling veranderd naar [email protected] . Het mail adres [email protected] blijft gewoon bestaan maar wordt niet meer gebruikt.
Nog tijdje later wordt er overgegaan tot de aankoop van een SBS server waardoor een eigen mailserver gebruikt kan worden. Het MX record wordt aangemaakt zodat alles van [email protected] wordt doorgestuurd naar de eigen server. Alles werkt perfect BEHALVE de mails die verstuurd worden via het contactformulier. Als een mail verstuurd wordt via het contactformulier (dus naar [email protected]), wordt deze niet gestuurd naar de server maar komt deze terecht in [email protected]
Ikzelf heb een bepaalde theorie over deze fout en ik wou even testen of deze kan kloppen De mail wordt opgemaakt om te sturen naar [email protected], de server van de host ziet dat bedrijfsnaam.be een alias is voor bedrijfsnaam.org . De server (slim als ie is) denkt van "tiens, eigenlijk is het de moeite niet dat ik deze mail extern verstuurd aangezien het een alias is voor .org en dus toch zal terugkomen" en dropt de mail in de [email protected] mailbox.
Als er van overal ter wereld een mail verstuurd wordt naar [email protected] komt deze aan op de eigen mailserver. Als ik de complete wordpress site kopieer naar mijn eigen domein en ik wil een mail versturen via het contactformulier, dan komt deze aan op de eigen mailserver. Het kan dan toch niet anders dan aan een instelling op de server van de host liggen?
Volgens de host ligt het aan het gebruikte script. Ik moet het script aanpassen zodat mijn mail verstuurd wordt naar het ip adres van de server. Ik zou niet weten hoe ik in php een mail kan versturen naar een ip adres. Ik heb dan maar het voorstel gedaan om gewoon het [email protected] te laten schrappen. Maar volgens de host kan dit niet want dan zouden er helemaal geen mails meer aankomen.
Mail naar .be komt aan op .org
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Euhm, staat toch dat het mx-record aangepast werd? Of is het nog iets anders dat je bedoelt?
Als je bijvoorbeeld naar intodns gaat, zie je dat het mx record mail.bedrijfsnaam.be verwijst naar het vast ip adres van de mailserver
Als ik de complete site kopieer naar mijn eigen domein, dus niet te maken met de firma en bij andere host, en ik stuur via het contactformulier naar [email protected], dan komt het bericht aan.
Als je bijvoorbeeld naar intodns gaat, zie je dat het mx record mail.bedrijfsnaam.be verwijst naar het vast ip adres van de mailserver
Als ik de complete site kopieer naar mijn eigen domein, dus niet te maken met de firma en bij andere host, en ik stuur via het contactformulier naar [email protected], dan komt het bericht aan.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
check send mail config eens ik herinner me zoiets als mail masker of zoiets, hebben ze het gewoon niet geforward in virtusertable, welke mailserver wordt er gebruikt.
-
- Premium Member
Moet zeggen dat ik niet echt weet hoe ik dat te weten moet komen. Er wordt gewerkt met DirectAdmin maar zaken zoals ssh, SSL, "System Info" en "DNS Control" staan uit.
Ik veronderstel dat ik de antwoorden op jouw vragen zou vinden bij "System Info"
Kan je iets opmaken uit het bijgevoegde screenshot?
Ik veronderstel dat ik de antwoorden op jouw vragen zou vinden bij "System Info"
Kan je iets opmaken uit het bijgevoegde screenshot?
- Bijlagen
-
- screen.jpg
- (132.13 KiB) 14 keer gedownload
- Ofloo
- Elite Poster
- Bedankt: 92 keer
-
- Premium Member
Net even de header van de mail bekeken. Daarin staat wel degelijk: Envelope-to: [email protected]
Maar hoe ik kan controleren wat jij in je quote bedoelt, weet ik nie
Heb even het bestemmelingsadres van het script veranderd. Ik heb zelf paar domeinnamen. Als ik deze gebruik, dan komen alle berichten aan. Van zodra ik een mailadres gebruik [email protected], komen de berichten niet meer aan. Als ik [email protected] gebruik, komen de mails toe in [email protected]
Zal nu eens een nieuw mailadres aanmaken (bijvoorbeeld [email protected]) en het script laten mailen naar [email protected]
Als de mail dan in de [email protected] box aankomt, dan is er toch duidelijk een fout bij de host?
Maar hoe ik kan controleren wat jij in je quote bedoelt, weet ik nie
Heb even het bestemmelingsadres van het script veranderd. Ik heb zelf paar domeinnamen. Als ik deze gebruik, dan komen alle berichten aan. Van zodra ik een mailadres gebruik [email protected], komen de berichten niet meer aan. Als ik [email protected] gebruik, komen de mails toe in [email protected]
Zal nu eens een nieuw mailadres aanmaken (bijvoorbeeld [email protected]) en het script laten mailen naar [email protected]
Als de mail dan in de [email protected] box aankomt, dan is er toch duidelijk een fout bij de host?
-
- Premium Member
Nu ben ik toch 99,9% zeker dat het ligt aan de host.
Heb het paswoord gevraagd aan die firma voor de info mailbox. Zo heb ik via SquirrelMail ingelogd met [email protected] en inderdaad, al de mails staan daar.
MAAR opeens ging er een (klein) lichtje branden. Ik probeerde in te loggen met [email protected] en ik kom gewoon op dezelfde mailbox terecht.
Nu kan het toch niet anders dan een foutieve instelling zijn bij de host ??? Mails buiten de host om verlopen perfect, die komen aan op de eigen mailserver. Maar de afhandeling binnen de server van de host verloopt verkeerd. Hij ziet dat .be een alias is voor .org en dropt de mails in de .org mailbox
Heb het paswoord gevraagd aan die firma voor de info mailbox. Zo heb ik via SquirrelMail ingelogd met [email protected] en inderdaad, al de mails staan daar.
MAAR opeens ging er een (klein) lichtje branden. Ik probeerde in te loggen met [email protected] en ik kom gewoon op dezelfde mailbox terecht.
Nu kan het toch niet anders dan een foutieve instelling zijn bij de host ??? Mails buiten de host om verlopen perfect, die komen aan op de eigen mailserver. Maar de afhandeling binnen de server van de host verloopt verkeerd. Hij ziet dat .be een alias is voor .org en dropt de mails in de .org mailbox
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
hmhm lijkt precies of dat .BE niet volledig uit de sendmail gehaald is en gewoon als alias staat op de .ORG ..
Moet zeker een instelling bij de host zijn , gezien extern alles wel werkt ..
Als dat domain.be als lokaal domain nog gekend is op die SMTP die php gebruikt ..
Zal ie denk ik nooit kijken naar MX record en ziet hij dat al local dilivery denk ik .
Ofwel is de dns die de phpmail smtp gebruikt niet up to date ..
Ik vermoed als je een domain alias maakt op direct admin hij dan meteen alles activeerd op dat domain .. web/mail/dns .
Moet zeker een instelling bij de host zijn , gezien extern alles wel werkt ..
Als dat domain.be als lokaal domain nog gekend is op die SMTP die php gebruikt ..
Zal ie denk ik nooit kijken naar MX record en ziet hij dat al local dilivery denk ik .
Ofwel is de dns die de phpmail smtp gebruikt niet up to date ..
Ik vermoed als je een domain alias maakt op direct admin hij dan meteen alles activeerd op dat domain .. web/mail/dns .
-
- Premium Member
Nog een klein testje gedaan
Ik heb een nieuwe mailbox aangemaakt bij de host [email protected] ([email protected] kan niet omdat .be slechts een alias is). Ik log (squirrelmail) op de mailbox [email protected] (wat dus eigenlijk [email protected] is). Ik maak een mail met als bestemmeling [email protected].
Ligt de fout bij mij: de mail wordt verstuurd naar de eigen mailserver maar wordt geweigerd omdat deze mailbox niet bestaat. Dan krijg ik in mijn [email protected] box het bericht dat de mail niet kon worden afgeleverd.
Ligt de fout bij de host: de mail komt terecht in [email protected]
Drie keer raden wat het resultaat was. De mail komt gewoon aan op het .org adres.
Zou je een idee hebben welke instelling dit kan zijn? Is natuurlijk erg moeilijk om te weten als je niet weet hoe het systeem bij die host in mekaar zit. Maar die firma heeft ondertussen al een paar mails gestuurd naar de host en na enkele mails is hun antwoord beperkt tot "het ligt aan het script".
Ik heb een nieuwe mailbox aangemaakt bij de host [email protected] ([email protected] kan niet omdat .be slechts een alias is). Ik log (squirrelmail) op de mailbox [email protected] (wat dus eigenlijk [email protected] is). Ik maak een mail met als bestemmeling [email protected].
Ligt de fout bij mij: de mail wordt verstuurd naar de eigen mailserver maar wordt geweigerd omdat deze mailbox niet bestaat. Dan krijg ik in mijn [email protected] box het bericht dat de mail niet kon worden afgeleverd.
Ligt de fout bij de host: de mail komt terecht in [email protected]
Drie keer raden wat het resultaat was. De mail komt gewoon aan op het .org adres.
Zou je een idee hebben welke instelling dit kan zijn? Is natuurlijk erg moeilijk om te weten als je niet weet hoe het systeem bij die host in mekaar zit. Maar die firma heeft ondertussen al een paar mails gestuurd naar de host en na enkele mails is hun antwoord beperkt tot "het ligt aan het script".
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Goh, ik heb ooit iets vergelijkbaars aan de hand gehad bij Dommel-hosting. De mailserver is in beide gevallen hetzelfde en kijkt niet meer naar domein, maar levert af op z'n default domain of zoiets. Enfin ja, vanuit de site zijn toen honderden mails (was voor een wedstrijd) in the big black hole of /dev/null terecht gekomen
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Als die smtp een MX lookup zou doen zou hij de mail op je SBS server doen belanden ..( tenzij namsersers die smtp gebruik niet up to date zijn )
Ik gok dat SMTP dezelde is waar je domain op gehost is .. dus die zal zien ow balbla.be dat host ik zelf en het gewoon deliveren naar z'n eigen .
Lees dit eens :
http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?t=22959
Maar ik vermoed dat je daar zelf geen toegang toe hebt .. dus ja uw host moet dit oplossen .
Ik gok dat SMTP dezelde is waar je domain op gehost is .. dus die zal zien ow balbla.be dat host ik zelf en het gewoon deliveren naar z'n eigen .
Lees dit eens :
http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?t=22959
Maar ik vermoed dat je daar zelf geen toegang toe hebt .. dus ja uw host moet dit oplossen .
-
- Plus Member
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Ik werk eveneens met wordpress en ik heb ook directadmin als beheerinterface.
Ik heb gewoon de plugin geïnstalleerd om mails te verzenden via de smtp-server die bij mijn hosting zit. Werkt feilloos.
Ik heb gewoon de plugin geïnstalleerd om mails te verzenden via de smtp-server die bij mijn hosting zit. Werkt feilloos.