Adls2fit: Reële snelheid is niet snelheid speedtest.

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Dit fenomeen merk ik nu al een paar maanden op.

Af en toe surf ik met wat lagere snelheid en klopt de speedtest , zowel hier als op speedtest.nl Soms ook met middelmatige snelheid, soms ook wanneer mn lijn lijkt te vliegen.

MAAR in 90% van de gevalen kloppen de speedtesten niet met wat ik in praktijk haal.

als ik files binnenhaal met Reget downloadsoftware, (opent tot 20 connecties op een file) daan haal ik vaak een dubbele snelheid van wat de speedtest aangeeft. Dit niet altijd, maar een verschil van 30 kilobyte is toch wel minimum lijkt me, wat ik zie :)

Nu, enig idee hoe dit veroorzaakt zou kunnen worden? het gaat iig wel om gratore files (50mb of meer)
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Volgens de speedtests haal ik 10 K, in realiteit 250k

speedtest sux
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Volgens de speedtest.nl haal ik 4kbyte/s, maar ik werkelijkheid haal ik soms verbazende snelheden tot 12kbyte/s :wink:
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 mar 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

Snelheid wordt mede bepaald door de lokatie.
Als toevallig de verbinding tussen u en de lokatie van de server waar de speedtest staat heel vrij en goed is, dan zal de speedtest veel beter gaan.
Andersom kan natuurlijk ook.

Ook het aantal hops speelt hierbij een grote rol. Dus het aantal stappen die nodig zijn om de server te bereiken. Het kan dus zijn dat wanneer jij download van een dichtbijzijnde lokatie dat het veel sneller gaat dan je bvb meet met de speedtest.
su root
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Omdat skynet vroeger wat problemen had met zijn webspace, werden de speedtest files op een telenet server gezet.
Het kan heel goed zijn dat de connectie tussen scarlet naar Telenet niet zo goed is en dat daardoor het resultaat niet 100% is.
Nog een reden kan de grote van de file zijn. Bij speedtest.nl wordt getest met een veel kleinere file => minder nauwkeurig. Het kan zijn dat je dus met meerdere downloads tegelijkertijd meer haalt of dat je af en toe een piek hebt, maar uitgemiddeld geeft de speedtest normaal gezien een goed beeld.
Ik zal eens zien of skynet ondertussen niet hersteld is, dan zal het waarschijnlijk wel wat beter gaan.
Btw, ik weet dat we een nieuwe betere speedtest beloofd hadden rond deze tijd, maar omwille van te veel ander werk hebben dat moeten uitstellen.
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb het er daarstraks met Sandman even over gehad. En ik denk dat het aan het feit ligt dat je met een downloadmanager verschillende thread tegelijk opent op dezelfde file. De speedtest is immers maar 1 thread. Ik heb van mensen al gehoord dat ze met 1 "bron" nooit aan hun maximum snelheid komen, maar als ze verschillende bronnen tegelijk aanspreken dat ze dan wel aan een hogere snelheid komen. Dit kan wel eens interessant zijn om te testen/uit te zoeken.

Cheers

PS : ik heb het hier over mensen met adsl2fit :)
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

met meerdere threads haal ik ook een hogere snelheid, maar met 1 thread heb ik (ongeveer) dezelfde snelheid als op de speedtest
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Wim D

Inderdaad,
Dit A2F resultaat:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 394 kbit/s or 49 kbyte/s
- Upload speed : 414 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Mar 18 2004 at 19:36:24 UTC+0100

Laat mij toch toe om 100 kbyte/s te halen met meerdere threads in mijn binariesprogramma...
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”