Volgens BC moet je de hd decoder en de b-box 2 altijd laten "aan" staan.
Wat wil dit zeggen: beide verbruiken 28 Watt. Samen 56 Watt x 24 uur = 1,35 Kwh/dag = 500 Kwh/jaar
Uitzetten dan maar.....10 minuten wachten op TV beelden.
Mod edit: rood is voor mods! zie gedragsregels
Energie verbruik BC TV
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik dacht dat het verbruik van de decoder rond de 90KWh per jaar zou liggen.
Moet je er ook bij vertellen, dat die verbruiksmeterkes die je in den Aldi en de Lidl koopt, helemaal niet zo nauwkeurig zijn hoor![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zeker niet bij kleine vermogens, en zeker niet bij schakelende voedingen.
Moet je er ook bij vertellen, dat die verbruiksmeterkes die je in den Aldi en de Lidl koopt, helemaal niet zo nauwkeurig zijn hoor
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zeker niet bij kleine vermogens, en zeker niet bij schakelende voedingen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik heb 2 verschillende meters in gebruik (niet van de Aldi) en voor één decoder meet ik alleen al 20-22 W hoor, Honda. Dus zover zit het niet naast de werkelijkheid.
Heb het tenandere ook al paar keer gepost: zet er zo'n goedkope schakelklok tussen. En laat dat 10 min inschakelen vooraleer je begint te kijken. Probleem opgelost.
Heb het tenandere ook al paar keer gepost: zet er zo'n goedkope schakelklok tussen. En laat dat 10 min inschakelen vooraleer je begint te kijken. Probleem opgelost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
De decoders moeten niet blijven aanstaan, wel in stand-by. (dwz de 'pries' laten insteken)pol55 schreef:Volgens BC moet je de hd decoder en de b-box 2 altijd laten "aan" staan.
Wat wil dit zeggen: beide verbruiken 28 Watt. Samen 56 Watt x 24 uur = 1,35 Kwh/dag = 500 Kwh/jaar
Uitzetten dan maar.....10 minuten wachten op TV beelden.
Als je de decoders zonder stroom zet moet je geen 10 minuten wachten eer je kunt surfen, wel als je wilt tv kijken.testertje schreef:'s Nachts staan die bij ons ook uit maar in de dag wil ik geen 10 minuten wachten om te surfen.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
achja een handig tijdsblokje kan hier voor uitkomst bieden he !testertje schreef:'s Nachts staan die bij ons ook uit maar in de dag wil ik geen 10 minuten wachten om te surfen.
bvb van 1u - 8u alles uitschakelen , das toch al 56 W x 7 = 0,392 kWh/ dag => 143 kWh/ jaar dat je uitspaart.
Als het huis dan overdag niet gebruikt wordt als je werkt kan je daar ook een zone uitzetten van 7 uur of meer.
Met die nieuwe tijdsklokken kan je voor elke dag van de week een profiel instellen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Best wel veel dat zo'n ding gebruikt.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik gebruik een schakelblokje met afstandsbediening waarop ik dan een kattenkop steek. En ene zonder waar er permanente stroom nodig is.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)