bbox2 waar dlink achter zou moeten.
Hallo allemaal, Ik heb thuis een bbox2 en zit wat in de knoei met het wireless hiervan. Ik heb in mijn bureau 1 laptop (verbonden met ooit getrokken lan) op de bbox2 en 1 desktop die wirelless gaat. Nu was ik op het idee gekomen om mijn oude adsl router (dlink) aan die lan kabel te hangen die voor de moment nog toekomt in laptop en zo het signaal te verdelen naar laptop+desktop. Ik heb hier wat op het forum gezcoht en gevonden dat je het best de bbox2 op standaard laat staan en dat je de dhcp van de router (dlink dus in mijn geval) uit moet zetten. Dit is dus gebeurd, dhcp staat uit in dlink maar ik las ook dat je de dlink moest wijzigen van ip range. Ik heb hem dan ook 192.168.1.3 genoemd en gesaved. Is het normaal dat als ik nu deze gateway intik in mijn browser dat ik niet op de routerpage geraak van de dlink? Lan geeft ook onbekend netwerk aan... Voor alle duidelijkheid; dlink is voor de moment verbonden via lan aan desktop (voor configuratie) en nog niet aan bbox2.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja, dat is normaal: als je uw laptop verbindt met de D-link, waarop DHCP is uitgeschakeld, dan heb je veel kans dat je laptop geen geldig IP adres gekregen heeft.
Verbind dus de D-link eens met de BBox2, en ook je laptop met de BBox2.
Dan gaat je laptop een geldig IP krijgen van de BBox2, en zal je dan wel op routerpage geraken van de D-link.
Eens je alles correct hebt ingesteld op de D-link, kan je dan de laptop en je desktop draadloos verbinden.
PS. Het gekozen vast IP adres voor de D-link (192.168.1.3) is niet verstandig, gezien dit binnen de DHCP range valt van de BBox2. Je riskeert dus IP conflicten. Beter iets nemen zoals 192.168.1.250 bijvoorbeeld.
Verbind dus de D-link eens met de BBox2, en ook je laptop met de BBox2.
Dan gaat je laptop een geldig IP krijgen van de BBox2, en zal je dan wel op routerpage geraken van de D-link.
Eens je alles correct hebt ingesteld op de D-link, kan je dan de laptop en je desktop draadloos verbinden.
PS. Het gekozen vast IP adres voor de D-link (192.168.1.3) is niet verstandig, gezien dit binnen de DHCP range valt van de BBox2. Je riskeert dus IP conflicten. Beter iets nemen zoals 192.168.1.250 bijvoorbeeld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Oei; blijkbaar iets te vlug victorie gekraaid.
Toeval of niet, soms krijg ik nu op mijn beide pc's (aangesloten via lan op d-link) beperkte verbinding.
Ik kan met beide pc's inloggen op de b-box2 (192.168.1.1) en op de d-link router (192.168.1.250) alsook pingen.
Als ik in de bbox2 ga naar 'advanced settings, home network' en druk daar op op stop & start vd dhcp server bolt die weer paar uurtjes.
Ik had, bij wijze van test, terwijls ik zo'n 'beperkte verbinding' melding had de wlan aangezet en alzo verbonden maar deze gaf zelfde reactie (ook met lan uitgeschakeld erna). Zou dit toch nog aan die d-link gerelateerd kunnen zijn of is mijn b-box2 (weer) om zeep?
Dank nogmaals voor de respons; al veel mogen bijleren
.
Ps in de bbox dhcp settings staat er ook 'broadcast op 192.168.1.255'. Dit is mischien van belang? Ik heb geprobeerd de d-link hoger dan 255 te zetten bv 192.168.1.260 maar dat blijkt niet te lukken...
Toeval of niet, soms krijg ik nu op mijn beide pc's (aangesloten via lan op d-link) beperkte verbinding.
Ik kan met beide pc's inloggen op de b-box2 (192.168.1.1) en op de d-link router (192.168.1.250) alsook pingen.
Als ik in de bbox2 ga naar 'advanced settings, home network' en druk daar op op stop & start vd dhcp server bolt die weer paar uurtjes.
Ik had, bij wijze van test, terwijls ik zo'n 'beperkte verbinding' melding had de wlan aangezet en alzo verbonden maar deze gaf zelfde reactie (ook met lan uitgeschakeld erna). Zou dit toch nog aan die d-link gerelateerd kunnen zijn of is mijn b-box2 (weer) om zeep?
Dank nogmaals voor de respons; al veel mogen bijleren

Ps in de bbox dhcp settings staat er ook 'broadcast op 192.168.1.255'. Dit is mischien van belang? Ik heb geprobeerd de d-link hoger dan 255 te zetten bv 192.168.1.260 maar dat blijkt niet te lukken...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Uiteraard kan je niet hoger dan 255, dit is geen uitzondering.
Dit adres heeft zo zijn specifieke functie, dus daar mag zeker geen IP op vallen.
Ik ben zelf geen kenner van de bbox2, dus daar zullen anderen je beter met kunnen helpen.
Ik kan je wel nog wat tips geven, maar laten we het niet moeilijker maken, dan dat het is
Dit adres heeft zo zijn specifieke functie, dus daar mag zeker geen IP op vallen.
Ik ben zelf geen kenner van de bbox2, dus daar zullen anderen je beter met kunnen helpen.
Ik kan je wel nog wat tips geven, maar laten we het niet moeilijker maken, dan dat het is

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –