ik ben geïnteresseerd in een Bizz Internet Pro abo van Belgacom maar zou wel mijn eigen router willen gebruiken
Is er een mogelijk om een public ip te krijgen op mijn router of die BGC router totaal niet te gebruiken? maw de volgende opstelling:
vdsl 2 modem -> Belgacom router -> mijn router
of
vdsl 2 modem -> mijn router
Bizz Internet Pro + eigen router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hallo,
Ik was 5 minuten geleden op de site van belgacom naar dit abo aan het kijken ze ...
Volgens mij is dat zeker mogelijk als je dit vraagt aan de technieker, toch zeker met het pro abo ..
Ik was 5 minuten geleden op de site van belgacom naar dit abo aan het kijken ze ...
Volgens mij is dat zeker mogelijk als je dit vraagt aan de technieker, toch zeker met het pro abo ..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Dit is zeker mogelijk, maar dan moet je wel de DHCP-server van de Belgacom router uitschakelen en de Belgacom router voorzien van een IP adres dat binnen de range ligt van uw eigen router.
Voor meer informatie, zie dit forum, is reeds vele malen aangehaald hoe je dit kan doen.
Voor meer informatie, zie dit forum, is reeds vele malen aangehaald hoe je dit kan doen.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Euh is dit geen cisco inbegrepen in abonnement ?
Daar kan je toch als klant niet aan ? En heeft op de lan kant een /28 dacht ik .
Of zie ik dat verkeerd ? De vroegere ADSL Pro Compact M dacht ik ..?
Of is dat ondertussen al veranderd sinds het VDSL2 is ?
Overlaatst nog bij iemand DMZ laten activeren in zo een Cisco op ADSL1 voor van die /28 af te zijn .. ( en zelf poortjes forwarden etc ) .
Is wel dubbele NAT .. maar een WAN IP ( internet ip ) willen ze niet geven op die cisco via DHCP ..
Daar kan je toch als klant niet aan ? En heeft op de lan kant een /28 dacht ik .
Overlaatst nog bij iemand DMZ laten activeren in zo een Cisco op ADSL1 voor van die /28 af te zijn .. ( en zelf poortjes forwarden etc ) .
Is wel dubbele NAT .. maar een WAN IP ( internet ip ) willen ze niet geven op die cisco via DHCP ..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
ofwel neemt ge de bizz internet pro en laat ge een full nat doen naar uwe router, ipwan blijft op de belgacom router, nadeel dubbel nat
ofwel neemt ge Bizz Internet Favorite met vast IP, dit is trouwens goedkoper en ook herstelling binnen 8 uur, voordeel : ge zet de bbox2 in bridge en daarna zet ge uw eigen toestel , zolang het maar een eigen ppoe sessie kan opzetten, voordeel : ipwan zit op uw toestel en doet eigen beheer .
bij deze...
b.
ofwel neemt ge Bizz Internet Favorite met vast IP, dit is trouwens goedkoper en ook herstelling binnen 8 uur, voordeel : ge zet de bbox2 in bridge en daarna zet ge uw eigen toestel , zolang het maar een eigen ppoe sessie kan opzetten, voordeel : ipwan zit op uw toestel en doet eigen beheer .
bij deze...
b.
ik zie nergens bij de Bizz Internet Favorite de optie voor een fixed ipBenbits schreef:ofwel neemt ge de bizz internet pro en laat ge een full nat doen naar uwe router, ipwan blijft op de belgacom router, nadeel dubbel nat
bij deze...
b.
en ik wil een publiek ip, geen dubbele nat, volgens mij niet mogelijk bij die Bizz abo (toch niet zonder serieus te prutsen)
ik vind het raar dat BGC geen enkel Bizz abo heeft met een fixed ip en met mogelijkheid tot eigen router. Vroeger was dit mogelijk met adsl office, je kon gewoon uw eigen cisco plaatsen met fixed ip, BGC gaf u gewoon het publiek ip, subnetmask en de gateway
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
VDSL2 nemen van edpnet. Kan je ook meerdere fixed ip's op nemen. Je moet eens kijken in één van mn posts : heb dit hier al vermeld met de prijzen erbij.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Yup, is wel mogelijk. Ik ben vorige week voor bijna dezelfde opstelling (Bizz Internet Intense) naar de Belgacom winkel getrokken. Voor vast IP was het iets van €25/maand.freegeek schreef:ik zie nergens bij de Bizz Internet Favorite de optie voor een fixed ipBenbits schreef:ofwel neemt ge de bizz internet pro en laat ge een full nat doen naar uwe router, ipwan blijft op de belgacom router, nadeel dubbel nat
bij deze...
b.
en ik wil een publiek ip, geen dubbele nat, volgens mij niet mogelijk bij die Bizz abo (toch niet zonder serieus te prutsen)
ik vind het raar dat BGC geen enkel Bizz abo heeft met een fixed ip en met mogelijkheid tot eigen router. Vroeger was dit mogelijk met adsl office, je kon gewoon uw eigen cisco plaatsen met fixed ip, BGC gaf u gewoon het publiek ip, subnetmask en de gateway
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
Yep 25+BTW ..
Was hier onlangs nog ter sprake op UB ..
Je hebt wel nog de 36H disconnect ... en weeniet of poort 25 dan openstaat ? ( voor eigen smtp te draaien )
Je hebt wel nog de 36H disconnect ... en weeniet of poort 25 dan openstaat ? ( voor eigen smtp te draaien )
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Op mijn werk zijn ze een jaartje geleden een Pro Compact komen installeren via ADSL.
De enige mogelijkheid, volgens de technieker was:
Bbox2 met aangepast software (als VDSL modem) -----> Speedtouch router van Belgacom (PPPoE? ; router laten instellen om alles door te sturen naar het ip van die van ons) -----> onze router
De enige mogelijkheid, volgens de technieker was:
Bbox2 met aangepast software (als VDSL modem) -----> Speedtouch router van Belgacom (PPPoE? ; router laten instellen om alles door te sturen naar het ip van die van ons) -----> onze router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Dat dacht ik ook. Of het zou inmiddels veranderd moeten zijn.Kitt schreef:Euh is dit geen cisco inbegrepen in abonnement ?
DMZ zal waarschijnlijk toch niet het volledige verhaaltje dekken: voor PPTP VPN bijvoorbeeld is het GRE protocol nodig, terwijl meestal enkel maar TCP en UDP ondersteund worden om te (port) forwarden. Met een Cico router vermoed ik dat het geen probleem zou mogen zijn (op een Cisco ASA wordt dit in elk geval volledig ondersteund).
Een vast ip adres en nog steeds een geforceerde disconnect? Ik hoop dat dat niet klopt... Dat zou dan over deze optie moeten gaan?Kitt schreef:Yep 25+BTW ..
Voor zover ik begrijp is dit technisch gezien geen vast IP adres maar een gereservereerd (bvb op user id, nummer telefoon lijn,...) ip adres. Net zoals je in een DHCP server binnen een LAN reservaties kan maken op basis van de client's MAC adres. Het uiteindelijke resultaat blijft uiteraard wel hetzelfde.Benbits schreef:ofwel neemt ge de bizz internet pro en laat ge een full nat doen naar uwe router, ipwan blijft op de belgacom router, nadeel dubbel nat
bij deze...
b.
Heb uw post niet meteen teruggevonden. Hoe pakken ze dat precies (technisch) aan? 1 ip adres gereserveerd op lijn nummer/id (zoals hierboven vermeld) lijkt me makkelijk doenbaar. Maar meerdere? 1 PPPOE sessie per (vast) ip? Ofwel wordt er een gans ander (mij onbekend) protocol gebruikt zoals Belgacom doet op hun afgeschermde Pro Compact abonnementen. En dan moet het ook mogelijk zijn een volledig subnet aan te bieden (bvb een /30 of /29).krisken schreef:VDSL2 nemen van edpnet. Kan je ook meerdere fixed ip's op nemen. Je moet eens kijken in één van mn posts : heb dit hier al vermeld met de prijzen erbij.
Laatst gewijzigd door TomG 20 feb 2011, 15:50, in totaal 3 gewijzigd.
- Kitt
- Elite Poster
- Contacteer:
ja en ik denk toch nog een forced reconnect ( ik denk altijd met PPOE ) . Tenzij ze dat ook op User niveau kunnen instellen .
( mss kan een Belgacom Tech dat hier op UB dit al dan niet bevestigen ? )
En wat je zegt klopt is volgens mij gewoon een statische dhcp lease op basis van lijn/user id in dat geval .
( mss kan een Belgacom Tech dat hier op UB dit al dan niet bevestigen ? )
En wat je zegt klopt is volgens mij gewoon een statische dhcp lease op basis van lijn/user id in dat geval .