Voor zover ik weer komt er hier vdsl op 1 april: (ik hoop dat dit nog niet uitgesteld is...)
Lijn1 zit al op belgacom fav dus die zou naar 20/2 of 25/3.5 gaan geen probleem bbox gaan ruilen voor bbox2 en daar weepee in configureren
Lijn2 zit nu op dommel homeconnect...
*Opties
*Edpnet Newer and Faster Internet 35€ + Edpnet telephoney (10€) +weepee + jumblo =45€
**Edpnet Newer and Faster Internet 35€ + Raw Copper (13€) + weepee + jumblo =48€
*Belgacom Intense 56€ + Weepee + jumblo
*Speedconnect Plus 50€ + 13raw copper + weepee + jumblo= 63€
Hoe zit het nu de siemens gigaset verzorgt de dommel voip ook met een echo daar wil ik vanaf!!! en weepeee heeft dit niet, hoe zit dat bij edpnet?
En nu kan ik niks instellen in de router maar als dommel eruit is wel denk ik krijg je die inlog van je voip bij edpnet of doen zij dat via remote acces?
De 4 lan poorten zijn in gebruik en er zijn er eigenlijk meer nodig...dus mocht er een bbox2 bij komen kan ik de gigaset er dan achter hangen zodat die de poepoe voor zich neemt alsook een combinatie van eventueel edpnet telephony + weepee + jumblo? [in deze combinatie kan ik niks aan de lan poorten van de bbox2 hangen dus er zal nog een acces point bij moeten komen?]
Mijn eigen 09 nr liefst naar weepee voor inkomende oproepen /edpnet voor uitgaande naar vaste lijnen en jumblo voor gsm is dit mogelijk voor de gigaset 762?
***Voor jumblo en weepee met een 40/50€ per jaar komen we wel toe eventueel nog dat exttra pack naar vaste lijnen bij edpnet als de lijn deftig is.
adsl to vdsl
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als je toch gaat voor 2 verbindingen, waarom geen pfsense nemen die de PPPOE doet, en gewoon voip via bvb een pap2t doen?
Heb je meteen een dual wan setup met failover en loadbalancing!
Kris
Kris
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Sorry, dacht dat het over hetzelfde ging. En 100 euro is niet meteen nodig : een 18 euro backuplijntje bvb 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
up
@krisken indien echt nodig om een mail te sturen of dergelijke mobile vikings
Het is hier niet voor professioneel gebruik (enige dat echt nodig is uploadspeed om mijn Hd video opnames te kunnen verdelen onder kameraden)
@krisken indien echt nodig om een mail te sturen of dergelijke mobile vikings

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
of ClearOS (failover,loadbalancing en samenvoegen van 2 wan's (meer bandbreedte) ?krisken schreef:Als je toch gaat voor 2 verbindingen, waarom geen pfsense nemen die de PPPOE doet, en gewoon voip via bvb een pap2t doen?
Kris