Pagina 1 van 1

Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 13:00
door BlackOps
Ik kom van Dommel en ik ga naar Scarlet. Op 29/1 de bestelling gedaan en vandaag ( 10/2 ) staat de status nog steeds op "bestelling is goed ontvangen".

Maandag 7/2 krijg ik een mail:
Goed nieuws! Uw telefoonlijn laat het gebruik van ADSL toe.
Wij activeren momenteel uw ADSL-lijn in de telefooncentrale. Dat duurt ongeveer 5 dagen.
Moeten ze daar 9 dagen over doen? Ik heb tijdens de bestelling aangegeven dat ik momenteel bij Dommel ben dus dat onderzoek was overbodig.

Ondertussen zitten we reeds meer dan 2 weken zonder internet thuis. Ondanks dat Dommel nog loopt tot eind deze maand. Kinderen kunnen hun huiswerk niet maken ( SmartSchool ) , e-banking om de rekeningen te betalen gaat niet, Dommel heeft ons e-mailadres afgesloten en wij kunnen niemand op de hoogte brengen van de afsluiting, op 17/2 heb ik een belangrijk examen en ik kan de on-line voorbereiding niet gebruiken ,... drama alom.

Gisteren de Technische dienst gebeld en die zeggen dat BGC 2 keer de aansluiting geweigerd heeft maar dat het nu in orde is. Nu moest er een technieker langskomen om het een en ander te doen. Die staat gepland voor 15/2. Wat moet die dan nog doen vraag ik mij af want alles werkte. Het is alleen een kwestie van een andere login en paswoord in de modem te kloppen en that's it. Dat is overigens al gedaan.
Tijdens het gesprek zei hij ook dat het reeds zou moeten werken maar dat is dus niet het geval. We hebben geen Scarlet-modem en hij kon dan ook niets zinnigs vertellen en kwam dan maar met die technieker op de proppen en filters plaatsen, en weet ik veel wat. Ik vind het dan ook vreemd dat het zo moeilijk verloopt temeer omdat alles voorzien was en voorzien is voor ADSL.

Maar goed, als er dinsdag geen internet is klik ik op annuleren en ga ik bij Telenet.. Wat zou mij dat kosten ( contractbreuk? ) gezien er geen dienst geleverd is?
Hoe ver staan we met uw bestelling van: 29 januari 2011: Scarlet Internet Uw bestelling is goed ontvangen. detail
Goh, zijn wij blij dat die bestelling goed aangekomen is. Waardevolle informatie... :roll:

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 13:06
door Joopie
BlackOps,waarom niet metteen naar Telenet.Binnen de week aansluiting.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 13:15
door BlackOps
Joopie schreef:BlackOps,waarom niet metteen naar Telenet.Binnen de week aansluiting.
Dat is per maand duurder, we hebben geen kabel van Telenet liggen in huis, geen garantie van de snelheid, 100 gig per maand, 1 of 2 PC's aansluitbaar en dan - als ze hem niet gratis geven - moest ik waarschijnlijk nog een nieuwe modem kopen.

Dus meer contra's dan pro's.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 14:48
door Goztow
Had je nummeroverdracht? Anders begrijp ik niet goed dat Dommel al afgesloten is :-S.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 14:50
door BlackOps
Goztow schreef:Had je nummeroverdracht? Anders begrijp ik niet goed dat Dommel al afgesloten is :-S.
Neen, geen nummmeroverdracht. Wel de lijn (te vroeg?) laten afsluiten om van die discovery af te zijn.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 16:11
door Azgard
Ze raden niet voor niks aan om te wachten met opzeggen bij je huidige provider tot je op hun netwerk zit. En Dommel is idd rap om de boel
stop te zetten.
Normaal liep mijn abo bij Dommel nog tot 20/2 - althans, dat is toch nog een periode die ik betaald heb. Vorige week woensdag was alles al afgesloten, incl. mailadres. Niet erg netjes, maar kom, dat was toch een spam-mailadres, maar in feite kan dat toch niet vind ik.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 16:52
door PumbaaH
Komende van Dommel netline:

Heb op 14 januari scarlet aangevraagd (zelf gebelt). Nog geen 30 minuten na de bestelling telefoon gekregen voor een installatie datum. Installatie die op 8 februari gepland was op 21 januari laten verzetten naar 3 februari in de voormiddag en sinds vandaag ook telefonie actief.

Abo bij dommel loopt nog tot 3 maart (opzeggingsmaand) maar kon niet wachten op vdsl en ik moet zeggen..... 't is een wereld van verschil :D

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 18:14
door tonym
Welcome to the wonderfull world of Scarlet ADSL

Gezien de posts van de laatste 14 maand ( = toen Scarlet door Belgacom overgenomen werd) niets dan probs met nieuwe ADSL aansluitingen.
Buiten lange wachttijden en vaak mislopende planning voor aansluiting blijkt VDSL2 het product waar de nieuwe klanten wel tevreden van zijn.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 19:30
door Funfile
@tonym : Ik moet U toch tegenspreken : ik ben nog geen 12 maanden klant (dus klant van na de overname van Scarlet door Belgacom) en ik heb geen enkel probleem gehad met mijn omschakeling van EDPnet naar Scarlet. Mijn snelheden zijn er ook ferm op vooruitgegaan : ik kwam van 2 Mbps bij EDPnet op het einde van mijn abonnement - zogezegd wegens slechte lijn - en ik heb momenteel 6 Mbps. En dit zonder dat er hier ook maar iets is aangepast binnen noch buiten mijn huis.
Je kan overal problemen voorkrijgen, dat heb ik - met grote verbazing - zelfs gemerkt bij EDPnet, waar ik al 5 jaar lang klant was.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[EDIT] @tonym : bedankt voor uw verduidelijking. [/EDIT]

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 19:52
door tonym
@Funfile

Ter verduidelijking gaat het over de klachtenregen ivm. ADSL2+
Hier gaan talrijke post over klanten die voor de aanbiedingen van Scarlet gingen.
Diegenen die bij EDPNET of DXADSL vroeger een aansluiting op ADSL2+ hadden en na
overgang naar Scarlet (ondanks beloftes) opeens nog met ADSL@6Mbps zaten.

Het kwam erop neer dat Scarlet vrijgekomen capaciteit op 1°generatie ADSL opvult
en potentiele klanten lokt met advertenties waarin ADSL2+ vooropgesteld werd.

Ik heb het zelf meegemaakt en Scarlet is zijn beloftes niet willen nakomen.
Ben via de ombudsman moeten eindigen om bij Scarlet weg te kunnen.

Re: Overstap naar Scarlet: lange weg... in tijd...

Geplaatst: 10 feb 2011, 20:00
door cod2k
Azgard schreef: Vorige week woensdag was alles al afgesloten, incl. mailadres. Niet erg netjes, maar kom, dat was toch een spam-mailadres, maar in feite kan dat toch niet vind ik.
was er een tijdje terug geen ontwerp/voorstel van kwikkie om de email bij je "ex-provider" nog steeds enige tijd toegankelijk te behouden ?
zou dit reeds in voege zijn.... sue the bastardos :wink: