Probleem scarlet modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo, sinds 18 januari heb ik scarlet one zonder digtale Tv. Nu is het probleem dat ik al al die tijd minstens 1 keer per dag mijn sagem modem moet resetten anders heb ik soms (niet altijd) geen internet meer en kan men mij niet meer bereiken via telefonie. Ik kan wel zelf altijd nog bellen, dit is geen probleem.
Dacht dat het aan de warmte lag van de modem en dus heb ik hem een tijdje op de koude vloer gezet maar ook dit helpt niet.
Is dit een defecte modem die ik gekregen heb?
Alvast bedankt
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ga eens naar http://192.168.1.1/ ,en kijk eens welke firmware (Runtime Code Version) je hebt.

Bv bij mij is dit 6OS105-6OS005, dit zou normaal de recentste* firmware zijn voor OLO's (Scarlet,..).
Indien er een Belgacom logo vanboven staat, dan zou de recentste voor zover ik weet 60R109-60A022* moeten zijn.
Indien je deze versie hebt: 6OC105-6OC009, dit is normaal een versie met problemen waarmee de router blokeerd! Heb ik zelf meegemaakt, enige oplossing is updaten.

Er zijn natuurlijk nog andere firmware versies, kijk eens welke versie u hebt.

*Dit weet ik natuurlijk niet met zekerheid, maar zover ik weet is dit nog de meestgebruikte recente versie's.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

De firmware versie die ik zie in mijn sagem box is Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1
Weet niet of dit de laatste is...
Is wel ambetant, heb deze morgen hem opnieuw mogen resetten vooraleer ik kon bellen en surfen. Het is weer voor ongeveer een dag goedgebleven.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Dit is niet de code die ik wil weten, ik wil weten wat er achter "Runtime Code Version", de andere firmware is de vdsl versie die hoef ik niet te weten. Deze moet dus gelijkaardig zijn als de codes die ik opgaf!
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

HHmmm das raar en waar juist kan ik die runtime code vinden in de webinterface? Ik kan die namelijk nergens terugvinden of ik kijk erover...
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Op dezelfde pagina, in de zelfde kolom als "Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 " maar de 1ste in die lijst in plaats van de laatste.

edit: Ctrl + f!
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

De run time code versie van mijn sagem is 6OS105-6OS005
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Vreemd ik heb dezelfde versie, en heb geen last van die problemen. Mogelijk is er iets in der router verkeerd ingevuld, iemand anders een idee?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Technieker is gisteren langsgeweest, ik had gebeld naar scarlet met mijn probleem en volgende dag al een technieker aan de deur omdat ze zogezegd een storing op mijn bekabeling hebben gevonden. Kabel is aangepast maar heb nog hetzelfde probleem. Volgens mij kan het niet anders zijn dan de modem....
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”